dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z komunikacją miejską koleją podczas Przystanku Woostock?

Co roku mikroskopijna komunikacja miejska w Kostrzynie nad Odrą przeżywa załamanie w związku z festiwalem WOŚP o nazwie przystanek Woodstock. Setki tysięcy osób próbują się wcisnąc do małych busów jakie obsługują połączenie na teren festiwalu. Komunikacja miejska przezywa załamanie, lokalni mieszkańcy nie mogą z niej korzystać z braku miejsca w autobusach.

 

Pytanie: 

- jakie są szanse na wykorzystanie do przewozu pasażerów na teren festiwalu linii Kostrzyn- Dębno która ma przystanek pasażerski- nieużywaną krawędź peronową przy ul. Północnej w Kostrzynie, bezpośrednio przy wejściu na festiwal?

 

Czy można zorganizować wahadlowe kursy szynobusów na tej linii na odcinku Kostrzyn Główny- Festiwal? Czy infrastruktura na to pozwala? Czy pociągi mogą zawrócić na linii która nie ma toru odtawczego? To zwykły lokalny przystanek, nieco zaniedbany.

 

Odpowiedzi:


Szanowny Panie Redaktorze,

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. od lat współpracują ze sztabem powoływanym przy Wojewodzie Lubuskim, który zajmuje się organizacją i zabezpieczaniem imprezy masowej, jaką jest Przystanek Woodstock. Tam są m.in. zgłaszane i rozpatrywane wszystkie potrzeby organizacyjne. Przewozem osób pociągami na festiwal zajmują się przewoźnicy kolejowi – przez ostatnie lata Przewozy Regionalne i ich przede wszystkim należałoby zapytać, czy skorzystaliby z przejazdów po linii nr 430. Linia Kostrzyn – Barnówko jest linią towarową, która obsługuje punkty ładunkowe usytuowane na tej linii. Ze względu na bezpieczeństwo uczestników Przystanku Woodstock, ponieważ tor przebiega w bezpośrednim sąsiedztwie głównego terenu biwakowego, od lat całkowicie wstrzymujemy przejazdy pociągów po tej linii. Zawieszamy także na okres pięciu dni obsługę wszystkich punktów ładunkowych. W tym roku, także że względu na bezpieczeństwo uczestników festiwalu, będzie budowane przez tor tej linii dodatkowe przejście ewakuacyjne, a to jest możliwe tylko przy całkowitym wstrzymaniu ruchu pociągów.

 

 

Zbigniew Wolny

Zespół Prasowy

Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach

Biuro Komunikacji i Promocji

Centrala

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ul. Targowa 74


Pytania prasowe

- czy PR mogłyby obsłużyć przewozy miejskie na teren festiwalu Woodstock w Kostrzynie nad Odrą? Przy terenie festiwalu znajduje się nieuzywany przystanek kolejowy.
- w grę wchodzi ok. 1- 1,5 mln podróży w relacji festiwal- centrum miasta. Bilety musiałyby by c sprzedawane nie w kasach, ale przy wejściu na perony, z uwagi na ogromny ruch na tej trasie. Cena biletu to 2-3 PLN. Szacowane wpływy dla PR to ok. 2-4 mln PLN.

W Kostrzynie kiedyś przed wojną działały tramwaje i nawet rodzaj s- bahnu docierającego z Berlina. Obecnie kurują tylko busy , w czasie festiwalu komunikacja miejska ulega załamaniu z powodu naporu chętnych. Autobusy są przeciążone, mają miejsce dramatyczne sceny.

Odpowiedzi

kilka lat temu analizowaliśmy możliwość wykorzystania linii towarowej biegnącej do Barnówka w czasie trwania Przystanku Woodstock, jednakże z kilku powodów  nigdy się na to nie zdecydowaliśmy i w dalszym ciągu nie widzimy takiej możliwości. Kluczową kwestią jest dla bezpieczeństwo podróżnych. W pobliżu pola festiwalowego nie ma przystanku kolejowego wyposażonego w niezbędną infrastrukturę do obsługi pasażerów. Po drugie, obsługa tej linii wiązałaby się z konieczności wykorzystania lokomotyw spalinowych i wagonów, a pojazdów tego typu mamy obecnie bardzo niewiele. Autobusy szynowe w większości należą do urzędów marszałkowskich i służą do obsługi regularnych połączeń w poszczególnych województwach. W czasie trwania festiwalu wspólnie z PKP PLK wprowadzamy specjalną organizację ruchu podróżnych na dworcu. Na perony można wejść wyłącznie przez specjalne bramki, przed którymi przeprowadzana jest kontrola biletów. Obsługa transportowa Przystanku Woodstock to dla nas olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne, dlatego nie możemy sobie pozwolić na wdrożenie niebezpiecznych rozwiązań.


Michał Stilger
Przewozy Regionalne
Biuro Zarządu


Czy UMWL udostępniłby autobusy szynowe dla przewozu osób na teren festiwalu Woodstock w Kostrzynie  linią kolejową? Znajduje się tam krawędź peronowa- o ile dobrze pamiętam. Jest ona przy ulicy Północnej. PR tłumaczy się brakiem autobusów szynowych dla obsługi linii,

- Czy UMWL popiera pomysł uruchomienia wahadła  za pomoca autobusów szynowych na odcinku Kostrzyn Dworzec- Kostrzyn ul. Północna?

W załączniku przesyłam odpowiedź dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji UMWL na wiadomość e-mail z dnia 09.06.2016r.

odpowiedź była odmowna.

--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:14. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z komunikacją miejską koleją podczas Przystanku Woostock?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery