dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

PKP PLK wyjaśnia sprawę mylnych zapowiedzi megafonowych w Lublinie

z opisu podróżnego wynika że sprawa miała miejsce (...) o godzinie 12.15 w Lublinie

 

Raz na dwa lata korzystam z narodowego przewoźnika kolejowego. To dla mnie zawsze duże przeżycie, decyzję podejmuję z pełną świadomością ogromu wyzwań jakie stawiam przed sobą. Więc dziś - Lublin, miasto starożytne i sławne, urodzili się tu chocby Biernat z Lublina czy Bierut Bolesław - ten pierwszy koleją nie jeździł ten drugi i owszem. Lublin do sieci kolejowej przyłączono w 1877 roku. Wg Wikipedii „Podróż do Warszawy według ówczesnego rozkładu jazdy trwała 7 godzin, co oznacza, że szybkość pociągu osobowego wynosiła 35 wiorst na godzinę (tj. 37,3 km/h). Pociągami można było podróżować w trzech klasach: za trzecią, najtańszą klasę, jadąc do Warszawy trzeba było zapłacić 2 ruble i 4 kopiejki, a za klasę pierwszą płacono 4 ruble i 89 kopiejek. Odjazd pociągu ogłaszany był trzema dzwonkami" Dziś zapowiadany czas przejazdu to 3 godziny 18 min. cena biletu w przeliczeniu to 1000 rubli - tyle płacę więcej za te 3,5 h skrócenia czasu jazdy. Za to mam dodatkowe atrakcje. Nabywszy bilet internetowo śmiało zmierzam na zabytkowy dworzec, rzut oka na tablicę wyświetlającą najbliższe pociągi - jest mój, peron 2, wbijam do przejścia podziemnego a tam - ściana. Taka czasowa, z płyt osb. Żadnej informacji co
dalej - wycofuję się do budynku głównego, tam już jest info - dworzec w remoncie. Nawet mnie to ucieszyło - bo jestem gorącym zwolennikiem remontów. Tylko, że... wszelkie wskazowki dotyczące poruszania po dworcu prowadzą do peronów 1, 1a i 4. Perony 2 i 3 są jakby nieobecne. Nie powiem, żeby było mi żal peronu nr 3 - może miał już dość i jest na emeryturze, ale peron 2 mógł mi tego nie robić! Sprawdzam jeszcze raz wyświetlacze - mój pociąg z peronu 2. Informacja nieczynna, do czynnych kas kolejki odstraszająco długie. Dopadam sympatycznie wyglądającego ochroniarza i biorę na spytki. Uśmiecha się wyrozumiałe i tłumaczy -
peron 2 istnieje, przekonam się, jak wyjdę na peron pierwszy. Czas odjazdu się zbliża, Ide więc - faktycznie na peronie 1 jest mapka dojścia na ten 2 - trzeba dojść na koniec rampy, przejść przez tory i już. Idę -
w grupie podobnych do mnie zabłąkanych. Wiatr świszcze, śnieg z deszczem na nas pluje, a kilkadziesiąt kółeczek walizkowych wybija na betonowej kostce swoją arytmię. Na tym peronie nr 2 to nawet stoi kilka wagonów i uprzejmi kolejarze, którzy mówią - niech was to nie myli, te wagony tu będą długo stały, jak chcecie do Warszawy to z pierwszego... Odwrót, śnieg z deszczem, turkot plastiku po kostce. Czekamy na tym pierwszym. Pani z głośnika - mój pociąg będzie na torze 50. Myśli stoimy w sporym tłumie przy 52. Ktoś rzuca, ze 50 to przy peronie 2 -
1/3 oczekujących rusza, turkot walizek, ja stoję, obiecałem sobie, ze nie ruszę się spod dachu zanim nie zobaczę pociągu. Dobrze obstawiałem. Za chwilę pociąg zaczął się materializować na peronie 1 przy wtórze turkotu walizek wracających z obłędem w oczach zwolenników opcji peronu 2. Siedzę w
pociągu. Ogrzewanie chyba działa. Odjazd miał być o 12.02 - ruszyliśmy 12.15. Z peronu 1 a nie 2 jak zapowiadała wyświetlana informacja. Z toru 52 a nie 50 jak zapowiadała pani z głośnika. Nie wiem jaki remont jest potrzebny, żeby zapanował elementarny porządek i szacunek dla klienta - to dopiero początek podróży, a ja zasadniczo bliski jestem konstatacji, jaką mam co dwa lata - chyba nie jestem jeszcze gotowy na podróże pociągiem ..


Pytanie: czy jest możliwe ze pociag IC w Lublinie odjechał z innego peronu niż zapowiedziano przez głośniki i wyswietlacze, z innego toru i o innej godz.  odjazdu?

PKP PLK pisze:

Szanowny Panie Redaktorze, skład PKP Intercity rel. Chełm – Lublin (TLK nr 25103) w poniedziałek (2 kwietnia), jak i wtorek (3 kwietnia) wjeżdżał na tor nr 52 przy peronie 1 i odjechał z peronu nr 1 tor 52 do Bydgoszczy (przez Lubartów i Łuków) zgodnie z rozkładem jazdy. Komunikaty pojawiające się na wyświetlaczach oraz wygłaszane przez megafony były prawidłowe i dotyczyły toru nr 52 przy peronie 1. Zapowiedzi megafonowe nie mogły zawierać informacji o torze nr 50, ponieważ w Lublinie nie ma takiego toru.

Pozdrawiam

 

Karol Jakubowski

Zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:18. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for PKP PLK wyjaśnia sprawę mylnych zapowiedzi megafonowych w Lublinie

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery