Sprawa lotniska Babimost
List do UMWL
Drodzy Państwo,
Dlaczego nie spytać potencjalnych użytkowników lotniska, jaką nazwę handlową (nie prawną, bo tej nie trzeba zmieniać by lotnisko mogło dla celów marketingu zmienić nawę handlową na inną) powinno nosić tutejsze lotnisko? Przygotowałem kwestionariusz, mogą go Państwo wykorzystać. Jak sądzę, lotnisko może mieć problem, bo dofinansowywane przez UMWL loty z Babimostu do Warszawy kończą się z końcem grudnia a nie słyszałem o ogłoszeniu kolejnego przetargu na loty startujące za ok. 21 dni...
Załącznik: Kwestionariusz w sprawie zmiany nazwy handlowej (nie- nazwy prawnej)
Dear Airlines,
We are launching a questionnaire, concerning a small airport in one village, that needs a new start after the current investment programme will be completed. The passenger airport is 41 years old, and it was serving only small domestic airlines, at a loss of over 100 million euro for its lifetime. Now another terminal building is built, however, it is a state- owned airport - and - as such, it was never much advertised. There is also an abandoned and unused ghost rail station approx. 1500- 2000 meters nearby. The airport is located around Frankfurt an der Oder, on the Polish side of the border.
We want to convince local population and local authorities for a name change, and we want also that the authorities would reopen the rail station at the airport, with direct trains to Berlin every hour. The rail line to the airport should enable uninterrupted 160 km/h service, all the way to Berlin, as most of the track is Berlin- Warsaw Express Line. A dedicated train company could be created for the purpose of comfortably carrying passengers into central Berlin. I am not sure, if a travel time of 1 hour 20 minutes is possible. A bus connection to Berlin could also be reopened for the purpose of connecting Berlin and its new airport, if such a new start will be possible.
Please answer the question, which name suits best for the new airport:
[ ] Berlin Brandenburg International
[ ] Berlin - Frankfurt (Oder)
[ ] Berlin - Zielona Góra
[ ] Berlin Greater Poland International
[ ] Berlin Wielkopolska
[ ] Berlin Lubuskie
[ ] Zielona Góra - Babimost (current name)
[ ] Gorzów- Zielona Góra
[ ] Berlin- Poznań
[ ] other proposal __________________________
Please answer, if the rail station at the airport should be reopened if new airlines would serve the airport
yes [ ]
no [ ]
Thank You.
--
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
We are launching a questionnaire, concerning a small airport in one village, that needs a new start after the current investment programme will be completed. The passenger airport is 41 years old, and it was serving only small domestic airlines, at a loss of over 100 million euro for its lifetime. Now another terminal building is built, however, it is a state- owned airport - and - as such, it was never much advertised. There is also an abandoned and unused ghost rail station approx. 1500- 2000 meters nearby. The airport is located around Frankfurt an der Oder, on the Polish side of the border.
We want to convince local population and local authorities for a name change, and we want also that the authorities would reopen the rail station at the airport, with direct trains to Berlin every hour. The rail line to the airport should enable uninterrupted 160 km/h service, all the way to Berlin, as most of the track is Berlin- Warsaw Express Line. A dedicated train company could be created for the purpose of comfortably carrying passengers into central Berlin. I am not sure, if a travel time of 1 hour 20 minutes is possible. A bus connection to Berlin could also be reopened for the purpose of connecting Berlin and its new airport, if such a new start will be possible.
Please answer the question, which name suits best for the new airport:
[ ] Berlin Brandenburg International
[ ] Berlin - Frankfurt (Oder)
[ ] Berlin - Zielona Góra
[ ] Berlin Greater Poland International
[ ] Berlin Wielkopolska
[ ] Berlin Lubuskie
[ ] Zielona Góra - Babimost (current name)
[ ] Gorzów- Zielona Góra
[ ] Berlin- Poznań
[ ] other proposal __________________________
Please answer, if the rail station at the airport should be reopened if new airlines would serve the airport
yes [ ]
no [ ]
Thank You.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 13:49.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0