Petycja dot: wprowadzenia pasażerów w błąd przez spółki grupy PKP SA
Petycja do Minister Infrastruktury
O zamknięcie witryny internetowej firmy Pkp Informatyka zawierającej fałszywe informacje o rozkładach jazdy
Szanowny Panie,
Dlaczego spółki grupy PKP SA wprowadzają w błąd podróżnych? Szukałem połączenia z Kostrzyna nad Odrą do Berlina. Zwykle korzystamy z niemieckiego rozkładu jazdy: albo bahn.de albo vbb.de bo w polskim systemie spółki PKP Informatyka np. o adresie rozklad-pkp.pl dane o rozkładzie są prawie zawsze błędne. Na przykład nie ma w systemie spółki PKP Informatyka żadnych planów rozkładu jazdy pociągów na trasie Kostrzyn nad Odrą- Berlin i witryna ta wprowadza podróżnych w błąd zmuszając ich do bezsensownych podróży nielogicznymi trasami. Mimo ze pociąg do Kostrzyn nad Odrą kursuje z Berlina Lichtenberg co około godzinę to pokazano tylko jeden pociąg na dobę.
Jest to częste w podróży po Polsce i po Europie. W tym systemie nie ma po prostu połączeń kolejowych lub rozkłady są pełne błędów takich jak numery pociągów tlk z błędami których nie można było w kasie zarezerwować bo prawdziwe numery były inne co mi się zdarzyło w zeszłym tygodniu (poc. Kraków Pł.- Jasło). Wnoszę o podjęcie ostatecznej decyzji w sprawie losów witryny internetowej która znana jest z wprowadzania w błąd i odmowy pokrycia kosztów odszkodowania.
Dla podróży do Czech korzystamy z www.jizdni-rady.cz a na Słowacji- www.cp.sk
Plany rozkładu jazdy pociągów na stronie internetowej firmy PKP Informatyka są zwykle całkowicie błędne zwłaszcza w odniesieniu do Europy ale też Polski. Poprzednio poniosłem straty finansowe gdyż pociąg odjechał ze Szklarskiej Poręby o innym czasie niż zamieszczono w Internecie. Niestety długo dochodziłem kto jest winny bo różne spółki zwalaly winę na siebie nawzajem a przewoźnik odmówił wypłaty odszkodowania. W sprawie wypowiedział się Utk i muszę należności egzekwować sądownie bo odmówiono ich uregulowania mimo przepisów prawa.
W związku z tradycją braku odpowiedniej dbałości i często pojawiającymi się błędami o charakterze kardynalnym wnoszę do Ministra Infrastruktury o nakazanie grupie Pkp i spółce PKP Informatyka likwidacji tego portalu i wyrównania części szkód podróżnym. Wnoszę o definitywne rozwiązanie problemu. Portal rozklad-pkp.pl jako pełen błędów winien być urzędowo zamknięty z powodu strat jakie generuje poprzez wprowadzenie populacji w błąd. Wyniki wyszukiwania połączeń są dramatycznie różne o czym już kilka razy przekonałem się gdy podróż z Wrocławia do Budapesztu proponowano mi przez Wiedeń etc. Teraz jestem pewien ogromnej ilości błędów w tym portalu.
Wnoszę o likwidację wadliwej informacji dla podróżnych grupy PKP. Robi ona znacznie więcej szkody niż pożytku. Strategia wzajemnego przerzucania się odpowiedzialnością za błędy w rozkładzie w grupie PKP jest w mojej opinii strategią załatwiania skarg klientów domagających się odszkodowania za błędy -strategią jaką grupa PKP przybrała. Wnoszę o rozcięcie tego ropiejącego wrzodu w polskim systemie transportu publicznego.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.