dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja do Radnych Sejmiku: linia kolejowa Zielona Góra -Żary oraz Zielona Góra- Lubsko




Do:
Samorząd Woj. Lubuskiego 
Radni Sejmiku

P E T Y C J A


Szanowni Państwo,
Światowe rankingi nie pozostawiają złudzeń. Polskie koleje pasażerskie zostały odpowiednio sklasyfikowane, a światowi eksperci sporządzający ogólnoświatowe rankingi sugerują pogoń za odjeżdżającymi takimi kolejowymi potęgami jak Bangladesz, Gabon, Wietnam.

Podróżując podczas wakacji kolejami w woj. lubuskim, mam kilka propozycji:

- wieloma pociągami podróżują najczęściej muchy i pająki. Myślę że można zmodyfikować ich relacje i rozkłady tak, aby ktokolwiek zechciał z nich skorzystać. Np. połączenia które dojeżdżają do Nowej Soli- mogłyby być połączone w jedną relację z pociągami PR z Głogowa do Wrocławia.

- Dlaczego nie wprowadzić oferty poc. regionalnych przyspieszonych (np. 4 postoje na trasie) w relacji z Gorzowa do Ziel. Góry i dalej do Żar i Zgorzelca łącząc różne relacje i odcinki w jedną całość? Obecnie kolej nie obsługuje tej relacji, bowiem jest zbyt wolna. Pasażerowie korzystają z samochodów.

Zredukowanie czasu przejazdu z Zielonej Góry do Żar do ok. 45 minut jest możliwe. Linia jest silnie zniedbana, miejscami autobus szynowy jedzie wolniej niż mógłby, z powodu jej "zapuszczenia", co powoduje niższe prędkości na linii.

Jest to 54 km, podróżując z prędkością 110 km/h, czas podróży bez zatrzymania powinien wynosić ok. 30 minut. Przecież 110 km/h to żadna zawrotna prędkość i zupełnie możliwa na linii o takiej geometrii krętego torowiska.

Wnoszę w petycji aby w "komplecie" z modernizacją linii kolejowej Żary- Zielona Góra wznowić połączenia na trasie Zielona Góra- Lubsko. Wnoszę o umieszczenie tej relacji kolei w Planie Transportowym.

Odcinek Bieniów- Lubsko linii Zielona Góra- Lubsko był ongiś częścią linii obsługującej przez wojną światową ruch dalekobieżny z prędkością techniczną 160 km/h (sto sześćdziesiąt).

Obecnie Lubsko jest miastem skąd wyemigrowała wszelka młodsza wiekiem ludność. Rodzi to wiele niebezpieczeństw wykluczenia cywilizacyjnego, gospodarczego, kulturowego. Lubsko było znane m.in. z kręcenia tutaj scen dla filmu dokumentalnego o wybuchu bomby atomowej w Hiroszimie. W tym celu wysadzono ruiny dawnych fabryk.

Proponuję i wnosze o wznowienie połączeń pasażerskich na  trasie Lubsko- Jasień- Bieszków- Bieniów- Nowogród- Zielona Góra. Połączenie powinno być przyspieszone na całej trasie. Odcinek Lubsko- Ziel. Góra mógłby być pokonany w ok. 1 godzinę.

Jeśli Państwo są też zainteresowani, istnieje możliwość wznowienia połączeń bezpośrednich z woj. lubuskiego do Czech. Zielona Góra miałaby wówczas szansę na ruch przesiadkowy w owych- niemal zupełnie pustych dziś pociągach.

Obecnie pociągi do Jel. Góry kursują przez Mikułową na Dolnym Śląsku- a w tej miejscowości odchodzi czynna linia towarowa do czeskiego Liberca. Sądzę że połączenie Liberec- Zawidów- post.odgałęźny Studniska- Zgorzelec Miasto- Węgliniec- Iłowa- Ziel. Góra jest po prostu możliwe, skoro 90 % polskiego odcinka jest dziś obsługiwane bezpośrednią relacją z  w kier. Zgorzelca i Jel. Góry.

Pozdrawiam,


--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

Posted by Telewizja Opera on 01:14. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja do Radnych Sejmiku: linia kolejowa Zielona Góra -Żary oraz Zielona Góra- Lubsko

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery