PKP PLK obiecuje. Jaki będzie efekt?
PKP PLK znów obiecuje. Tymczasem- dwie z trzech różnych tras kolei Zielonej Góry do Poznania (tą przez Otyń/ Kolsko, i tą przez Kargową) PKP w kilku ostatnich latach definitywnie rozebrało (na odcinku Sulechów- Kargowa- Powodowo i na odcinku Kolsko- Otyń- Nowa Sól) , posilając się milionami za sprzedany złom.
Czy aby podobny los nie spotka linii przez Sulechów i Babimost? Firma która wygra przetarg na jej modernizację, może wejść na tą linię, rozebrać i sprzedać na złom wszystkie elementy metalowe, a następnie zwinąć się z kilkunastoma milionami zainkasowej kasy za złom z "placu budowy"- jak już w paru podobnych przypadkach. Przecież tak rozebrano fragment linii z Krakowa do Katowic. Niedawno porzucono zdemontowane torowisko z Lublina do Warszawy.
Pytałem o to na dzisiejszej konferencji. Dane statystyczne dotyczące dotychczasowych rozbiórek linii z Zielonej Góry w kierunku Poznania z ostatnich kilku lat wskazują ze prawdopodobieństwo jej rozbiórki wynosi ok. 66 %
1. Czy planują Państwo na linii Czerwieńsk- Zbąszynek likwidację dalszych mijanek? Poprzednio zlikwidowali Państwo mijankę w Łęgowie Sul. celem znacznego ograniczenia przepustowości tej linii
Do PKP PLK zapytaliśmy:
2. Czy planują Państwo likwidację układu torowego w Babimoście w taki sposób by pociągi nie mogły już wjechać na linię kolei (bocznicę) do terminalu przy tamtejszym lotnisku pasażerskim? Sejmik podjął uchwałę w sprawie planów likwidacji odcinka kolei na lotnisko i chyba się z tym nie zgodził.
3. Cy planują Państwo likwidację na stacji w Sulechowie możliwości wjazdu dla pociągów turystycznych do portu Cigacice? Kursowały tam sporadycznie pociągi turystyczne w wakacje.
4. Na stacji w Sulechowie ostatnio likwidowano przejścia podziemne- poprzez zakrycie wejść podkładami. Czy teraz definitywnie te podziemne tunele Państwo zasypią wzorem innych stacji w regionie?
5. Czy nie lepiej fragment tej linii dostosować do pierwotnej przedwojennej prędkości 150- 160 km/h a resztę pozostawić jak jest? Wówczas efekt całkowity będzie taki sam jak podniesienie prędkości o ledwie 20 km/h na całej jej długości. Nie będzie też kolejnego efektu "prac straconych" jaki np. znamy z przebudowy dworca w Zielonej Górze i rozkuwania nowozbudowanych peronów.
opr. A. Fularz
Posted by Telewizja Opera
on 04:01.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0