Petycja do Wojewody Lubuskiego
Petycja do Wojewody Lubuskiego
Wnoszę do wojewody lubuskiego o doprowadzenie do powołania zespołu d/.s połączenia kolejowego z Gorzowa na lotnisko Babimost, wzorem sąsiedniego województwa. Opis powołania takiego zespołu przez wojewodę woj. wielkopolskiego- dołączyłem do petycji.
Adam Fularz
ekonomista transportu
Uzasadnienie
Lotnisko nie funkcjonuje poprawnie, ponieważ np. w Olsztynie lotnisko 55 km od miasta ma od 2 lat czynną linię kolei celem dowozu pasażerów i jest to podstawowy środek dojadu podróżnych, a tutaj, w Babimoście taka linia jest nieczynna.
Lotniska więc nie można naprawić- także z powodu braku wygodnej komunikacji z miasta Gorów do lotniska.
Proszę w takim razie o poprawę komunikacji między zainteresowanymi poprzez stworzenie zespołu d/s kolei na lotnisko Babimost i powołanie osoby go koordynującej wzorem sąsiedniego konkurencyjnego lotniska.
Czy ów koordynator może wystąpić z pytaniem do nowego, aktualnego i obecnego właściciela bocznicy do lotniska, czy zechciałby ją:
1. udostępnić odpłatnie dla pociągów pasażerskich w relacji Gorzów- port lortniczy i czy uzyskałby dla niej świadectwo w UTK?
2. Proszę o potwierdzenie możliwości wystąpienia do jej właściciela w sprawie nieczynnej linii kolei na lotnisko w Babimoście.
3. Proszę o zapytanie właściciela, czy prawdą jest że bocznica nie może być użytkowana z powodu braku świadectwa UTK, i czy też właściciel bocznicy na lotnisko może wystąpić o świadectwo UTK dla tejże bocznicy?
4. Prosze o zapytanie, czy możliwe jest oczyszczenie bocznicy z krzaków i roślinności.
Informacje zebrane w sprawie:
Odpowiadając na e-mail pana Adama Fularza nadesłany 19 marca br. na adres sekretariatu DG, zawierający dywagacje nt. hipotetycznego połączenia kolejowego Gorzowa Wlkp. z Portem Lotniczym Zielona Góra w Babimoście, uprzejmie podaję, co następuje.
Tor kolejowy odchodzący ze stacji Babimost w kierunku lotniska nie jest linią kolejową umożliwiającą prowadzenie regularnego ruchu pociągów. Jest to bocznica kolejowa służąca niegdyś wojsku do transportu towarów (głównie paliwa) na lotnisko. Tor ten nigdy nie był doprowadzony do terminala pasażerskiego.
Bocznica kolejowa zarządzana była przez Agencję Mienia Wojskowego, która w imieniu Skarbu Państwa sprzedała bocznicę wraz z infrastrukturą towarzyszącą, prywatnemu inwestorowi. Warunkiem eksploatacji takiej bocznicy, jest posiadanie przez zarządcę tej infrastruktury świadectwa bezpieczeństwa. Bocznica nie figuruje w wykazie świadectw bezpieczeństwa opublikowanym na stronie Urzędu Transportu Kolejowego, co oznacza, że nie może być użytkowana.
z prasy:
Poznań: Powstał zespół ds. połączenia kolejowego na lotnisko
| Justyna Urbaniak ⚫ źródło: RynekInfrastruktury.pl/ Gazeta Wyborcza ⚫ 29.11.2016
"Wojewoda wielkopolski powołał zespół, który ma się zająć inwestycjami kolejowymi w regionie. Wśród pomysłów takich jak budowa trzeciego toru kolejowego na Jeżycach z przystankiem na wysokości ul. Kościelnej, rozważana będzie też budowa linii kolejowej na lotnisko, prowadzącej dalej do Tarnowa Podgórnego.
(....)
Jedną z ciekawszych kwestii podejmowanych przez ekspertów będzie też koncepcja budowy połączenia kolejowego na lotnisko Ławica. Tory miałyby zostać pociągnięte aż do Tarnowa Podgórnego.
Na lotnisko pociągiem po 2025 roku
Projekt połączenia kolejowego na lotnisko Poznań-Ławica uwzględniono też w koncepcji kolei metropolitarnej, zamówionej przez urzędników a sporządzonej przez firmę WYG Consulting z Warszawy. Jej autorzy wyliczyli, że po 2025 roku Poznań powinien zbudować połączenie kolejowe na lotnisko a trasa powinna biec przez Jeżyce, Wolę, bocznicę do Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych i wzdłuż ul. Bukowskiej pod terminal.
Koszty oszacowano wówczas na około 55 mln zł. Pociągi miałyby jeździć co 30 minut i zatrzymywać się na stacjach: Poznań Jeżyce, Poznań Niestachowska i Poznań Dąbrowskiego. Dzięki pociągnięciu trasy do Tarnowa Podgórnego miasto miałoby zyskać dodatkową podmiejską trasę do ważnej gminy.
Prognozy pokazują, że z połączenia w 2040 roku mogłoby korzystać nawet 1 mln pasażerów rocznie."
do wiadomości: DG w UMWL
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 01:52.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0