dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie do MI: lotnisko zapasowe wokół Warszawy: Port lotniczy Sochaczew


do MI
Pytanie do MI: lotnisko zapasowe wokół Warszawy

Szanowni Państwo,
  • Jaki jest stan lotniska w Sochaczewie? Czy można tam przenieść część lotów general aviation, biznesowych lotów czarterowych, lotów biznesowych  samolotami typu biz-jet, lotów sanitarnych etc? 

Powód: w tym momencie obecna przepustowość dróg startowych na Lotnisku Chopina jest wg doniesień mediów- już całkowicie wykorzystana. Jak podaje prasa biznesowa, przepustowość środowiskowa, dopuszczająca maksymalnie 600 operacji startów i lądowań w sezonie letnim, jest wykorzystana w niemal 100 proc. Przsepustowość terminali także jest w dużej mierze wykorzystana. 

  1. Jak wygląda sytuacja z cywilnym wykorzystaniem lotniska w Sochaczewie? Czy istnieją budowle które możnaby przebudować na terminal pasażerski?
  2. Co z bocznicą linii kolei do lotniska? Czy PKP, znane z rozbiórki torów by zarobić 1 mld ze sprzedaży starych szyn, rozebrało także i tą linię?

Zebrane informacje z archiwum Agencji Prasowej Merkuriusz Polski


Czy spółka Mazowiecki Port Lotniczy Sochaczew nadal funkcjonuje?

Z raportu:
Funkcjonująca od 2006 r. spółka 
Mazowiecki Port Lotniczy Sochaczew prowadziła intensywne działania na rzecz pozyskania 
inwestora i dniu 5 lutego 2008 r. przyjęła trzech nowych udziałowców. Jeden z nich, 
austriacka firma Meinl Aiports International, został partnerem strategicznym z 40 % 
udziałem. Podpisane zostało także porozumienie Ministra Transportu i Ministra Obrony 
Narodowej, na współużytkowanie lotniska wojskowego w Sochaczewie do celów cywilnych.

(z publikacji o porcie Sochaczew)

In English

Sochaczew has 40,000 inhabitants and is located in Greater Warsaw Area. In Sochaczew there is a military airport in Sochaczew-Bielice. There are plans of local governments to convert it into a low-cost airport for Łódź, western part of Mazowsze and nearby Warsaw agglomeration of 2,6 million inhabitants (54 kilometers to the east). There exists an association, "Stowarzyszenie Port Lotniczy Sochaczew", supporting the project, and in 2006 it was decided to create a public limited company with the task to open the airport. The runway has 2500 m length and 60 m width, and a concrete-asphalt surface possessing a good pressure index, overrun areas for increased safety, and a parallel, grass-surfaced runway. It is possible to introduce rail link directly to the airport, even connected with trains to Warsaw. It is also possible to build a short section of train tracks in order to introduce a direct rail link to Warsaw.

Airport infrastructure
There exists a railroad line to the terminal that can be used for passenger service.

Wikipedia
W 2003 roku rząd Polski z uwagi na wyczerpujące się rezerwy portu lotniczego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, podjął w próbę wyłonienia najlepszej lokalizacji w celu uruchomienia nowego portu lotniczego do obsługi ruchu międzynarodowego w centralnej Polsce. Wśród siedmiu rozpatrywanych lokalizacji, propozycja wykorzystania wojskowego lotniska w Sochaczewie była jedną z najpoważniejszych.

Jako że rząd nie powziął ostatecznej decyzji, a władze dostrzegły w znajdującym się na ich terenie porcie lotniczym ogromne możliwości rozwoju dla regionu, władze samorządowe oraz Stowarzyszenie Port Lotniczy Sochaczew podjęły starania o przekształcenie istniejącego lotniska wojskowego w port lotniczy dla tanich linii lotniczych, ruchu czarterowego oraz przewozów cargo. W opinii samorządu oraz stowarzyszenia pozwoli to wykorzystać ogromny majątek istniejącego obiektu lotniskowego w Sochaczewie. Obecnie powzięto decyzję o utworzeniu spółki prawa handlowego, która doprowadzi do utworzenia przyszłego portu. 

Marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik, burmistrz Bogumił Czubacki i wójt Mirosław Orliński podpisali 19 października 2006 akt notarialny powołujący spółkę Mazowiecki Port Lotniczy Sochaczew. Miasto i gmina mają w niej po 33% udziałów a województwo – 34%.

 

Z korespondencji z archiwum redakcyjnego

Subject: Fwd: lotnisko Sochaczew

 

Dzień dobry,

 

kilka miesięcy temu przekazywaliśmy kompleksową informację. Niestety nic od tego czasu się nie zmieniło.

Od kilku lat nie ma planów budowy pasażerskiego portu lotniczego w Sochaczewie.

Ważniejszym problemem dla Warszawy jest brak lotniska GA a nie trzeciego portu lotniczego.

Szkolenia lotnicze odbywają nad głowami mieszkańców Bemowa a Lotnicze pogotowie ma zakaz ćwiczeń lotów nocnych.

 

Odpowiedź na postawione pytania znajduje się załączonym mailu oraz załączniku - wyszczególnione są strony, które dotyczą Sochaczewa.

 

 

Pozdrawiam, Niewiarowski Piotr



Dzień dobry,



lotnisko w Sochaczewie w założeniu ma być lotniskiem GA. Nie będzie konkurencją dla pozostałych lotnisk komunikacyjnych w woj. mazowieckim.
Możliwości prowadzenia szkoleń lotniczych na lotnisku Warszawa Babice nie tylko się wyczerpały ale są ograniczane przez Zarządzającego.
Spółka ma w tym zakresie podpisanych kilka listów intencyjnych i deklaracji m.in. od LPR w sprawie szkoleń na lotnisku w Sochaczewie.
Ruch GA generowany w Warszawie i okolicach jest wystarczająco duży aby uczynić rentownym tego typu lotnisko.

Gmina Sochaczew już rok oczekuje od Ministra Infrastruktury i Rozwoju określenia warunków przekazania lotniska.
Wszystkie terminy w tym zakresie przekroczono już wielokrotnie i nie zanosi się na uzyskanie odpowiedzi przed wyborami parlamentarnymi.

W załączeniu Program Rozwoju Infrastruktury Lotniskowej Woj. Mazowieckiego.
Plan dla Sochaczewa jest zbieżny wnioskami dotyczącymi lotniska Babice i Sochaczew.
Dla ułatwienia wskazane strony w ww. programie:

str 12 Babice - przeniesienie
str 12 Sochaczew - rezerwa rozwojowa
str 36 - 39 Sochaczew - zmiana koncepcji
str 39 - 42 Babice
str 64 - 72 Sochaczew mapy komunikacyjne
str 76 - Sochaczew komunikacja
str 106 - Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego
str 157 - Sochaczew w ogr. certyfikacji



Pozdrawiam, Niewiarowski Piotr

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:32. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie do MI: lotnisko zapasowe wokół Warszawy: Port lotniczy Sochaczew

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery