dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z linią Łódź- Zelów? Czy będzie odbudowana?


Zelów to 9-tysięczne miasto w woj. łódzkim które do niedawna miało połączenie kolejowe. Na zwór linii kolejowej łączącej Trzebnicę z Wrocławiem proponujemy odbudowę tego połączenia i torowiska. W centrum Zelowa zbudowanoby zupełnie nowy odcinek torowiska wraz z przystankiem. Linia miałaby powtórzyć sukces połączenia Wrocław- Trzebnica.

Po rozmowie z biurem prasowym Urzędu Marszałkowskiego woj. łódzkiego, na sugestię działu prasowego przesyłałem władzom województwa opis, apel i pytania dotyczące odbudowy- odtworzenia linii kolejowej do Zelowa w woj. łódzkim.

Linia ta jeszcze niedawno istniała i była przejezdna. Istnieje koniecznośc dobudowania łącznika przy moście kolejowym pod drogą szybkiego ruchu, jako że oryginalny przebieg linii został zmieniony i konieczna jest budowa łącznicy. 

Jakie są możliwości PKP PLK przy odbudowie tej linii kolejowej? Czy PKP PLK chciałyby odbudować tą linię kolejową dla np, kursujących co 30- 60 minut autobusów szynowych w relacji Łask- Łask Wschód przy ul. Batorego- Buczek- Zelów?

Linia w przyszłości mogłaby być przedłużona aż do Bełchatowa. Co PKP PLK sądzi na temat tego projektu i ewentualnej w nim partycypacji? Na jakich warunkach mógłby się odbywać udział PKP PLK w takim projekcie?

Odpowiedzi PKP PLK

Zadaniami priorytetowymi dla naszej Spółki, są działania przewidziane w przyjętym przez Radę Ministrów w dniu 15.09.2015 r. Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku, który nie przewiduje odbudowy linii kolejowej do Zelowa.

 

Biorąc pod uwagę ograniczone środki finansowe, PKP PLK S.A. nie może podejmować dodatkowych zadań inwestycyjnych, wykraczających poza ww.Program. Należy zauważyć, że działania mające na celu odbudowę linii kolejowej, są bardzo kosztowne i muszą być poparte potrzebami przewozowymi, uzasadnione względami ekonomicznymi i społecznymi. Istotnym interesariuszem w procesie ewentualnej odbudowy lokalnych linii kolejowych jest samorząd województwa. Wynika to z jego ustawowej roli jako organizatora kolejowych przewozów pasażerskich w regionie. W dotychczasowej współpracy inwestycyjnej pomiędzy naszą Spółką a Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, linia do Zelowa nie była rozważana do włączenia jej do sieci transportowej województwa, na której wykonywane będą przewozy o charakterze użyteczności publicznej.

 

  

Łukasz Kwasiborski

Wydział prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrala

ul. Targowa 74

03-734 Warszawa








Gazeta Łódzka: Lodzka.eu

do UMWŁ


Załączam numer specjalny o zlikwidowanym systemie kolei miejskiej w Łodzi- rozebrano linię do Zelowa- Herbertowa. Temat numeru to likwidacja linii do miasteczka Zelów.

Zachęcam do odbudowy sieci kolejowej w regionie- z wykorzystaniem slainowych autobusów szynowych, albo nawet- pojazdów spalinowo- elektrycznych, do obsługi relacji kolejowych do Zelowa i Bełchatowa. Konieczna jest także odbudowa zdemontowanych odcinków linii do Zelowa, o co uprzejmie apeluję. Województwo Łódzkie powinno tą linię wyremontować ze środków własnych i ją przejąć na mienie województwa, jak to ma miejsce w woj, dolnośląskim, gdzie powołano zarząd dróg i torowisk województwa.


----

Województwo Łódzkie, relatywnie ubogie w torowiska kolejowe, powinno dbać o istniejące linie niezelektryfikowane. Tak się jednak nie dzieje. Nie działają linie do Spały- jest to linia o potencjale turystycznym, godna stałych połączeń, oraz nie działa linia do Łasku Wschodniego i Zelowa


Proponujemy połączenie Łódź Widzew- stacje kolei obwodowej- Łask- Łask Warszawska (nowy przystanek) Łask Batorego (nowy przystanek końcowy). Takie połączenie skomunikowałoby Łask z Łodzią znacznie lepiej niż obecna oferta omijająca miasto Łask od północy.

Dalsza część linii do Zelowa została częściowo rozebrana, choć pozostawiono most dla kolei pod autostradą. Propozycję jego wykorzystania- załączam. Możliwe jest odtworzenie linii do Zelowa.



opr. na podst.google maps, uż. dla celów edukacyjnych.


Opisujemy, jakie są możliwości perspektywicznej odbudowy kolei aglomeracyjnej do Zelowa i przygotowania odpowiednich planów takiej inwestycji. Piszemy o propozycji odbudowy spalinowej linii do Zelowa, jako relacji Łódź- Zelów obsługiwanej autobusami szynowymi o napędzie spalinowym.


Przed laty istniała krótka linia do Zelowa, łącząca Zelów z Łodzią p. Łask, czy została ona już rozebrana? Można znaleźć informację iż odnoga do Zelowa został rozebrana przez PKP, jeździły tutaj pociągi towarowe. Stacja końcowa znajdowała się w Zelowie - Herbertowie. Tutaj kończyła swój bieg długa linia (bocznica) z Łasku.

 

Wysłaliśmy pytanie do władz. W związku z rozbiórką torów - planowanych do wykorzystania pod sieć Łódzkiej Kol. Aglomeracyjnej, wystąpiły niepokryte koszty strat gospodarczych sięgające co najmniej kilkuset mln PLN. Niemożliwe jest wyjaśnienie przyczyn tej rzekomo dokonanej już likwidacji torowiska, co na pewno niekorzystnie wpłynie na szanse rozwoju gm. Buczek.

Otrzymaliśmy skąpą odpowiedź:

 

Jednocześnie Pana zapytanie zostało przekazane do zarządcy infrastruktury kolejowej Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi z prośbą o przekazanie informacji na temat nieużytkowanych linii kolejowych Łódź – Zelów, Łask – Zelów, Koluszki – Regny.

Do dnia dzisiejszego, tj. 29.102014 r. nie otrzymaliśmy odpowiedzi od Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi.


W załączeniu przesyłam:


1.      Pismo z odp. na Pana maila (pismo z dnia 19.09.2014 r.)

2.      Pismo skierowane do Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi (pismo z dnia 19.09.2014 r.)

 


Szlak Łask - Zelów (8)


Szlak Łask - Zelów (7)


Zelów- Herbertów

Jest to dawna kolejowa stacja towarowa w Zelowie, w dzielnicy Herbertów, w gminie Zelów, w powiecie bełchatowskim, w województwie łódzkim. Została wybudowana na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego wieku[1].

Apel o zapobieżenie likwidacji linii kolejowych w woj. łódzkim, w tym o zapobieżenie likwidacji torowiska kolei pasażerskiej do Zelowa

Urząd miejski

ul. Żeromskiego 28

97-425 Zelów



Szanowni Państwo,

W imieniu czytelników "Gazety Łódzkiej" zwracam się z apelem o zaniechanie polityki porzucania spalinowych linii kolejowych w woj. łódzkim.


Województwo Łódzkie, mające niewielką sieć kolejową, dodatkowo cierpi z powodu Państwa polityki "zapominania" o liniach spalinowych. Mimo wprowadzenia autobusów szynowych na wschodzie woj. Łódzkiego, w zachodniej części nadal likwidowane są linie kolejowe.


Czy możliwe jest wznowienie przewozów takie jak na linii Tomaszów- Opoczno (zawieszona linia najpierw miała 2 pray poc. dziennie, później 6 par), także w relacjach:



Łódź- Bełchatów

Możliwa jest jedna para połączeń dziennie, w porannym szczycie komunikacyjnym, przyspieszona na odcinku Piotrków Tryb.- Łódź  Widzew.


Łódź- Zelów p. Łask

Apelujemy o powstrzymanie likwidacji linii kolejowej do Zelowa. Zlikwidowany został odcinek do Zedlowa- Herbertowa. Wzywamy od odtworzenia brakującego odcinka torowiska i zorganizowanie stacji końcowej kolei pasażerskiej w Zelowie.

Wnosimy o wprowadzenie kursów spalinowych autobusów szynowych kursujących w relacji:

Opoczno- Tomaszów Mazowiecki- Łódź- Łask- Zelów, kursy byłyby przyspieszone na odcinku Tomaszów  Maz.- Łódź- Łask, pomijając mniejsze przystanki na tej trasie.




Szlak Łask - Zelów (4)


Szlak Łask - Zelów (6)


Szlak Łask - Zelów (5)

Fot. prof_klos , http://gtlodz.eu/cat-kolej,90.html?page=33


Szlak Łask-Zelów (3)

Fot. prof_klos , http://gtlodz.eu/cat-kolej,90.html?page=33


Na terenie woj. Łódzkiegoo istnieją potencjalne linie kolejowe zdatne do wznowienia ruchu pasażerskiego:

Linia do Spały- obsługiwana mogłaby być regularnie we wszystkie weekendy, oraz odbudowany mógłby być fragment linii Łódź- Zelów,a konkretnie odcinek Łask-Zelów. Przed laty istniała tutaj krótka linia do Zelowa, łącząca Zelów z Łodzią p. Łask, wg źródeł została ona już częściowo rozebrana na terenie 9-tysięcznego Zelowa. 


Przypisy

  1. Komunikacja i struktura gminy (pol.). Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Buczek. [dostęp 2013-09-12].



Pozdrawiam,

Adam Fularz

Gazeta Łódzka

"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

ul. Dolina Zielona 24a

65-154 Zielona Góra
-- 

Posted by Telewizja Opera on 11:55. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z linią Łódź- Zelów? Czy będzie odbudowana?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery