dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Komunikat PKP PLK o dofinansowaniu inwestycji w torowiska w woj. lubuskim

Miliony na lepsze podróże w lubuskim

Komunikat PKP PLK

 

Będą szybsze i wygodniejsze podróże w województwie lubuskim dzięki modernizacji torów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem. Podróżni skorzystają z nowoczesnych peronów na stacjach Babimost i Sulechów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Urząd Marszałkowski w Zielonej Górze podpisały umowę na dofinansowanie dwóch projektów kolejowych o łącznej wartości ponad 78 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego umowę na dofinansowanie projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek - Gubin na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk - II etap". Dofinansowanie inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego wyniesie ponad 59 mln zł. Wartość całego zadania, które będzie finansowane także z Funduszu Kolejowego i środków własnych PLK, przekracza 69 mln zł.

W ramach zadania wyremontowane będą tory i obiekty na około 42 km trasy. Zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i ogrzewane rozjazdy. Poziom bezpieczeństwa zwiększy modernizacja 29 przejazdów kolejowo – drogowych, będzie nowa nawierzchnia i monitoring.

Zasadniczym efektem planowanych prac będą sprawniejsze i krótsze podróże. Po zakończonej modernizacji pociągi ze Zbąszynka do Czerwieńska będą mogły przyśpieszyć do 120 km/h. Obecnie pokonują ten odcinek z prędkością do 100 km/h. Inwestycja poprawi przepustowość trasy i punktualność pociągów. Umożliwi to przewoźnikom uruchomienie dodatkowych połączeń, co zwiększy dostępność kolei dla mieszkańcom regionu.

Prace między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem będą kontynuacją prac z lat 2010 – 2012. Wykonano wówczas wymianę torów, co umożliwiło jazdę pociągów z prędkością 100 km/h. Przebudowano perony przystanku Łęgowo Sulechowskie. Wybudowano zelektryfikowany 2,5 km tor między Pomorskiem a Przylepem, tzw. łącznicę kolejową, która wyeliminowała konieczność zmiany kierunku jazdy pociągów na stacji Zielona Góra.

Wygodniejsze podróże zapewni przebudowa peronów na stacjach w Babimoście i w Sulechowie. Pasażerowie jadący w stronę m.in. Gorzowa Wielkopolskiego, Zbąszynka czy Nowej Soli łatwiej skorzystają z pociągów dzięki wyższym lepiej wyposażonym peronom. Będą nowe ławki i wiaty.. Zlikwidowane będą bariery architektoniczne, gdyż na peronach zaplanowano pochylnie.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.  podpiszą umowę z wykonawcą na przeprowadzenie inwestycji w połowie 2019 roku. Prace mają potrwać do końca 2021 r.

 

Rewitalizacja linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wielkopolski

Druga podpisana umowa dotyczyła dofinansowania na wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie decyzji administracyjnych dla projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wielkopolski". Przygotowanie tego projektu będzie kosztowało blisko 9 mln zł. Kwota dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego  wyniesie 7,5 mln zł. Pozostała kwota będzie z Funduszu Kolejowego i środków własnych PLK.

Celem projektu jest przygotowanie optymalnego wariantu rewitalizacji trasy z Krzyża do Gorzowa Wielkopolskiego. Zakładane jest zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h, czyli o 20 km/h szybciej niż obecnie. Prace nad projektem mają rozpocząć się w maju 2019 r. i potrwają do września 2020 r. W przyszłości dokumentacja pozwoli na sprawną przebudowę linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wielkopolski.

 

 

Kontakt dla mediów:

Zbigniew Wolny

Zespół prasowy


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 00:21. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Komunikat PKP PLK o dofinansowaniu inwestycji w torowiska w woj. lubuskim

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery