dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wielka dezinwestycja w Łodzi. PKP PLK zmniejszyło przepustowość torowiska do stacji Łódź Fabryczna o 33 %

PKP dokonało kolejnej dezinwestycji w Łodzi. Zamiast 3 torów, do głównej stacji w Łodzi doprowadzone są tylko 2 tory. PKP PLK zaprzecza tym informacjom i twierdzi że to nasza agencja prasowa jednostronnie interpretuje fakty. Ministerstwu pytania w sprawie likwidacji jednego toru na odcinku prowadzącym do stacji Łódź Fabryczna. Trzeci tor na tej śródmiejskiej linii - głównej dla aglomeracji łódzkiej- zlikwidowano na odcinku Łódź Niciarnia- Łódź Widzew. Zmniejsza to przepustowość linii o ok. 33 %. Temat wydaje się tematem tabu, media starają się go ukryć. Witrynę Centrum Zrównoważonego Transportu, które jako pierwsze napisało o tej aferze, wielokrotnie atakowali hakerzy. Witryna jest już niedostępna. Inne czasopisma zachowują się tak jakby usiłowały ukryć tą dezinwestycję. 

Oto pytania prasowe jakie wystosowaliśmy do MIB. O odpowiedzi poinformujemy.

do MIB

Jak wynika z zebranych do celu przygotowania tekstu prasowego informacji doszło do likwidacji jednego z torów na odcinku prowadzącym do stacji Łódź Fabryczna, co oznacza zmniejszenie przepustowości tej linii o 33 %.

Odcinek Łódź Fabryczna- Łódź Niciarnia: 4 tory

Odcinek Łódź Niciarnia- Łódź Widzew- 2 tory.

Jak wynika z zebranych do tekstu prasowego informacji, zmniejszenie przepustowości odcinka Łódź Niciarniana- Łódź Widzew o 1/3 (eliminacja jednego toru- były 3 tory, obecnie są 2 tory) wg informacji zebranych w Komisji Europejskiej może oznaczać utratę dofinansowania ze środków UE do tego projektu. Unia Europejska nie wspiera- wg zebranych informacji- projektów które prowadzą do ograniczania przepustowości linii kolejowych w centrach duzych miast i tworzą problem "szyjek od butelek" - tzw. bottlenecks na sieci kolejowej. Wg zebranych informacji przepustowość odcinka Łódź Niciarniana- Łódź Widzew po inwestycji- chyba mocno nieudolnie przeprowadzonej przez PKP PLK  zmalała o 1/3. Grozi to odebraniem unijnego dofinansowania, o czym uprzejmie informuję. 

Sprawę opiszemy w wydaniu specjalnym Gazety Łódzkiej. Czy MIB może udzielić komentarza prasowego i odpowiedzieć na pytania prasowe?

- dlaczego zredukowano przepustowośc najbardziej rentownej linii kolejowej w Polsce o 1/3?
- czy MIB popiera tworzenie szyjek od butelek - bottlenecks- na sieci kolejowej dzięki inwestycjom PKP PLK?

- PKP PLK- rzecznik Karol Jakubowski twierdzi że odcinek ten jest 4-ro torowy, a informacje o 2 torach na odcinku Łódź Niciarniana- Łódź Widzew są tylko "jednostronną interpretacją faktów" przez naszą agencję prasową. Pan Jakubowski usilnie i natarczywie przedstawiał nieprawdziwe informacje, zapewne licząc że jesteśmy niekompetentnymi dziennikarzami którzy "łykną" tłumaczenia w stylu:

."Panie Redaktorze, dla doprecyzowania, od stacji Łódź Widzew odchodzą 4 tory, które za stacją się rozwidlają – 2 biegną do Łodzi Fabrycznej i dwa do Łodzi Dąbrowej. Na wysokości ulicy Widzewskiej następuje rozwidlenie torów z 2 do 4 i dalej przez Łódź Niciarnianą do Fabrycznej prowadzą 4 tory."

 

W mojej ocenie p. Jakubowski usiłował zmylić dziennikarzy takimi informacjami.

Protestujemy przeciwko celowemu wprowadzaniu mediów w błąd przez PKP PLK. PKP PLK usiłuje w naszej ocenie oszukać media podając nieprawdziwe informacje np. "Szanowny Panie Redaktorze, pomiędzy stacjami Łódź Widzew a Łódź Fabryczna są 4 tory."- co jest informacją nieprawdziwą, nie mającą potwierdzenia ani w mapach, ani w zdjęciach satelitarnych, ani w relacjach naocznych świadków oraz komentatorów.

- czy MIB jest przekonane że PKP PLK jest kompetentnym inwestorem? W wielu miastach Polski po przeprowadzonych przez PKP PLK dezinwestycjach występują ppodobne problemy, np,. odcinek Poznań Główny- Poznań Wschód był częściowo trzytorowy w przeszłości na odcinku do stacji Garbary, po dezinwestycji przeprowadzonej przez PKP PLK nie odtworzono 3. toru. Przy poprawnie przeprowadzonej inwestycji możnaby usunąc wąskie gardło i przebudować ten odcinek (Poznań Gł- Poznań Wschód) na 3- tory, zwłaszcza że równolegle istnieje nieużywana bocznica kolejowa dochodząca prawie do stacji Poznań Garbary. Oglądałem także likwidację dodatkowych torów na odcinku Poznań Główny- Poznań Luboń, co uniemożliwiło wprowadzenie kolei aglomeracyjnej w aglomeracji poznańskiej. Podobna sytuacja ma miejsce w wielu innych miastach kraju. 

- tworzenie bottlenecks, co jest celową praktyką PKP PLK, prowadzi do nierentowności sieci kolejowej. PKP PLK w mojej ocenie nie powinno prowadzić inwestycji w infrastrukturę transportową z powodu braku kompetencji. PKP PLK pytaliśmy 

"- czy PKP PLK dysponuje mapą linii pokazującą największe "wąskie szyjki od butelek"- miejsca które są przepełnione ruchem? Jakie linie mają już zupełnie wyczerpanąprzepustowośc? Czy można dostać taki dokument?
W przypadku ruchu drogowego korzystamy z map obrazujących SDR. Dla sieci kolejowej nie mamy takich map."

- nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi, po czym kontaktowaliśmy się telefonicznie aby usłyszeć że PKP PLK nie posiada takich informacji ani ich nie zbiera, zaś agencja prasowa by otrzymać tego typu podstawowe dane musi wypełnić wniosek o udostępnienie informacji publicznej. W przypadku sieci drogowej mapy SDR są dostępne bez żadnych problemów i ograniczeń. Czy MIB może spowodować aby agencja prasowa otrzymała od PKP PLK tego typu dane- chyba podstawowe dla sieci transportowych?

Jak więc PKP PLK zarządza siecią kolejową bez posiadania choćby podstawowych informacji na temat tej sieci? Czy PKP PLK jest zarządzane przez osoby mające chociażby podstawową wiedzę w dziedzinie zarządzania rynkami sieciowymi? Czy MIB planuje jakieś zmiany w tej kwestii? Np. powołanie innej spółki zarządzającej nowymi inwestycjami kolejowymi? W Polsce taką spółkę utworzono na Pomorzu, jest to PKM S.A.



--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



Posted by Telewizja Opera on 04:17. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wielka dezinwestycja w Łodzi. PKP PLK zmniejszyło przepustowość torowiska do stacji Łódź Fabryczna o 33 %

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery