Odpowiedź na pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
Redakcja otrzymała--
Od: media
Data: piątek, 24 sierpnia 2018
Temat: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
Do: "adam.fularz
DW: "dziennikarze@kprm.gov.pl" <dziennikarze@kprm.gov.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
kursowanie pociągów międzynarodowych w relacji Warszawa – Budapeszt przez Malhowice nie jest obecnie rozpatrywane. Biorąc pod uwagę stan infrastruktury kolejowej, potoki pasażerskie i możliwe skomunikowania z innymi pociągami międzywojewódzkimi, Minister Infrastruktury koncentruje się na realizacji przewozów międzynarodowych na Węgry przez Zebrzydowice i Chałupki. Strona polska jest zainteresowana reaktywacją linii kolejowej nr 102 Przemyśl - Niżankowice dla szynobusów, o czym została poinformowana strona ukraińska. Reaktywacja ta wymaga nakładów inwestycyjnych po stronie polskiej i ukraińskiej. Obecnie na przejściu Malhowice-Chyrów brak jest infrastruktury pasażerskiej oraz przeznaczonej do wykonywania odprawy celnej i granicznej w ruchu pociągów.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
From: kancelaria
Sent: Monday, August 06, 2018 11:38 AM
To: sekretariatDTK
Subject: FW: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
From: Adam
Sent: Monday, August 06, 2018 11:11 AM
To: kancelaria
Subject: Fwd: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
prosze o odp.
----
Od: dziennikarze
Data: 6 sierpnia 2018 11:08
Temat: RE: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie,
w poniższej sprawie prosimy o kontakt z Ministerstwem Infrastruktury.
Z poważaniem
Centrum Informacyjne Rządu
From: Adam Fularz
Sent: Monday, August 06, 2018 10:02 AM
To: dziennikarze
Subject: Fwd: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
proszę o odp.
Data: 17 października
Temat: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
Do: dziennikarze <dziennikarze@kprm.gov.pl>
Co rząd Rzeczpospolitej Polskiej sądzi na temat przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl, Mahlowice, Niżankowice – Chyrów – Krościenko – Sanok- Łupków do Budapesztu?
Linia jest przerwana na odcinku ok. 7 tysięcy metrów toru gdzie istnieją podkłady ale brakuje szyn. Miejsce gdzie brak jest szyn na podkładach znajduje się po stronie ukraińskiej.
Pozdrawiam,
--
Z prasy:
Autor
Kasper Fischer
Jak poinformował niedawno ukraiński portal zaxid.net, rozważane jest przywrócenie ruchu na nieczynnym przejściu granicznym Malhowice – Niżankowice. To element wykorzystywanego do początku lat 90. zeszłego stulecia ciągu Przemyśl – Malhowice – Niżankowice – Chyrów – Krościenko – Sanok, po którym prowadzony był ruch tranzytowy. Na radzieckim, a później ukraińskim odcinku trasy tor normalny biegł w splocie z szerokim, dzięki czemu przejazd polskich pociągów odbywał się bez konieczności zmiany rozstawu wózków.
UZ: Niezbędny remont pochłonie 33,5 mln zł
– Na razie trwa opracowywanie projektu [otwarcia przejścia]. Planuje się, że nowy punkt kontroli granicznej Niżankowice – Malhowice zacznie działać pod koniec 2018 r. – czytamy na łamach portalu. Choć strona polska nie podaje konkretnych terminów ewentualnego otwarcia trasy, jej remont omawiany był na wyjazdowym posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastrutury w Krasiczynie.
– Obecnie infrastruktura [na tym ciągu] nie spełnia wymagań bezpieczeństwa, lecz Kolej Lwowska jest gotowa do restauracji torów i wszystkich niezbędnych obiektów infrastruktury do wznowienia połączenia Krościenko – Niżankowice – Przemyśl – wskazywał obecny na posiedzeniu Iwan Hrunyk. p.o. naczelnik Kolei Lwowskiej (jednostka Kolei Ukraińskich – Ukrzaliznycia, UZ). – Jeśli chodzi o koszty niezbędne dla wznowienia całego odcinka Krościenko – Niżankowice, potrzebujemy 210 mln hrywien (...)
Wg tekstu K.Fischera w Rynku Kolejowym- fragment
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.