dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

PKP i Jacek Krupski dążą do likwidacji linii kolejowej Tarnów- Szczucin

"Burmistrz Krzysztof Kaczmarski wprowadził zebranych w zagadnienia związane z projektem Województwa Małopolskiego dotyczącym przemodelowania linii kolejowej biegnącej przez powiat dąbrowski i gminę Żabno. Jak zaznaczył głosy mieszkańców Powiśla Dąbrowskiego są podzielone. Są wśród nich sugestie przejęcia nieczynnej linii kolejowej i zagospodarowania jej na potrzebę trasy pieszo-rowerowej. Nie można jednak ignorować opinii zwolenników przywrócenia popularnej trasy kolejowej zwanej „szczucinką", która zbudowana została w 1906 roku.

W chwili obecnej Polskie Koleje Państwowe dążą do likwidacji linii kolejowej Tarnów-Szczucin. Gminy godząc się na likwidacje pozwalają by tereny dotąd zagospodarowane przez PKP wróciły do domeny publicznej na poziomie gminnym, powiatowym lub wojewódzkim. Zdaniem Burmistrza Dąbrowy Tarnowskiej budowa ścieżki rowerowej nie przekreśla szans na ambitny projekt linii kolejowej łączącej Małopolskę z woj. Świętokrzyskim w nieco bardziej odległej perspektywie czasowej. W przypadku realizacji takiej inwestycji na poziomie ponadregionalnym tereny te w formie tras pieszo-rowerowych będą już zarezerwowane na ten cel.

Marszałek Jacek Krupa przekonywał, że realizacja projektu budowy ścieżki rowerowej nie jest inwestycją godzącą w transport kolejowy. Ścieżki rowerowe mają powstawać na odcinkach linii kolejowych od kilkunastu lat nieczynnych. Około dwie dekady temu transport drogowy zaczął wypierać transport kolejowy. Obserwowany od niedawna zwrot w kierunku rozwoju kolei, to spore wyzwanie dla samorządu wojewódzkiego, ponieważ budowa nowoczesnej infrastruktury kolejowej za tym nowym dynamicznym procesem nie nadąża. W tym momencie trudno przewidzieć możliwości strukturalne w nadchodzących dekadach, ale Zarząd Województwa Małopolskiego akceptuje fakt, że nowoczesne połączenia kolejowe to zadanie publiczne, które jest potrzebne, nawet jeśli trzeba do kolei dopłacać. Jednak nowoczesna kolej w Małopolsce nie oznacza utrzymywania linii kolejowych, które od wielu lat są nieczynne, i których likwidację Polskie Koleje Państwowe już wdrażają.

Obecny na spotkaniu Zastępca Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich Robert Górecki wyjaśnił, że procedura przejęcia terenu obecnie znajdującego się w użytkowaniu wieczystym PKP wymaga zgody gmin na likwidację linii kolejowych. PKP nie daje możliwości przejęcia tych terenów bez likwidacji linii. Była to odpowiedź na sugestie samorządowców Powiśla Dąbrowskiego by przejęcie terenów obecnie zajmowanych przez linie kolejową przeprowadzić bez jej likwidacji."

wg http://www.dabrowatar.pl/wizyta-marszalka-jacka-krupy-w-dabrowie-tarnowskiej/


--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 10:49. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for PKP i Jacek Krupski dążą do likwidacji linii kolejowej Tarnów- Szczucin

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery