dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja w sprawie połączeń Kraków- Tarnów- Tuchów- Ciężkowice- Bobowa Miasto- Gorlice - Biecz - Jasło

Petycja w sprawie połączeń Kraków- Tarnów- Tuchów- Ciężkowice- Bobowa Miasto- Gorlice - Biecz - Jasło 

Wnoszę petycję o ponowne uruchomienie od września 2018 roku kursujących 5 razy dziennie przyspieszonych połączeń kategorii Regio Sprinter (przyspiesonych na całej trasie) w relacji Kraków Gł.- Tarnów- Tuchów- Ciężkowice- Bobowa Miasto- Gorlice - Biecz - Jasło.

Poprzednie pytania prasowe:
Jasło- Kraków- o ile się nie mylę, jakiś czas temu ruszyły pociągi przewoźnika Koleje Małopolskie w tej relacji. Obecnie brak po nich śladu. Co się stało? Pociągi kursowały przez miasto Biecz i przez Gorlice- Zagórzany.
Pozdrawiam

Pytanie o linię kolei pasażerskiej z Krosna p. Jasło, Biecz, Gorlice Zagórzany do Krakowa

Czy planowany jest remont lub moderniacja linii kolei pasażerskiej z Krosna p. Jasło, Biecz, Gorlice Zagórzany do Krakowa? Czytelniczka na lokalnym forum twierdzi że czas przejazdu na tej trasie od ok. 70 lat nie zmienił się. 


Z prasy:

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=11142

Komentarz czytelnioczki Tereska1:

 Tereska1  
Data: 2017-11-05 19:17

Prawda jest taka,ze pociąg z Krosna do Krakowa przed wojna jechal tyle samo co dzisiaj.Wiec nie ośmieszajcie sie z tym połączeniem raz w tygodniu.


Pytanie:
Czy nie powinno się uruchamiać w piątki i niedziele- w relacji Kraków- Jasło dwóch kursów zamiast jednego? Obecnie miejsca są często pozajmowane, wierząc relacjom prasowym.
Pociągi mogłyby kursować z Krakowa do Jasła w odstępie godzinnym w piątki (odjazdy np. 16.50 i 17.50), i w niedzielę z Jasła do Krakowa również w odstępie godzinnym.
z prasy:

 "W tym momencie zostało ich już niewiele wolnych, 20, góra 30, co oznacza, że w podróż do Krakowa rusza z Jasła ponad 200 osób, bo skład dysponuje 250 miejscami siedzącymi. Resztę foteli zajmą prawdopodobnie osoby, które dosiądą się najpóźniej w Bieczu, a ci, którzy wejdą na pokład dalej, np. w Gorlicach czy w Tarnowie, będą już musieli stać. Jak pokazują dotychczasowe kursy, skład dojedzie do Krakowa pełny, z około 400 osobami w środku."



-- 
Poprzednie odpowiedzi:

Pyta także o połączenie do Jasła: czy obsługiwana jest stacja Gorlice czy tylkoGorlice Zagórzany?

Pociagi relacji Kraków – Jasło i Nowy Sącz – Jasło obsługują w Gorlicach tylko stacjęGorlice Zagórzany. Jednak od dnia 1 października 2017 r. na trasie Gorlice – GorliceZagórzany funkcjonuje połączenie autobusowe obsługiwane przez Miejski Zakład Komunikacyjny Sp. z o.o. w Gorlicach umożliwiające pasażerom bezpłatny dojazd z centrum miejscowości do stacji kolejowej Gorlice Zagórzany. Godziny odjazdów autobusów są dostosowane do kursowania pociągów, w przypadku opóźnienia pociągu, autobus rozpoczynający kurs spod stacji kolejowej będzie oczekiwał na jego przyjazd.

 

Z poważniem – Biuro Prasowe UMWM.


Odpowiedzi spółki PKP PLK:


Witam!

                PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycje w ramach Krajowego Programu Kolejowego (KPK).  KPK  jest dokumentem, w którym zawarto ponad 220 kolejowych projektów inwestycyjnych o wartości ponad 66 mld złotych, obejmujących linie w całej Polsce Ich realizacja to znacząca poprawa ruchu kolejowego w aglomeracjach, podniesienie standardu podróży na trasach regionalnych oraz polepszenie warunków dla przewozu towarów. Modernizacje linii kolejowych tworzą nowe możliwości podróży miedzy województwami, regionami i miastami.

W KPK znajdują się inwestycje wpisane na listę podstawową oraz rezerwową. Te drugie mogą zostać zrealizowane w momencie pozyskania źródeł finansowania.

W  2017 r. , PKP Polskie Linie kolejowe S.A. wykonały prace za blisko 10 mln zł na l. nr 108,  na szlaku Stróże – Wola Łużańska. Dzięki pracom, obejmującym kompleksowa wymianę torów, pociągi jadą sprawniej i płynniej. Zwiększył się również poziom bezpieczeństwa na 9 przejazdach kolejowo-drogowych, na których wymieniono tory i nawierzchnię dróg  lub zamontowano dodatkowe urządzenia sygnalizacji przejazdowej.

Krótsze podróże, wyższy poziom obsługi podróżnych i bezpieczeństwa – to efekty wcześniejszych inwestycji na l. nr 108 - na podkarpackich odcinkach: Jasło – Tarnowiec; Tarnowiec – Jedlicze; Nowosielce – Sanok. Podróżni korzystają z nowych peronów na przystankach osobowych: Gliniczek, Jedlicze Męcinka, Sanok Miasto. Obiekty zostały dostosowane do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Poziom bezpieczeństwa zwiększyły min. prace na 31 przejazdach kolejowo-drogowych oraz na 37 obiektach ( mostach i przepustach).

Roboty budowlane na linii kolejowej Stróże – Krościenko zrealizowano za ponad 61 mln zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podkarpackiego, zgodnie z projektem "Poprawa dostępności linii kolejowej, poprzez przebudowę niektórych elementów infrastruktury kolejowej na odcinkach linii kolejowej nr 108 Stróże - Krościenko w ramach RPOWP na lata 2007-2013".

PKP Polskie Linie Kolejowe planują w latach 2019 – 2021 realizację zadania  w ramach KPK pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108,  na odcinku Jasło – Nowy Zagórz". Aktualnie dla zadania prowadzone są prace przedprojektowe (studium wykonalności).

Analizowane w ramach studium wykonalności warianty zakładają przeprowadzenie rewitalizacji, mającej na celu osiągnięcie maksymalnej prędkości dla pociągów pasażerskich V = 100 km/h (miejscowo 120 km/h) oraz towarowych do 80 km/h, poprawę bezpieczeństwa oraz poziomu obsługi podróżnych na stacjach i przystankach.

Rewitalizacja kolejnego odcinka linii nr 108 od Jasła do granicy województwa (podkarpackie/małopolskie) została również przewidziana w Krajowym Programie Kolejowym do 2023, projekt znajduje się na liście rezerwowej.

 

Pozdrawiam,

 
Dorota Szalacha

 Zespół Prasowy


Nowe proponowane inwestycje- przystanek Biecz Rynek
Pojawił się pomysł przystanku kolejowego "Biecz Miasto" lub "Biecz Centrum/ Biecz Rynek" w postaci peronu przy torach kolei koło rynku w Bieczu, połączonego windą z poziomem starego miasta. Przystanek byłby na wysokości rynku.

Opinia miejscowego mieszkańca- społecznika:

Pomysł ciekawy ale nie wiem czy znając lokalne środowisko to będzie ciężko
Nie wiem czy tam dałoby się swobodnie wejść na górę {w Bieczu- przypis redakcji}
Od starego miasta w dół jest skarpa
I to stroma
A autobus do Biecza zlikwidowali z powodu słabej frekwencji
Tam jest takie błędne koło - nie ma komunikacji bo ludzie nie jeżdżą
Niedziela prawie nic nie kursuje w całym regionie oprócz busów do Krakowa i Rzeszowa
A nie jeżdżą bo nie ma czym
I każdy ma ambicje mieć samochód

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 01:41. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja w sprawie połączeń Kraków- Tarnów- Tuchów- Ciężkowice- Bobowa Miasto- Gorlice - Biecz - Jasło

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery