dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MI odpowiada na pytanie o 3. port lotniczy dla Warszawy i porty GA

Treść wiadomości-
Od: media
Data: środa, 25 kwietnia 2018
Temat: Pytanie o 3. port lotniczy dla Warszawy i porty GA


Szanowny Panie Redaktorze,

wydana przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego promesa zezwolenia na założenie lotniska cywilnego na obszarze byłego lotniska wojskowego w Sochaczewie przez Mazowiecki Port Lotniczy Sp. z o.o. utraciła swoją ważność 18 lutego 2015 r. Potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa, które realizowane są przez Siły Zbrojne RP, wymusiły zmianę dyslokacji niektórych jednostek wojskowych obrony przeciwlotniczej z Warszawy do Sochaczewa. Charakter wykorzystywanego sprzętu i uzbrojenia, którym dysponują tamtejsze jednostki wojskowe oraz konieczność zapewnienia efektywnego szkolenia i zachowania warunków bezpieczeństwa uniemożliwiają funkcjonowanie w Sochaczewie lotniska cywilnego.

Lądowisko Chrcynno koło Nasielska jest wpisane do rejestru lądowisk prowadzonego przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Zarządzającym lotniskiem jest Aeroklub Warszawski. Wszystkie decyzje dotyczące przyszłości lotniska Chrcynno należą do zarządzającego lotniskiem i władz miasta lub władz samorządowych.

Na lotnisku w Mińsku Mazowieckim znajduje się 23. Baza Lotnictwa Taktycznego i w chwili obecnej nie ma planów przekształcenia tego lotniska w lotnisko cywilne. Ponadto w 2017 roku podjęto decyzję o procesie modernizacji i reaktywacji jednostki wojskowej w Nowym Mieście nad Pilicą.

Z poważaniem

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

(...)

 

From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, April 11, 2018 8:34 AM
To: media
Subject: Pytanie o 3. port lotniczy dla Warszawy i porty GA

 

Co z lotniskami w Sochaczewie, Mińsku Maz., Chrcynnie (gdzie utwardzony pas startowy jest uszkodzony i nie działa) i Nowym Mieście n. Pilicą? Czy mozna je dostosować do obsługi lotów biznesowych, GA, sportowych etc.?

 

Korespondencja z lipca 2016 roku:

 

Szanowni Państwo,

Co z planami na pasażerski port lotniczy w Sochaczewie? W weekend przyleciałem i odleciałem z portu lotniczego Orio al Serio koło Bergamo w Mediolanie, który jest trzecim portem lotniczym dla aglomeracji Mediolanu. Dlaczego aglomeracja Warszawy nie miałaby mieć 3 portów lotniczych? Jakie są powody dla których zrezygnowano z budowy portu pasażerskiego w Sochaczewie?

Pozdrawiam.

 

Panie Redaktorze,

 

województwo mazowieckie jest mniejszościowym udziałowcem spółki Mazowiecki Port Lotniczy Sochaczew Sp. z o.o., której celem jest utworzenie portu lotniczego na terenie obecnego lotniska wojskowego w Sochaczewie.  Utworzenie lotniska uzależnione jest jednak od przekazania terenów byłego lotniska wojskowego Sochaczew - Bielice, zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami, na rzecz samorządów. Pomimo wpisania tego lotniska przez rząd na listę terenów, które mogłyby być przekazane jst w celu prowadzenia lotniska cywilnego, z informacji posiadanych przez województwo wynika, że Ministerstwo Obrony Narodowej uznaje jednak ten teren za niezbędny dla potrzeb Sił Zbrojnych RP i nie może wydać pozytywnej opinii w sprawie lokalizacji lotniska cywilnego na terenie byłego lotniska Sochaczew – Balice.

 

Pozdrawiamy

Biuro Prasowe

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego

ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:54. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MI odpowiada na pytanie o 3. port lotniczy dla Warszawy i porty GA

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery