Komunikat prasowy: PKP Intercity - nowe połączenia dla Kielc i woj. świętokrzyskiego
Warszawa, 7 grudnia 2018 r.
Komunikat prasowy
Bogatsza oferta dla Sandomierza, Starachowic i Ostrowca Świętokrzyskiego.
PKP Intercity przedstawia rozkład jazdy na sezon 2018/2019 dla województwa świętokrzyskiego
Lepszy dostęp do oferty PKP Intercity dla mieszkańców Sandomierza, Starachowic
i Ostrowca Świętokrzyskiego – tak w skrócie przedstawia się nowy rozkład jazdy PKP
Intercity 2018/2019 dla województwa świętokrzyskiego. Zmiany zaczną obowiązywać 9
grudnia 2018 r.
Rozkład jazdy na sezon 2018/2019 zapewnia podwojenie oferty PKP Intercity dla
mieszkańców Sandomierza, Starachowic i Ostrowca Świętokrzyskiego dzięki uruchomieniu
przez przewoźnika drugiego połączenia z Warszawą w standardzie IC. Pociąg IC Banach
pojedzie w relacji Warszawa – Przemyśl. TLK Ustronie będzie kursować okrężną trasą, dzięki
temu od 9 grudnia br. zyska postój na stacji we Włoszczowie. Mieszkańcy miasta będą mogli
skorzystać w ten sposób z bezpośredniego pociągu do Trójmiasta i Kołobrzegu.
Dostosowanie do prowadzonych inwestycji
Obowiązujący od 9 grudnia br. rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne
kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Trwają pracę na linii z
Warszawy do Krakowa, w związku z czym 3 pary pociągów IC, obsługiwanych nowoczesnymi
składami Flirt3 pojadą trasą objazdową na odcinku Radom – Idzikowice – Warszawa.
Ze względu na prace modernizacyjne na odcinku Lublin – Dęblin, dla pasażerów
wybierających się do Lublina zostanie przygotowana zastępcza komunikacja autobusowa.
Autokary będą dowozić pasażerów ze stacji w Radomiu/Dęblinie.
Podróż warto planować z wyprzedzeniem
Osoby, które planują podróże z wyprzedzeniem, mogą liczyć na atrakcyjne oferty
promocyjne. Super Promo to pula najtańszych biletów obowiązujących w pociągach
ekspresowych – EIP (Pendolino) oraz EIC. Natomiast oferta Promo pozwala korzystać z
pociągów ekspresowych w cenie połączeń ekonomicznych, czyli nawet o 55 proc. niższej od
ceny bazowej.
Po wyczerpaniu puli najtańszych biletów PKP Intercity proponuje zniżki w ofercie Wcześniej.
Obejmuje ona wszystkie kategorie pociągów i obowiązuje na dowolnie wybranych trasach.
W zależności od terminu zakupu biletu automatycznie naliczany jest rabat w wysokości 30,
20 lub 10 proc. Oferta obowiązuje do 7 dni przed wyjazdem.
Podróże weekendowe i rodzinne mogą być tańsze
Oferta weekendowa umożliwia wielokrotne przejazdy w ramach jednego biletu. Bilet
weekendowy obowiązuje od godziny 19:00 dnia roboczego poprzedzającego dzień wolny od
pracy do godziny 6:00 pierwszego dnia roboczego następującego po dniach wolnych. Cena
Biletu Weekendowego w drugiej klasie wynosi 81 zł i umożliwia przejazdy dowolnymi
pociągami TLK i IC. Z Biletem Weekendowym MAX za 164 zł można podróżować w drugiej
klasie wszystkich pociągów PKP Intercity.
PKP Intercity ma także ofertę dla rodzin. Podróżujący w grupie liczącej od 2 do 5 osób, w
której jest dziecko poniżej 16. roku życia, mogą skorzystać z Biletu Rodzinnego. Dzięki tej
ofercie wszyscy pasażerowie otrzymają 30-procentową zniżkę.
Szczegółowe informacje dla pasażerów
Dokładne informacje na temat rozkładu jazdy PKP Intercity pasażerowie uzyskają na
stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł
brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.).
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 13:53.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0