dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Ministerstwo Infrastruktury tłumaczy się z wykorzystywania pozycji monopolisty przez państwową spółkę PKP Intercity

Czy to prawda że monopolista PKP Intercity cierpi na natręctwa i na przykład uniemożliwia zakup biletu na pokładzie niektórych pociągów Intercity, jesli te są nowszymi składami, mniej więcej takimi jakie uzywa jeden z trzech przewoźników kursujących na trasie Ostrawa- Praga Czeska po czeskiej stronie granicy? Rzekomo bilet u polskiego monopolisty można kupić na pokładzie pociągu, ale trzeba uiścić jakąś olbrzymią, kilkusetzłotową opłatę dodatkową... Czy to prawda?

Co przeczytałem w prasie:


Łukasz Sitek został pod koniec lutego zawieszony w pracy po publikacji "Gazety Wyborczej", która opisała incydent z udziałem dziennikarza na gdyńskim dworcu kolejowym. Sitek wedle doniesień gazety miał wejść do pociągu Pendolino bez biletu, awanturować się z pracownikami obsługi i grozić im "załatwieniem", powołując się jednocześnie na pracę w TVP.  Na miejsce zdarzenia wezwano policję i Straż Ochrony Kolei. Sitek szarpał się z przybyłymi na miejsce funkcjonariuszami, pokazywał im też swoją legitymację dziennikarską i groził utratą pracy. W kajdankach doprowadzono go do jednostki Służby Ochrony Kolei, gdzie odmówił przyjęcia mandatu. 


Czytaj więcej na: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lukasz-sitek-wraca-do-pracy-w-tvp-po-zawieszeniu-dlaczego-od-kiedy

ODPOWIEDŹ MI

Szanowny Panie Redaktorze,

 

spółka PKP Intercity ma prawo wyłączyć możliwość zakupu biletów u drużyny konduktorskiej w pociągach Express Intercity Premium ze względów handlowych oraz konstrukcyjnych pociągów. Jest to zgodne z Rozporządzeniem (WE) 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z 23 października  2007 r. dotyczącym usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego, Prawem Przewozowym oraz Regulaminem przewozu osób, rzeczy i zwierząt PKP Intercity. Wysokość należności za przewóz i opłaty dodatkowej (kary) wynosi 50-krotność ceny najtańszego biletu jednorazowego normalnego stosowanego przez PKP IC (obecnie 13 zł). Jest to zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 20 stycznia 2005 r. w sprawie sposobu ustalania wysokości opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób, zabranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłaty manipulacyjnej.

Kara za jazdę bez ważnego biletu jest taka sama we wszystkich pociągach PKP IC, tj. 650 zł, przy czym w innych niż EIP pociągach przewoźnik dopuszcza możliwość zakupu biletu w pociągu po zgłoszeniu konduktorowi. Wówczas nie jest naliczana kara za brak biletu, a tylko opłata manipulacyjna za wystawienie biletu w pociągu. Przewoźnik w Regulaminie Przewozu może określić okoliczności, w jakich kara ulega obniżeniu, np. jeśli podróżny zapłaci ją w ciągu 7 dni lub bezpośrednio w pociągu – jest to jednak autonomiczna decyzja przewoźnika.

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury


Moja odpowiedź:

Szanowny Panie, Ale to są chyba względy handlowe, czyli prawo monopolu, a nie konstrukcyjne, bo na podobnej trasie gdzie oprócz poc. pendolino kursuje 3 innych przewoźników kolejowych, taka sytuacja nie występuje.

Co MI sądzi o tej interpretacji Państwa odpowiedzi przeze mnie?

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 07:35. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Ministerstwo Infrastruktury tłumaczy się z wykorzystywania pozycji monopolisty przez państwową spółkę PKP Intercity

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery