Petycja dot. połączenia kolei z Rzeszowa p. Jarosław, Lubaczów i Hrebenne do m. Rawa Ruska na Ukrainie
Do Zarządu Woj. Podkarpackiego, UMWP
PETYCJA
Szanowni Państwo,
Proponujemy, aby w ramach współpracy transgranicznej Rzeszowa zaoferować jedną weekendową relację autobusem szynowym w długiej relacji do Hidasnemeti na Węgrzech (na linii do Miszkolca) trasą przez : Jarosław, Lubaczów i Hrebenne.
Połączenia te byłyby ofertą turystyczną. Czas przejazdu musiałby być jednak szybki, powinny to być połączenia typu ekspress regionalny.
Szczegóły petycji:
Zwracam się z petycją do władz województwa podkaprackiego o uruchomienie weekendowego połączenia kolejowego przyspieszonego łączącego sieć kolejową woj. podkaprackiego z siecią kolejową Ukrainy. Władze województwa, pytane o wprowadzenie tych połączęń, odpowiedziały odmownie. Apeluje po raz kolejny o zmianę stanowiska. Fakty pokazują iż jst sens w otwieraniu połączeń kolejowych na Ukrainę. Pociągi już obecnie docierają do Horyńca- Zdrój. Przedłużenie tych pociągów przez Hrebenne do Rawy Ruskiej zależy tylko i wyłącznie od chęci władz woj.podkarpackiego. Obecnie tej woli politycznej brakuje. Władze woj, poakarpackiego przedstawiły serię argumentów przeciw przywróceniu połączeń kolejowych z Ukrainą. Dajmy jednak szansę połączeniu kolejowemu między Ukrainą a Rzeszowem kursującemu w piątki, soboty i niedziele.
Geneza
Obecnie brakuje jakiegokolwiek połączenia obu systemów transportu zbiorowego na północy województwa. Nie istnieją połączenia transportu zbiorowego na północy województwapozwalające przekroczyć granicę polsko- ukraińską. Powoduje to że jedynym środkiem transportu z północy woj. podkarpackiego na terytorium Ukrainy pozostaje samochód osobowy.
Propozycja
Połączenie kursowałoby w weekendy a po jakimś okresie- codziennie, łącząc Rzeszów ze stacją Rawa Ruska na terenie Ukrainy. Pociągi osobowe byłyby na całej trasie pociągami osobowymi przyspieszonymi, celem skrócenia czasu podróży. Pomijałyby mniejsze stacje i przystanki osobowe na trasie.
Proponowane stacje i postoje pośrednie:
Rzeszów
Łańcut
Przeworsk
Jarosław
Horyniec- Zdrój
Hrebenne
Rawa Ruska
Czy władze województwa podkarpackiego są zainteresowane uruchomieniem połączeń trangranicznych jedyną linią normalnotorową łączącą woj. podkarpackie z Ukrainą? Czy mogłyby zostać wprowadzone bezpośrednie pociągi pasażerskie Rzeszów- Jarosław- Munina- Horyniec Zdrój- Hrebenne (zmiana kierunku jazdy)- Rawa Ruska?
Taka linia kolejowa istnieje. Możliwe jest jej wykorzystanie Dzięki temu woj. podparpackie zyskałoby bezpośrednie połączenie kolejowe z sąsiednim krajem. Pasażerowie przechodziliby kontrolę graniczną i paszportową na dworcu kolejowym w Rawie Ruskiej, po stronie ukraińskiej. Dzięki temu nie demolowanoby składów pokonujących odcinek graniczny.
Nasze pytania zadane PKP PLK:
- czy istnieje linia normalnotorowa relacji Hrebenne- Rawa Ruska? Jaki jest jej stan? Czy możliwe jest wprowadzenie połączeń pasażerskich?
Przedstawiam list od naszego czytelnika:
„Piszę w sprawie utworzenia połączenia do Lwowa.Można to uzyskać wydłużając szynobus wakacyjny z Bełżca do Rawy Ruskiej, bowiem do Rawy Ruskiej dochodzi normalny polski tor/nie wiadomo tylko w jakim jest stanie i czy jest przejezdny.
Faktem jest ze jeszcze 10 lat temu jezdził międzynarodowy pociag pospieszny Warszawa Zachodnia-Rawa Ruska z skomunikowaniem z pociagiem ukraińskim do Lwowa. Niestety ze względu na dewastacje pociagu przez przemytników oraz częste opoznienia został zlikwidowany. a szkoda . Teraz trochę sie zmieniła sytuacja. Są nowoczesne szynobusy ,które są zbudowane modułowo, co uniemożliwia trzorzenie skrytek przemytniczych, posiadają tez monitoring, co by działało odstraszajaco. Szynobus ten mógłby służyc dla turystów jadacych do Lwowa oraz na zakupy do Rawy Ruskiej. Połaczenie regionalne gwarantowałoby przystępną cenę biletu. Lekki szynobus umozliwia jazdę nawet po gorszym torze, należałoby jednak to sprawdzić w plk lublin. z Bełżca do Rawy Ruskiej jest niewielka odległosc/ok 20 kilometrów/ szynobus w bełzcu stoi kilka godzin bezczynie, jest wiec pewne pole manewru. Połączenie do Rawy Ruskiej mogłaby wpłynąc na wzrost opłacalności kursów na Roztocze. Takich połaczeń przygranicznych brakuje i należy je rozwijać . Połączenie do Rawy Ruskiej można uruchamiać ewentualnie pilotażowo – weekendowo ,obserwując jego wyniki. Proszę opisać temat szerzej bo to naprawde ciekawy pomysł".
Od siebie dodam, iż do ochrony takich pociągów należałoby wykorzystać ekipę SOK stacjonującą w Zamościu. Ukrócenie aktów wandalizmu to tylko kwestia dobrych chęci.
wg lubelskakolej.net
Odpowiedzi zarządcy torowiska
Istnieje linia normalnotorowa Hrebenne – Rawa Ruska. Stan techniczny po stronie polskiej jest dobry, dalej dostateczny. Wyprawienie połączeń pasażerskich jest możliwe, oczywiście musi najpierw pojawić się chętny przewoźnik i odprawa celno-paszportowa.
Łukasz Kwasiborski
Wydział prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Odpowiedź MIB:
MIB jest zainteresowane rozwojem połączeń transgranicznych ze wszystkimi sąsiadami.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Odpowiedź i stanowisko władz wojewóztwa sprzed kilku lat:
- aktualnie Województwo Podkarpackie nie rozważa uruchamiania pociągów na Ukrainę do Rawy Ruskiej,
- mając ograniczone środki finansowe Województwo Podkarpackie stara się zapewnić organizację transportu na liniach o największym zapotrzebowaniu społecznym. Wykładnikiem jest zawsze frekwencja i koszty ponoszone z tytułu dopłat do nierentownych przewozów.
- determinantem dzisiejszego wyboru środka lokomocji jest czas przejazdu, zatem przy obecnym stanie torów na tej linii, czas przejazdu nie jest konkurencyjny koszty znacznie wyższe od przewozów drogowych.
- ponadto należy odrzucić znaczne uproszczenie, że dojazd pociągu do Rawy Ruskiej jest znaczącym połączeniem z Ukrainą, jest to stacja przygraniczna a tylko do takiej Województwu jako organizatorowi wojewódzkich przewozów publicznych przysługuje prawo organizowania przy akceptacji i współudziale odpowiednich władz po stronie Ukrainy.
- obecne właściwą obsługę ruchu pasażerskiego pomiędzy Polską a Ukrainą gwarantuje kolejowe przejście graniczne Medyka –Mościska, jeżeli będzie zapotrzebowanie to przewoźnik krajowy PKP Intercity ma możliwość zapewnienia odpowiedniej ilości pociągów,
Biuro prasowe UMWP
-- Geneza
Obecnie brakuje jakiegokolwiek połączenia obu systemów transportu zbiorowego na północy województwa. Nie istnieją połączenia transportu zbiorowego na północy województwapozwalające przekroczyć granicę polsko- ukraińską. Powoduje to że jedynym środkiem transportu z północy woj. podkarpackiego na terytorium Ukrainy pozostaje samochód osobowy.
Propozycja
Połączenie kursowałoby w weekendy a po jakimś okresie- codziennie, łącząc Rzeszów ze stacją Rawa Ruska na terenie Ukrainy. Pociągi osobowe byłyby na całej trasie pociągami osobowymi przyspieszonymi, celem skrócenia czasu podróży. Pomijałyby mniejsze stacje i przystanki osobowe na trasie.
Proponowane stacje i postoje pośrednie:
Rzeszów
Łańcut
Przeworsk
Jarosław
Horyniec- Zdrój
Hrebenne
Rawa Ruska
Czy władze województwa podkarpackiego są zainteresowane uruchomieniem połączeń trangranicznych jedyną linią normalnotorową łączącą woj. podkarpackie z Ukrainą? Czy mogłyby zostać wprowadzone bezpośrednie pociągi pasażerskie Rzeszów- Jarosław- Munina- Horyniec Zdrój- Hrebenne (zmiana kierunku jazdy)- Rawa Ruska?
Taka linia kolejowa istnieje. Możliwe jest jej wykorzystanie Dzięki temu woj. podparpackie zyskałoby bezpośrednie połączenie kolejowe z sąsiednim krajem. Pasażerowie przechodziliby kontrolę graniczną i paszportową na dworcu kolejowym w Rawie Ruskiej, po stronie ukraińskiej. Dzięki temu nie demolowanoby składów pokonujących odcinek graniczny.
Nasze pytania zadane PKP PLK:
- czy istnieje linia normalnotorowa relacji Hrebenne- Rawa Ruska? Jaki jest jej stan? Czy możliwe jest wprowadzenie połączeń pasażerskich?
Przedstawiam list od naszego czytelnika:
„Piszę w sprawie utworzenia połączenia do Lwowa.Można to uzyskać wydłużając szynobus wakacyjny z Bełżca do Rawy Ruskiej, bowiem do Rawy Ruskiej dochodzi normalny polski tor/nie wiadomo tylko w jakim jest stanie i czy jest przejezdny.
Faktem jest ze jeszcze 10 lat temu jezdził międzynarodowy pociag pospieszny Warszawa Zachodnia-Rawa Ruska z skomunikowaniem z pociagiem ukraińskim do Lwowa. Niestety ze względu na dewastacje pociagu przez przemytników oraz częste opoznienia został zlikwidowany. a szkoda . Teraz trochę sie zmieniła sytuacja. Są nowoczesne szynobusy ,które są zbudowane modułowo, co uniemożliwia trzorzenie skrytek przemytniczych, posiadają tez monitoring, co by działało odstraszajaco. Szynobus ten mógłby służyc dla turystów jadacych do Lwowa oraz na zakupy do Rawy Ruskiej. Połaczenie regionalne gwarantowałoby przystępną cenę biletu. Lekki szynobus umozliwia jazdę nawet po gorszym torze, należałoby jednak to sprawdzić w plk lublin. z Bełżca do Rawy Ruskiej jest niewielka odległosc/ok 20 kilometrów/ szynobus w bełzcu stoi kilka godzin bezczynie, jest wiec pewne pole manewru. Połączenie do Rawy Ruskiej mogłaby wpłynąc na wzrost opłacalności kursów na Roztocze. Takich połaczeń przygranicznych brakuje i należy je rozwijać . Połączenie do Rawy Ruskiej można uruchamiać ewentualnie pilotażowo – weekendowo ,obserwując jego wyniki. Proszę opisać temat szerzej bo to naprawde ciekawy pomysł".
Od siebie dodam, iż do ochrony takich pociągów należałoby wykorzystać ekipę SOK stacjonującą w Zamościu. Ukrócenie aktów wandalizmu to tylko kwestia dobrych chęci.
wg lubelskakolej.net
Odpowiedzi zarządcy torowiska
Istnieje linia normalnotorowa Hrebenne – Rawa Ruska. Stan techniczny po stronie polskiej jest dobry, dalej dostateczny. Wyprawienie połączeń pasażerskich jest możliwe, oczywiście musi najpierw pojawić się chętny przewoźnik i odprawa celno-paszportowa.
Łukasz Kwasiborski
Wydział prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Odpowiedź MIB:
MIB jest zainteresowane rozwojem połączeń transgranicznych ze wszystkimi sąsiadami.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Odpowiedź i stanowisko władz wojewóztwa sprzed kilku lat:
- aktualnie Województwo Podkarpackie nie rozważa uruchamiania pociągów na Ukrainę do Rawy Ruskiej,
- mając ograniczone środki finansowe Województwo Podkarpackie stara się zapewnić organizację transportu na liniach o największym zapotrzebowaniu społecznym. Wykładnikiem jest zawsze frekwencja i koszty ponoszone z tytułu dopłat do nierentownych przewozów.
- determinantem dzisiejszego wyboru środka lokomocji jest czas przejazdu, zatem przy obecnym stanie torów na tej linii, czas przejazdu nie jest konkurencyjny koszty znacznie wyższe od przewozów drogowych.
- ponadto należy odrzucić znaczne uproszczenie, że dojazd pociągu do Rawy Ruskiej jest znaczącym połączeniem z Ukrainą, jest to stacja przygraniczna a tylko do takiej Województwu jako organizatorowi wojewódzkich przewozów publicznych przysługuje prawo organizowania przy akceptacji i współudziale odpowiednich władz po stronie Ukrainy.
- obecne właściwą obsługę ruchu pasażerskiego pomiędzy Polską a Ukrainą gwarantuje kolejowe przejście graniczne Medyka –Mościska, jeżeli będzie zapotrzebowanie to przewoźnik krajowy PKP Intercity ma możliwość zapewnienia odpowiedniej ilości pociągów,
Biuro prasowe UMWP
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 05:22.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0