dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek do MI: nowe porty lotnicze/ proposed new airports

Wniosek do MI:  nowe porty lotnicze

Czy MI może włączyć do strategii dla portów lotniczych propozycje wznowienia następujących portów lotniczych w Polsce? Na terenie RP działa bardzo mało portów lotniczych- zaledwie 15, a ich gęstość jest ok. 6-ciokrotnie mniejsza niż w krajach zachodniej Europy.


Lubuskie Voivodeship
Żary Żagań Airport in Tomaszowo- runway 2000 meters
Gorzów Wielkopolski Airport in Lipki Wielkie- proposed runway extension to 1440 meters.

Zachodniopomorskie Voivodeship
Kołobrzeg Airport in Bagicz -proposed runway extension to 2500 meters,
Koszalin - Zegrze Pomorskie Airport- runway 2500 meters
Szczecinek- Wilcze Laski Airport- runway 2300 meters

Wielkoposlkie Voivodeship
Piła Airport- runway 2500 meters
Gniezno- Bednary Airport runway 2000 meters
Nowy Tomyśl- Kąkolewo Airport runway 2000 meters
Gostyń- Gola Airport runway extension 2000 meters
Powidz Airport- runway 3500 meters

Łódzkie Voivodeship
Tomaszów Mazowiecki Airport in Glinnik Nowy
Kutno- Łęczyca Airport in Leźnica Wielka

Śląskie Voivodship
Częstochowa Rudniki Airport
Katowice- Muchowiec Airport
Gliwice- Trynek Airport

Opolskie Voivodeship
Opole- Kamień Śląski Aiport

Dolnośląskie Voivodeship
Legnica Airport
Bolesławiec- Krzywa Airport
Wrocław- Oleśnica Airport

Podkaprpackie Voivodeship 
Tarnów Airport in Mielec 
Przemyśl Airport in Arłamów
Krosno Airport 

Lubelskie voivodeship
Biała Podlaska Airport
Zamość- Mokre Airport
Dęblin- Puławy Airport 

Podlaskie Voivodeship
Białystok- Krywlany Airport
Suwałki Airport

Warmińsnko- Mazurskie Voivodeship
Olsztyn- Dajtki Airport
Orneta Airport

Pomorskie Voivodeship
Malbork Airport
Słupsk- Redzikowo Airport
Gdynia- Babie Doły Airport
Kościerzyna- Borsk Airport
Łeba- Łebień Airport

Kujawsko- Pomorskie Voivideship
Toruń Airport

Mazowieckie Voivodeship
Warszawa- Sochaczew Airport
Warszawa- Mińsk Mazowiecki Airport
Warszawa- Nasielsk in Chrcynno Airport

Małopolskie Voivodeship
Nowy Targ Airport

Świętokrzyskie Voivodeship
Kielce- Masłów or Obice Airport

Odpowiedzi:

 

Dokumentami  strategicznymi dla polskiego sektora transportu lotniczego są Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) przyjęta uchwałą Nr 6 Rady Ministrów z 22 stycznia 2013 r. i Program Rozwoju Sieci Lotnisk i Lotniczych Urządzeń Naziemnych przyjęty uchwałą Nr 86/2007 Rady Ministrów 8 maja 2007 r. Oba dokumenty są obecnie przedmiotem aktualizacji.

 

W rejestrze lotnisk cywilnych, prowadzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zarejestrowanych jest 58 lotnisk cywilnych (14 lotnisk użytku publicznego, 3 lotniska użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji i 41 lotnisk użytku wyłącznego).

 

Zgodnie z Programem rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych rozwijając infrastrukturę lotniskową w Polsce należy przede wszystkim wykorzystać istniejące jej zasoby m.in. poprzez modernizację i rozbudowę istniejących lotnisk cywilnych dla zapewnienia odpowiedniego standardu obsługi szybko rosnącej liczbie pasażerów. Infrastruktura lotniskowej powinna być dostosowana do potencjału ruchu lotniczego, który powinna obsługiwać i dostosowana do realnych potrzeb użytkowników portów lotniczych (w szczególności pasażerów oraz przewoźników lotniczych) oraz powinna uwzględniać ekonomiczną wykonalność i samodzielność finansową projektu w długim terminie, opartą na rzetelnym biznesplanie.

 

 

Elżbieta Kisil

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa


-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
+48604443623
+442035142037

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:39. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek do MI: nowe porty lotnicze/ proposed new airports

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery