dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja o połączenie kolejowe Lublin- Tomaszów Lubelski?


Do: umtomaszow@tomaszow-lubelski.pl

Petycja

Do Szanowny Pan Burmistrz
Wojciech Żukowski, UM w Tomaszowie Lubelskim
oraz 
Radni Miejscy
  Andrzej Bednarz  Radny Rady Miasta
  Wiesław Jan Buczek  Wiceprzewodniczący Rady Miasta
  Mirosław Zbigniew Fus  Przewodniczący Rady Miasta, tel. Biura Rady Miasta (0-84) 664-29-49
  Leszek Marek Galant  Radny Rady Miasta
  Andrzej Janusz Gromek  Z-ca Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
  Sebastian Fabian Karpul  Radny Rady Miasta
  Romana Kłoczkowska  Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej
  Ryszard Marian Koprowski  Wiceprzewodniczący Rady Miasta
  Ryszard Książek  Z-ca Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej
  Zbigniew Krzysztof Kuczyński  Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów
  Jan Lisikiewicz  Radny Rady Miasta
  Tadeusz Machoś  Radny Rady Miasta
  Józef Mazur  Przewodniczący Komisji Rozwoju i Promocji Miasta
  Tomasz Nastałek  Radny Rady Miasta
  Beata Obara  Z-ca Przewodniczącego Komisji Rozwoju i Promocji Miasta
  Jacek Stanisław Pawłucki  Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
  Monika Ewa Pikuła  Z-ca Przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów
  Zbigniew Jerzy Skawiński  Radny Rady Miasta
  Halina Stefanik  Z-ca Przewodniczącego Komisji Samorządu, Porządku Publicznego i Pomocy Społecznej
  Ryszard Szczepaniuk  Przewodniczący Komisji Samorządu, Porządku Publicznego i Pomocy Społecznej
  Daniel Tereszczuk  Radny Rady Miasta

Wnoszę petycję o wprowadzenie połączeń Warszawa- Siedlce- Łuków- Parczew- Lublin- Tomaszów Lubelski (Bełżec) z połączeniem autobusowym skoordynowanym z poc. z Warszawy.

Propozycja dla UM Tomaszów Lubelski

Czy możliwe jest odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski?

Proponujemy odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski.

Pierwszy krok- zmiana nazwy stacji Tomaszów Lubelski 
Początkowo przemianowana byłaby stacja kolejowa w Bełżcu. Początkowo odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski polegałoby na zmianie nazwy stacji kolejowej Bełżec na  Tomaszów Lubelski  - Bełżec. Z czasem, odbudowane byłoby połączenie do śródmieścia miasta Tomaszów.

Proponowana do odbudowy stacja kolejowa Tomaszów (Tomaszów Centrum)
Odbudowana byłaby zlikwidowana wąskotorowa stacja kolejowa w mieście Tomaszów Lubelski, w województwie lubelskim, w Polsce.

Znajdowała się na południowo-wschodniej stronie skrzyżowania ulic Lwowskiej, Żwirki i Wigury oraz Żeromskiego. Przez teren stacji przechodziły linie Bełżec – Trawniki w latach 1915–1916 oraz Bełżec – Budy Dzierążeńskie w latach 1916–1923.

Poszukiwania internautów:

Zmobilizowany przez Jarka, przetrząsnąłem troszkę swoich szpargałów, rupieci i innych dupereli i znalazłem fotokopię starej mapy otrzymaną przed laty od mojego serdecznego Przyjaciela / mógłby wreszcie coś tu ciekawego napisać/. Właśnie zaopatrzony w tą mapkę przed laty kilkakrotnie poszukiwałem wszelakich śladów po kolejce. Jak wynika z mapy tor biegł wzdłuż szosy. Przemierzając okolice też się mocno zastanawiałem w jaki sposób parowozik osiągał te wzniesienia i następnie z jaką predkością zjeżdzał z nich?



W numerze 11 z 2002 r. pisma "Świat kolei" można znaleźć bardzo obszerny artykuł pt. "Wojskowa kolej polowa Bełżec - Trawniki", autorzy Carlheinz Becker, Helmut Pochadt. Zainteresowanym gorąco polecam.

    Pierwsze kroki
Początkowo stacja kolejowa Bełżec byłaby przemianowana na Bełżec- Tomaszów Lubelski. Dodane zostałyby nowe połączenia regionalne z Bełżca- Tomaszowa do Lublina z pominięciem stacji Zamość, skojarzone z autobusami z dworca na terenie Bełżca do centrum Tomaszowa. Pociągi byłyby skomunikowane z oczekującymi autobusami lub busami do Tomaszowa Lubelskiego.


Linia Intercity i połączenie do Tomaszowa
Możliwe jest wprowadzenie połączenia typu Intercity do Tomaszowa z czasem przejazdu z Warszawy w ok. 3 po remoncie linii, a teoretycznie - w warunkach obecnych: 4-5 godzin. Połączenie takie realizowane szybkimi autobusami szynowymi istniało przed II wojną światową a czas przejazdu całej trasy Warszawa- Lwów nieznacznie przekraczał 4 godziny. Obecnie podróż na trasie Lwów- Warszawa zajmuje od 10 do ponad 17 godzin (wycofano już jedyny pociąg bezpośredni).

Rozbudowa tej trasy ma dwa warianty: proponuje się modernizację linii z Rejowca przez Zawadę i Bełżec do Hrebennego (135 km) i uzyskanie na całej trasie prędkości 120 km/h (160 km/h w przypadku taboru z wychylnym pudłem) i czasu przejazdu tego odcinka ok. 50- 80 minut. Odcinek Rejowiec- Warszawa (229 km) możliwy jest do pokonania po jego modernizacji w czasie 100 minut dla taboru z wychylnym pudłem i 120 minut dla taboru klasycznego. Odcinek Lwów- Rawa Ruska (66 km) jest możliwy do pokonania w 30 minut po jego gruntownej modernizacji (i być może dodaniu trzeciej szyny dla taboru europejskiego). Czas przejazdu na całej trasie Lwów- Warszawa może wynieść w zależności od taboru od 3 do 4 godzin, a nie 10 godzin, jak obecnie.

Odbudowa torowiska do centrum Tomaszowa
Wówczas czas przejazdu na tej trasie będzie na tyle konkurencyjny, że możliwe będzie ponowne wprowadzenie połączenia kolejowego do Tomaszowa Lubelskiego. Istniejąca linia z Bełżca do Tomaszowa Lub. została rozebrana w początkach XX wieku. Koszt odbudowy ok. 10-km linii to ok. 50-80 mln PLN. Możliwe jest zbudowanie linii całkowicie w nowym przebiegu. Umożliwi to na dołączenie Tomaszowa do sieci kolei regionalnej i na zaoferowanie połączeń do Lublina z czasem przejazdu ok. 2 godzin.

Możliwa jest też wcześniej wspomniana budowa nowej linii do Tomaszowa  częściowo po śladzie wcześniejszej linii Bełżec- Tomaszów- Trawniki kosztem kilkunastu mln euro. Badamy, czy ten ślad po nasypie i torowisku starej linii jest zachowany.

Pierwsze kroki w szczegółach
Postulowane ulepszenie
Oszczędność czasowa w przejeździe
– rewitalizacja łącznicy w Rejowcu- wykonano
10 minut
– wytrasowanie połączeń z pominięciem przystanków pomiędzy Zagrodami a Świdnikiem
10 minut
wg http://lubelskakolej.net/wp/page/2/

Proponowany rozkład
Proponowany rozkład liczącej (122 oraz 54 km trasy, w sumie 178 km z użyciem dziś juz częściowo czynnego skrótu wokół Rejowca) możliwy po poprawie jakości torów:
Tomaszów Lubelski- Bełżec np. 6:00 8:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 21:00
Susiec
Zwierzyn
Zawada
Krasnystaw
Świdnik
Lublin Główny 8:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 20:00 23:00

Proponowane połączenie byłoby połączeniem przyspieszonym na całej trasie, pomijałoby mniejsze przystanki. Aby połączenie było możliwe, konieczne jest uruchomienie odbudowanegho niedawno ale jeszcze nieczynnego w ruchu planowym skrótu koło Rejowca, wówczas pociąg wjedzie na 122-km linię Rejowiec- Bełżec bez konieczności zmiany kierunku. Pojawiła się także propozycja wprowadzenia połączeń Warszawa- Siedlce- Łuków- Parczew- Lublin- Tomaszów Lubelski (Bełżec) z połączeniem autobusowym skoordynowanym z poc. z Warszawy do Tomaszowa- Bełżca do centrum Tomaszowa. 
>
__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.




<https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 07:43. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja o połączenie kolejowe Lublin- Tomaszów Lubelski?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery