dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z koleją aglomeracyjną z Nowego Targu do Zakopanego?

Redakcja przedstawia zebrane informacje: odpowiedzi na pytania, ze strony lokalnych samorządów:

Szanowny Panie,

Kolej aglomeracyjna Zakopane - Nowy Targ ma kluczowe znaczenie dla rozwiązania problemów komunikacyjnych Zakopanego. W celu zdiagnozowania problemów Miasto przeprowadziło badania ruchu, z których wynika, że kolej aglomeracyjna może stać się realną alternatywą dla ruchu samochodowego. Dzisiaj większa część podróży na trasie Zakopane-Nowy Targ odbywa się z wykorzystaniem samochodów osobowych. Są to podróże w obu kierunkach, których celem jest dojazd do pracy, szkół, urzędów. W efekcie uruchomienia kolei aglomeracyjnej spodziewane jest znaczne zmniejszenie ruchu samochodowego na Zakopiance.

Aby osiągnąć odpowiednio wysoki poziom zainteresowania korzystaniem z kolei przez mieszkańców należy zadbać o różnorodne czynniki, w tym:

- dopasowanie rozkładów jazdy do zapotrzebowania, przede wszystkim w szczycie porannym i popołudniowym

- skoordynowanie kolei z komunikacją miejską - przede wszystkim w Zakopanem i Nowym Targu

- stworzenie systemu opłat łączonych (wspólny bilet) dla kolei i komunikacji miejskiej

- stworzenie infrastruktury parkingowej - Park&Ride

- zagęszczenie przystanków.

Uruchomienie kolei aglomeracyjnej leży w gestii Marszałka Województwa Małopolskiego. W projekt, obok województwa, zaangażowane są Zakopane, Nowy Targ oraz gminy: Poronin, Biały Dunajec i Szaflary. Obecnie trwają prace nad zorganizowaniem i zintegrowaniem tego systemu transportu.

Miasto Zakopane podjęło szereg działań przyczyniających się do rozwiązania problemów komunikacyjnych, takich jak: kompleksowe badania ruchu, opracowanie Planu Zrównoważonego Rozwoju Transportu Zbiorowego, czy opracowanie Studium Komunikacyjnego.

Zaawansowane są działania Miasta w celu utworzenia Centrum Komunikacyjnego na dworcu PKP. 9 października tego roku Prezes Zarządu PKP S.A. Krzysztof Mamiński i Burmistrz Zakopanego Leszek Dorula podpisali porozumienie, w myśl którego Polskie Koleje Państwowe przekazują na rzecz Miasta dworzec kolejowy wraz z przyległym placem. Pozwala ono na realizację strategicznej inwestycji, jaką jest Centrum Komunikacyjne integrujące wszystkie środki komunikacji. Posiadamy już wymagane pozwolenia na modernizację zabytkowych budynków dworca, przyznane zostały także pierwsze środki finansowe z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego. Oczekujemy na rozstrzygnięcia kolejnych wniosków. To przedsięwzięcie  wraz z realizowanymi inwestycjami kolejowymi i cały czas rozwijaną komunikacją miejską pozwoli na zmniejszenie ruchu kołowego w Zakopanem i całym regionie.


Z poważaniem,

Agata Pacelt-Mikler
Biuro ds. Kontaktów z Mediami/
Współpraca z miastami partnerskimi
Urząd Miasta Zakopane
ul. Kościuszki 13
-- 
Szanowni Państwo,


W Nowym Sączu przewoźnik Koleje Małopolskie planował 2 lata temu uruchomić kolej aglomeracyjną.


http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/szybka-kolej-aglomeracyjna-w-nowym-saczu-75378.html

Czy władze miasta Zakopane planują wystapić do władz woj. małopolskiego, do przewoźnika Koleje Małopolskie, do władz Nowego Targu i gmin na trasie linii kolei Nowy Targ- Zakopane, aby taką kolej aglomeracyjną uruchomić także wokół Zakopanego? I tak będzie to reakcja spóźniona, w innych miastach woj. małopolskiego prace są dalej zaawansowane niż w Zakopanem.

Mapkę przystanków jakie proponowali eksperci - do budowy jako nowe inwestycje- znajdą Państwo w załaczniku do listu.
Dołączam dotychczasową korespondencję. Państwa odpowiedź opublikujemy w artykule i książce na ten temat.
Pozdrawiam,

 
Odpowiedzi dotychczasowe.

Szanowny Panie Redaktorze,

koncepcja szynobusów, kursujących z dużą częstotliwością pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem, spotyka się z pozytywnym odzewem nie tylko władz Zakopanego, ale również pozostałych samorządów leżących wzdłuż tej linii.

Modernizacja tego odcinka ma być elementem większej inwestycji, która doprowadzić ma do tego, aby podróż pociągiem pomiędzy Krakowem a Zakopanem trwała 2 godziny 10 minut. Na niektórych odcinkach (Kraków Płaszów i Sucha Beskidzka) prace już trwają. Na odcinku Nowy Targ – Zakopane PLK prowadzi prace koncepcyjne, dotyczące modernizacji linii kolejowej. Są one konsultowane z przedstawicielami podhalańskich samorządów, które są zainteresowane możliwie szybkim przeprowadzeniem niezbędnych prac.

Sprawnie zorganizowany, nowoczesny transport kolejowy może być doskonałą alternatywą dla zatłoczonej „Zakopianki". Ponadto projekt ten zyskuje na znaczeniu ze względów ekologicznych. Mógłby on bowiem zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdżających do Zakopanego, a tym samym usprawnić ruch na terenie miasta oraz przyczynić się do poprawy jakości powietrza w Kotlinie Zakopiańskiej.

 

Z poważaniem

Szymon Zatorski

 

Pytanie- czy ze wspomnianych planów Podhalańskiej Kolei Aglomeracyjnej w realizacji znalazł się plan sieci nowych przystanków kolejowych? Równoległa trasa drogowa jest mocno zakorkowana w sezonie.
Pozdrawiam,

Adam


Witam!

            Szanowny Panie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace studialne dla  linii kolejowych nr 97, 98, 99 – odcinki Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane oraz dla linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim. Jednakże prace studialne znajdują się (zgodnie z harmonogramem) na wczesnym etapie zaawansowania.

W związku z tym nie jest obecnie możliwe wskazanie zakresu rzeczowego ewentualnych robót budowlanych, ani terminów ich realizacji.

 

 

Pozdrawiam,

 

Dorota Szalacha

Zespół Prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Szanowny Panie Redaktorze,

koncepcja szynobusów, kursujących z dużą częstotliwością pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem, spotyka się z pozytywnym odzewem nie tylko władz Zakopanego, ale również pozostałych samorządów leżących wzdłuż tej linii.

Modernizacja tego odcinka ma być elementem większej inwestycji, która doprowadzić ma do tego, aby podróż pociągiem pomiędzy Krakowem a Zakopanem trwała 2 godziny 10 minut. Na niektórych odcinkach (Kraków Płaszów i Sucha Beskidzka) prace już trwają. Na odcinku Nowy Targ – Zakopane PLK prowadzi prace koncepcyjne, dotyczące modernizacji linii kolejowej. Są one konsultowane z przedstawicielami podhalańskich samorządów, które są zainteresowane możliwie szybkim przeprowadzeniem niezbędnych prac.

Sprawnie zorganizowany, nowoczesny transport kolejowy może być doskonałą alternatywą dla zatłoczonej „Zakopianki". Ponadto projekt ten zyskuje na znaczeniu ze względów ekologicznych. Mógłby on bowiem zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdżających do Zakopanego, a tym samym usprawnić ruch na terenie miasta oraz przyczynić się do poprawy jakości powietrza w Kotlinie Zakopiańskiej.

 

Z poważaniem

Szymon Zatorski

 

Szymon Zatorski

rzecznik prasowy

Urząd Miasta Zakopane

ul. Kościuszki 13

34-500 Zakopane

Pytanie prasowe komunikacja do Morskiego Oka

Czy jest planowany powrót do tej koncepcji - mówi się o niej od 100 lat?? Pytanie ponawiamy po latach.

Ministerstwo kolei udzieliło inżynierowi Waleryanowi Dzieślewskiemu we Lwowie na przeciąg jednego roku zezwolenia na podjęcie robót przedwstępnych technicznych dla budowy kolei niższego rzędu od stacyi kolejowej Poronin albo Zakopane wzdłuż potoku Poronin i rzeki Białki do Morskiego Oka z odgałęzianiem do Krzyżnego.

 

Ilustrowany kuryer codzienny, 27-05-1914


-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 03:24. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z koleją aglomeracyjną z Nowego Targu do Zakopanego?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery