porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Koniec wakacji, ale korzyści trwają dalej - Informacja prasowa


Od: Rzecznik prasowy ZTM
Data: 27 sierpnia 2018 15:39
Temat: Koniec wakacji, ale korzyści trwają dalej - Informacja prasowa
Do:


 

 

Koniec wakacji, ale korzyści trwają dalej

 

Dobiega końca sezon wakacyjny i urlopowy. Warto pamiętać o przedłużeniu uprawnień do ulg na przejazdy Warszawskim Transportem Publicznym. 

 

Po powrocie z urlopu i wakacyjnych wyjazdów warto sprawdzić ważność biletów kodowanych na spersonalizowanej Warszawskiej Karcie Miejskiej. Można to zrobić we wszystkich kasownikach umieszczonych w pojazdach komunikacji miejskiej, w bramkach metra, bądź automatach biletowych.

 

Trzeba przedłużyć ważność e-hologramu

 

Pasażerowie, którym w dalszym ciągu przysługuje prawo do korzystania z Biletów Warszawiaka lub Młodego Warszawiaka powinni przedłużyć ważność swojego e-hologramu. Jego termin ważności kończy się 30 września 2018 roku.

 

Uprawnienia można przedłużyć w automatach biletowych, a cała procedura trwa bardzo krótko. Wystarczy włożyć kartę do kieszeni urządzenia – pojawi się ekran informujący o ilości dni pozostałych do końca ważności uprawnień, następnie wybrać opcję „przedłuż e-hologram" i postępować zgodnie z wyświetlanymi komunikatami. Można to także zrobić na podstawie stosownych dokumentów w Punktach Obsługi Pasażerów lub Wydziałach Obsługi Mieszkańców.

 

Przypominamy również, że uczniowie warszawskich szkół podstawowych, klas gimnazjalnych oraz uczniowie mieszkający na terenie Warszawy, ale uczący się w szkołach podstawowych (klasach gimnazjalnych) poza stolicą mogą bezpłatnie podróżować WTP na podstawie Karty Ucznia. Rodzice uczniów mieszkających w Warszawie i uczęszczających do warszawskich szkół, którzy jeszcze nie mają dokumentu powinni złożyć wnioski w szkołach. Rodzice dzieci, które mieszkają na terenie Warszawy, a uczęszczają do szkół poza miastem, Kartę Ucznia mogą wyrobić w każdym Punkcie Obsługi Pasażerów.

 

Uprawnienia dzieci z rodzin, w których jest troje lub więcej dzieci wygasają 30 września. Można je przedłużyć w jednym z POP-ów ZTM.

 

Jak kupować Bilety Warszawiaka i Metropolitalne?

 

Od 1 września wchodzą w życie zmiany w taryfie. Dla Biletu Warszawiaka, Młodego Warszawiaka i Ulgowego Biletu Warszawiaka znika podział na strefy biletowe. Bilety zakupione przed 1 września zachowują ważność do końca terminu nadanego podczas aktywacji. Z zakodowaniem kolejnego kontraktu najlepiej wstrzymać się do upływu końca ważności aktualnie posiadanego biletu. Zakup kontraktu ważnego w strefie 1+2 podczas trwania ważności biletu na 1 strefę biletową spowoduje usunięcie dotychczas nagranego kontraktu. W takiej sytuacji po zwrot utraconych środków można udać się w dowolnym terminie do wybranego Punktu Obsługi Pasażerów ZTM.

 

Kupując Bilet Warszawiaka, Młodego Warszawiaka i Ulgowy Bilet Warszawiaka w automatach biletowych po 1 września należy wybrać na ekranie urządzenia opcję „Strefa 1+2". Bilety Warszawiaka ważne w 1 i 2 strefie biletowej będą kosztować odpowiednio: 30-dniowy imienny w cenie 98 zł oraz bilet 90-dniowy imienny w cenie 250 zł. Natomiast Ulgowe Bilety Warszawiaka oraz Młodego Warszawiaka odpowiednio: 30-dniowy imienny w cenie 49 zł oraz bilet 90-dniowy imienny w cenie 125 zł.

 

Od 1 września obowiązywać będzie również Bilet Metropolitalny – dostępny dla mieszkańców gmin, które podpisały porozumienie z Zarządem Transportu Miejskiego. Nowe porozumienie zakłada trzy poziomy dofinansowania zakupu Biletu Metropolitalnego przez gminy i trzy rodzaje biletów: „Bilet Warszawa+1", „Bilet Warszawa+2" oraz „Bilet Warszawa+3", w zależności od opcji wybranej przez samorządy. Skorzystają na tym mieszkańcy metropolii.

 

W ofercie Warszawa+3 za bilet 30-dniowy normalny imienny ważny w obu strefach biletowych – pasażer zapłaci tylko 120 zł, o 60 zł mniej niż dotychczas. A bilet 90-dniowy normalny imienny, ważny w obu strefach będzie kosztował 330 zł (czyli o 130 zł mniej). Różnicę w cenie pokryje samorząd.

 

Poniżej tabela z cenami biletów:

 

Warszawa+

 


Cena biletu
normalnego

Cena po zniżce
dla 1 progu dopłaty
(Warszawa+1)

Cena po zniżce
dla 2 progu dopłaty
(Warszawa+2)

Cena po zniżce
dla 3 progu dopłaty
(Warszawa+3)

bilet
30-dniowy
1 i 2 strefa


180 zł


166 zł


150 zł


120 zł

bilet
30-dniowy
2 strefa


112 zł


98 zł


82 zł


72 zł

bilet
90-dniowy
1 i 2 strefa


460 zł


406 zł


390 zł


330 zł

bilet
90-dniowy
2 strefa


282 zł


250 zł


237 zł


212 zł

 

Przypominamy, że informacje o godzinach otwarcia POP-ów można znaleźć na stronie internetowej ztm.waw.pl w tym miejscu.

 

Dodatkowych informacji udziela:

Łukasz Majchrzyk

Podinspektor ds. kontaktów z mediami

Dział Prasowy

(..)




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:44. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Koniec wakacji, ale korzyści trwają dalej - Informacja prasowa

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers