dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czytelnik prosi aby opisać linię 281 Oleśnica - Chojnice

Do PKP PLK wystosowaliśmy pytania: Czy moga Państwo podać jakieś aktuaqlne informacje na jej temat? Stan techniczny, prędkości, potrzeby remontu- modernizacji, plany etc.

Linia kolejowa nr 281 Oleśnica – Chojnice liczy około 311 km długości. Biegnie przez 4 województwa: dolnośląskie, wielkopolskie, kujawsko- pomorskie i pomorskie.

 

Na dolnośląskim odcinku o długości 55 km jest linią jednotorową; za wyjątkiem dwutorowego odcinka (dł. 13 km) pomiędzy Dąbrową Oleśnicką a Grabownem Wielkim. Cały odcinek jest zelektryfikowany. Na odcinku od Oleśnicy do Grabowna Wielkiego linia jest przystosowana do ruchu pociągów z prędkością 120 km/ godz.; odcinkiem tym  przejeżdża w ciągu doby 60 pociągów towarowych i 24 pociągi pasażerskie (przewoźników: PKP IC i PR). Pozostały dolnośląski docinek tej linii od Grabowna Wielkiego przez Milicz w kierunku Zdun wykorzystywany jest głównie w ruchu towarowym - 27 pociągów w ciągu doby; ruch pasażerski 4 pociągi weekendowe.  Prędkość dla tego odcinka wynosi 40-60 km/godz.

Wielkopolski odcinek linii ma długość przeszło 156 km. Między Zdunami a Jarocinem na długości 39,5 km jest linią jednotorową zelektryfikowaną. Między Jarocinem a Gnieznem na długości 66, 7 km jest linią dwutorową zelektryfikowaną. Na odcinku Gniezno – Rusiec, na długości prawie 50 km jest linią jednotorową niezelektryfikowaną. Obecnie linia przystosowana jest do ruchu pociągów z prędkością od 30 do 100 km/h. Między Krotoszynem a Jarocinem odbywa się ruch pociągów towarowych i pasażerskich, między Jarocinem a Gnieznem obecnie odbywa się ruch pociągów towarowych a na odcinku Gniezno – Rusiec jeżdżą tylko pociągi towarowe.

W kwietniu br. zakończyła się modernizacja mostu kolejowego w Orzechowie. Odbudowano osiem brakujących przęseł w torze nr 1, położono nowy tor na długości około 650 m oraz odbudowano brakującą sieć trakcyjną. Przywróciło to dwutorową jazdę pociągów z prędkością do 100 km/h. Obecnie trwają prace przy włączeniu bocznicy fabryki volkswagena do linii nr 281. W 2016 r. planujemy wykonać jeszcze remont toru nr 1 oraz nawierzchni drogowej na 6 przejazdach kolejowo – drogowych między Jarocinem a Żerkowem, na długości ok. 15 km. Przywróci to możliwość jazdy pociągów pasażerskich na odcinku Jarocin – Orzechowo z prędkością 120 km/h.

            Pomorski odcinek o długości 13 km jest linią jednotorową niezelektryfikowaną. Prowadzony jest na niej sporadyczny ruch pociągów towarowych przewożących przesyłki z przekroczoną skrajnią (średnio dwa razy w miesiącu). Na linii nie jest prowadzony ruch pasażerski z powodu braku zainteresowania przewozami. Na tym odcinku obowiązuje prędkość jazdy pociągów 60 km/h.

            Kujawsko-pomorski odcinek o długości ponad 85 km jest linią jednotorową niezelektryfikowaną. Na linii jeżdżą tylko pociągi towarowe przewożące przesyłki z przekroczoną skrajnią (maksymalnie cztery razy w miesiącu). Na linii nie jest prowadzony ruch pasażerski z powodu braku zainteresowania przewozami. Do końca 2016 r. na linii zostaną przeprowadzone niewielkie prace utrzymaniowe (konserwacja, pojedyncza wymiana podkładów, chemiczne odchwaszczanie). Obecnie obowiązująca prędkość jazdy to 20 km/h

 

Zbigniew Wolny

Zespół Prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Biuro Komunikacji i Promocji

Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach

Ul. Targowa 74

03-734 Warszawa



--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 11:57. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czytelnik prosi aby opisać linię 281 Oleśnica - Chojnice

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery