Petycja dot. połączenia kolejowego Przemyśl- Chyrów- Zagórz- Łupków- Medzilaborce
P E T Y C J A
Szanowni Państwo,
Wysiłkiem społeczności lokalnej nastąpiło przywrócenie przejezdności nieczynnej linii kolejowej z Przemyśla w stronę Bieszczad. Całkowity remont tej linii pochłonie niespełna 60 mln zł. Wg lokalnych portali internetowych "właśnie na taką kwotę szacowany jest koszt rewitalizacji wiodącej przez terytorium Ukrainy linii kolejowej Przemyśl - Chyrów - Ustrzyki Dolne - Zagórz będącej (via PLK 107 Zagórz - Łupków) najkrótszym szlakiem komunikacyjnym na Południe Europy."
--
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
do UMWP
Wysiłkiem społeczności lokalnej nastąpiło przywrócenie przejezdności nieczynnej linii kolejowej z Przemyśla w stronę Bieszczad. Całkowity remont tej linii pochłonie niespełna 60 mln zł. Wg lokalnych portali internetowych "właśnie na taką kwotę szacowany jest koszt rewitalizacji wiodącej przez terytorium Ukrainy linii kolejowej Przemyśl - Chyrów - Ustrzyki Dolne - Zagórz będącej (via PLK 107 Zagórz - Łupków) najkrótszym szlakiem komunikacyjnym na Południe Europy."
Twórcy pomysłu odbudowy tej linii piszą:
"Udrożnienie tego niezwykle malowniczo położonego, tranzytowego szlaku komunikacyjnego przyczyniłoby się do turystycznego ożywienia polsko - słowacko - ukraińsko - węgierskiego pogranicza, co doskonale wpisuje się w ideę Europy Karpat, którą od wielu lat konsekwentnie promuje Marszałek Sejmu RP Marek Kuchciński. W tę transkarpacką perspektywę wpisuje się "Kolejowa Siekierezada" najnowsza akcja społeczników z Grupy KochamKolej.pl, którzy działając od lipca 2015 r pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Podkarpackiego Władysława Ortyla walnie przyczynili się do ożywienia nieużytkowanej od 2011 roku "107 - ki" także w kierunku na Słowację."[1]
Niemniej, ta linię można uruchomić już obecnie, niewielkim kosztem, bez całościowego remontu. Niestety, tzw. 3 szyna po stronie zarządcy infrastruktury kolejowej Ukrainy- istnieje co prawda, ale z przerwą wynoszącą ok. 7 km szyn, których z niewiadomego powodu nie zamontowano na niewielkim fragmencie tej linii.
Wnoszę, aby władze woj. podkarpackiego wystąpiły z pismem- wnioskiem do zarządcy infrastruktury po stronie ukraińskiej, aby przeznaczono kwotę - która jest niewielka- aby tymczasowo zainstalować 3. szynę na już istniejących podkładach dostosowanych do zamontowania 3. szyny. Koszt szyn to 2-3 tys. PLN za 1 tonę.
Szacuję że koszt tymczasowego udrożnienia szlaku kolejowego z Bieszczad przez Krościenko i Chyrów do Przemyśla wynosi kilkadziesiąt- stokilkadziesiąt tys. PLN plus koszty robocizny. Wymagane jest tylko zainstalowanie 3. szyny w już istniejących podkładach w których wg zdjęć jakie redakcja otrzymała- jest miejsce na 3. szynę. Od Niżankowic do Chyrowa istnieją tory na betonowych podkładach, ale ułożony jest na nich na odcinku 7 km tylko tor szeroki, ale jest przygotowane miejsce pod tor normalnotorowy. Toru normalnotorowego brak na odcinku około 7 kilometrów. Koszt szyn które nalezy zamontować jest znany i nie jest on wielki.
Linią ta mogłyby kursować pociągi turystyczne oraz pociągi regionalne w czasie remontu innych linii np. Rzeszów- Jasło.
Wnoszę aby władze woj. podkarpackiego zaproponowały pomoc finansową na realizację zadania bądź pozyskały od PKP PLK szyny staroużyteczne i przekazały je stronie ukraińskiej celem ich montażu. Myślę że prace są możliwe do wykonania w ciągu tygodnia lub dwóch.
Literatura: [1] Bieszczadzki Żaczek- witryna internetowa
Pozdrawiam,
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 00:22.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0