porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja na rzecz uruchomienia łącznika do TLK Karpaty w relacji z Nowego Zagórza do Wetliny, Cisnej, Smerka



Data: 7 sierpnia 2018
Petycja na rzecz uruchomienia łącznika do TLK Karpaty w relacji z Nowego Zagórza do Wetliny, Cisnej, Smerka
Kampania na rzecz pociągów pospiesznych do Wetliny, Cisnej, Smerka


do spółki PKP Intercity
do wiadomości Min. Infrastruktury

PETYCJA

Kolej tutejsza z Nowego Łupkowa w kierunku Wetliny i Cisnej nie działa w podstawowym celu z punktu widzenia lokalnej gospodarki- w celu dowozu turystów, choć niedawno jeszcze było to możliwe. Kampania na rzecz pociągów pospiesznych do Wetliny, Cisnej, Smerka ma na cel wprowadzenie łącznika do poc. pospiesznego TLK Karpaty w relacji Nowy Łupków- Wetlina z postojami np. w Smerku, Cisnej, Majdanie od 2019 lub 2020 r.- jako łącznika do istniejącego pociągu TLK Karpaty.

Linia ze stacji normalnotorowej do Cisnej powstała pod koniec XIX wieku jako kolej Nowy Łupków – Cisna, ma rozstaw toru 750 mm. Wówczasto, w roku 1890 rozpoczęto budowę linii koleji wąskotorowej z Nowego Łupkowa do Cisnej. Oficjalnego otwarcia pierwszego odcinka (Nowy Łupków – Cisna, 25 km) dokonano 21 stycznia 1898 r. Koleją do II wojny światowej jeździły średnio dwie pary rozkładowych pociągów towarowo-osobowych dziennie, w 1943 roku nawet trzy pary pociągów osobowych dziennie [1]. W 1963 roku ponownie po raz drugi uruchomiono rozkładowy ruch pasażerski na liniach Nowy Łupków – Cisna, a następnie Rzepedź – Smolnik (była to wówczas jedyna kolej użytku publicznego poza PKP) [2].

Już w latach 80. wstrzymano ruch na odcinku z Wetliny do Moczarnego, a ostatecznie wyłączono ten odcinek z użytku w 1992 roku. W 1991 roku zawieszono ruch na odcinku Dołżyca – Wetlina. Zaprzestano też od tego roku całorocznych rozkładowych przewozów pasażerskich. Obecna petycja dotyczy wznowienia tych połączeń.

Obecnie nie można się przesiąść jadąć z Wetliny czy Cisnej w Nowym Łupkowie na pociągi normalnotorowe pospieszne które kursują przez wakacje. Nieczynny jest krótki odcinek toru ze Smolnika do Nowego Łupkowa. Ową lukę można i trzeba naprawić. 

Wnoszę petycję o:

A) 
odtworzenie torowiska kolei od stacji Przysłup do stacji Wetlina. Torowisko to istnieje, ale jest obecnie nieczynne/ w złym stanie technicznym. 
B)
naprawy, modernizacji i odtworzenie torowiska kolei od stacji Smolnik Trójkąt do stacji Nowy Łupków Wąskotorowy. Torowisko to istnieje, ale wymaga ono remontu wraz z tzw. trójkątem na stacji Smolnik, bowiem jest to tor w złym stanie technicznym. 

Wnoszę petycję o to aby PKP Intercity w porozumieniu z samorządem:

-zorganizował autobus szynowy/ szynobus którym świadczonoby usługi przewozów rozkładowych- co najmniej raz lub dwa razy dziennie- na całej długości trasy od Nowego Łupkowa przez Cisną do Wetliny. Pociągi te byłyby skomunikowane z pociągami pospiesznymi z - i do Warszawy/ Gdyni - z przesiadką na stacji Nowy Łupków i innymi poc. PKP Intercity. Wnoszę petycję aby PKP Intercity oraz samorząd współfinansowały te kursy transportu kolejowego i aby rozwijały kolej pospieszną i regionalną w Bieszczadach. 

Autobus szynowy w wersji na 750 mm winien zostać zakupiony i mieć możliwość szybkiego pokonywania zakrętów na sieci kolei wąskotorowej i oferować konkurencyjny czas przejazdu na trasie kolei. Ma to ogromne znaczenie dla rozwoju turystyki. Obecny tabor kolei wąskotorowych jest zacofany technicznie o ponad pół wieku- i wymaga zatrudnienia operatora hamulców ręcznych w każdym z wagonów pociągu- nierzadko kilku osób jednocześnie na jeden pociąg. Jednym z ograniczeń eksploatacyjnych kolei jest konieczność zatrudniania kilku hamulcowych w każdym pociągu, z uwagi na górski profil trasy i brak hamulców zespolonych w wagonach. Zakup autobusu szynowego przez kogoś spowoduje że kolej ta na powrót będzie nowoczesna technicznie i bardziej ekonomiczna. Byc może któraś z kolei z poniższej listy kolei o rozstawie 750 mm (https://en.wikipedia.org/wiki/Category:750_mm_gauge_railways ) może sprzedać taki pojazd w wersji używanej?

Nadaje się zwłaszcza tabor kolei WaldenburgerBahn, mającej ten sam rozstaw, ale bardzo nowoczesny park taboru. Kolej ta od 2022 zmienia rozstaw toru na inny niż 750 mm i może oddać do Bieszczad cały swój -w porównaniu- ogromny tabor pasażerski w wersji 750 mm. (por. http://www.waldenburgerbahn.ch/ albo opis: https://de.wikipedia.org/wiki/Waldenburgerbahn ). Może to wymagać elektryfikacji części sieci, co zalecam.


W dniu 25.7.2016 pytałem FBKL zarządzającego fragmentem linii tej kolei:
- czy planowane jest odtworazenie połączenia do Nowego Łupkowa- połączenie z koleją normalnotorową?
- czy FBKL otrzymuje dotacje na remont torowisk?
- czy samorządy wspierają FBKL?
Odpowiedzi nie otrzymałem do dziś.


[1] Wiesław Sroka: Kolejki wąskotorowe w Bieszczadach, „TTS Technika Transportu Szynowego" nr 5-6/2005, s. 95-97 
[2] Michał Jerczyński, 10 lat Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, „Świat Kolei" nr 11/2007, s. 15–16.


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 22:45. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja na rzecz uruchomienia łącznika do TLK Karpaty w relacji z Nowego Zagórza do Wetliny, Cisnej, Smerka

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers