W sprawie pociągów z czasem przejazdu 2 godziny 25 minut na trasie Kraków- Zakopane
Do UMWM
--
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Petycja
Domagam się pociągów z czasem przejazdu 2 godziny 25 minut na trasie Kraków- Zakopane
Zwracam się z wnioskiem do UMWM o wprowadzenie pojazdów EN63a na trasę Kraków- Zakopane z czasem przejazdu 2 godziny 37 minut, co jest możliwe przy obecnej infrastrukturze. Obecnie kolej posiada marginalny, szacowany na 2 promile, udział w rynku transportowym na trasie Zakopane- Kraków. Ongiś sieć Facebook opublikowała zestawienie pociągów na tej trasie w szczycie sezonu turystycznego, pokazujące że tą trasą praktycznie już nie kursują pociągi pasażerskie.
Proponuję- wzorem czasów przedwojennych- wprowadzenie podwójnej obsady trakcyjnej co dalej skróci czas przejazdu o 12 minut, czyniąc kolej konkurecyjna pod względem czasu przejazdu z autobusami kursującymi na tej trasie.
Jak podaje portal inforail.pl, "W latach 30. XX wieku na polskich torach pojawił się pociąg SAx 90080 znany jako Luxtorpeda. Ten aerodynamiczny spalinowy pociąg kursował na trasie do Zakopanego i w roku 1936 ustanowił rekord szybkości przejazdu na trasie Kraków - Zakopane na 2 godziny 18 minut. Do dzisiaj ten rekord nie został pobity. Obecnie pociąg tą trasę pokonuje w 3 godz. 49 minut."
pytanie: czy planowane jest wprowadzenie pociągów kursujących na tej trasie w czasie 2 godziny 18 minut? Przed II wojna było to możliwe, dziś jest to także możliwe jeśliby kursowały np. ezt o możliwości szybkiej zmiany kierunku podróży.
Odpowiedź ministerstwa MIB:
Czas przejazdu na trasie Zakopane - Kraków jest niekonkurencyjny i powinien zostać skrócony. W tym celu prowadzone są inwestycje polegające na budowie łącznic w Suchej Beskidzkiej i Krakowie, dzięki czemu nie będzie konieczna zmiana czoła na stacjach Kraków Płaszów i Sucha Beskidzka. Kolejnym rozwiązaniem jest wykorzystanie na tej trasie elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwróciło się do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o przeprowadzenie analizy technicznych możliwości uzyskania czasu przejazdu 2 h 18 min. na odcinku Zakopane - Kraków Główny z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury. Zgodnie z materiałem przedstawionym przez zarządcę, zakładając wykorzystanie pojazdu EN63a możliwy do osiągnięcia czas przejazdu to 2 h 37 min. Uwzględniając zmianę kierunku jazdy na 2 min. w stacjach: Kraków Płaszów, Sucha Beskidzka i Chabówka czas ten skróci się o 12 minut, jednak takie rozwiązanie wiąże się z prowadzeniem pociągu przy udziale podwójnej obsady trakcyjnej i jest to w opinii PKP PLK S.A. minimalny możliwy czas, trudny do osiągnięcia w ramach ciągłej, bieżącej realizacji.
PKP PLK S.A. nie posiada danych o prędkościach maksymalnych i ograniczeniach stałych jakie obowiązywały w latach 30. XX wieku. Dlatego trudno jest się odnieść i porównać czasy jazdy do obowiązujących parametrów i przy udziale istniejących pojazdów trakcyjnych. Pojazdy Luxtorpeda, które uzyskiwały krótki czas przejazdu, miały inne parametry niż współczesny tabor dalekobieżny.
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Literatura:
http://inforail.pl/rekord-luxtorpedy-na-trasie-do-zakopanego-caly-czas-najszybsza_more_79933.html
--
Jak się okazuje, małopolski Urząd Marszałkowski nie zdecydował poytywnie dot. skierowania pojazdów EN63a na trasę Kraków- Zakopane. Nie jest więc możliwe skrócenie czasu przejazdu na ten trasie. Możliwy czas przejazdu taborem EN63 wynosiłby 2 godziny 37 minut, a przy obsłude podwójnej- 2 godziny 25 minut, co pozwoliłoby pociągom konkurować z przewozami autobusowymi na tej trasie. UMWW wniosek odrzucił. Odpowiedź w załączeniu. Wnoszę o zmianę tej decyzji i wprowadzenei pociągów z czasem przejazdu 2 godz. 25 min.
Proponuję- wzorem czasów przedwojennych- wprowadzenie podwójnej obsady trakcyjnej co dalej skróci czas przejazdu o 12 minut, czyniąc kolej konkurecyjna pod względem czasu przejazdu z autobusami kursującymi na tej trasie.
Jak podaje portal inforail.pl, "W latach 30. XX wieku na polskich torach pojawił się pociąg SAx 90080 znany jako Luxtorpeda. Ten aerodynamiczny spalinowy pociąg kursował na trasie do Zakopanego i w roku 1936 ustanowił rekord szybkości przejazdu na trasie Kraków - Zakopane na 2 godziny 18 minut. Do dzisiaj ten rekord nie został pobity. Obecnie pociąg tą trasę pokonuje w 3 godz. 49 minut."
pytanie: czy planowane jest wprowadzenie pociągów kursujących na tej trasie w czasie 2 godziny 18 minut? Przed II wojna było to możliwe, dziś jest to także możliwe jeśliby kursowały np. ezt o możliwości szybkiej zmiany kierunku podróży.
Odpowiedź ministerstwa MIB:
Czas przejazdu na trasie Zakopane - Kraków jest niekonkurencyjny i powinien zostać skrócony. W tym celu prowadzone są inwestycje polegające na budowie łącznic w Suchej Beskidzkiej i Krakowie, dzięki czemu nie będzie konieczna zmiana czoła na stacjach Kraków Płaszów i Sucha Beskidzka. Kolejnym rozwiązaniem jest wykorzystanie na tej trasie elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwróciło się do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o przeprowadzenie analizy technicznych możliwości uzyskania czasu przejazdu 2 h 18 min. na odcinku Zakopane - Kraków Główny z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury. Zgodnie z materiałem przedstawionym przez zarządcę, zakładając wykorzystanie pojazdu EN63a możliwy do osiągnięcia czas przejazdu to 2 h 37 min. Uwzględniając zmianę kierunku jazdy na 2 min. w stacjach: Kraków Płaszów, Sucha Beskidzka i Chabówka czas ten skróci się o 12 minut, jednak takie rozwiązanie wiąże się z prowadzeniem pociągu przy udziale podwójnej obsady trakcyjnej i jest to w opinii PKP PLK S.A. minimalny możliwy czas, trudny do osiągnięcia w ramach ciągłej, bieżącej realizacji.
PKP PLK S.A. nie posiada danych o prędkościach maksymalnych i ograniczeniach stałych jakie obowiązywały w latach 30. XX wieku. Dlatego trudno jest się odnieść i porównać czasy jazdy do obowiązujących parametrów i przy udziale istniejących pojazdów trakcyjnych. Pojazdy Luxtorpeda, które uzyskiwały krótki czas przejazdu, miały inne parametry niż współczesny tabor dalekobieżny.
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Literatura:
http://inforail.pl/rekord-
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 03:30.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0