petycja: O połączenie kolejowe Rzeszów- Lubaczów jako pociąg RegioSprinter/ Ekspres Regionalny?
Do
UMWP
UMWP
petycja: O połączenie kolejowe Rzeszów- Lubaczów jako pociąg RegioSprinter/ Ekspres Regionalny.
Proponuję odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Rzeszów- Lubaczów tym razem w kategorii RegioEkspress.
Podróżowałem wielokrotnie pociągami regio w woj. podkarpackim ale ich organizacja jest kompletnie odmienna niż w Polsce Zachodniej czy Europie Zachodniej. Proponuję dokonanie testowego wprowadzenia nowego połączenia z Rzeszowa do miasta Lubaczów- na istniejącej trasie spalinowej Munina- Lubaczów.
Oglądając mapy potoków pasażerskich zauważyłem że północnowschodnia część województwa w ogóle nie ma nawet skrawka poprawnej, często kursującej oferty kolei regionalnej z Rszeszowa w kierunku Lubaczowa. Niestety, w tym regionie transport autobusowy zamarł, zanikł, pozostało tylko kilka powolnych kursów autobusów na dobę- około 6 w dni powszednie, z bardzo długim czasem przejazdu (nawet 2 godz. 20 min. zamiast 1 godz. 35 minut koleją), podczas gdy istniejąca infrastruktira daję szansę uruchomienia pociagów regio- ekspress na tej trasie które byłyby konkurencyjne do samochodu osobowego na tej trasie.
Myślę że powinna istnieć jakaś możl. techniczna organizacji połączeń regio z Lubaczowa do Rzeszowa. Proponuję wprowadzenie linii spalinowej kolei regionalnej - w formie połączenia typu "Sprinter" lub 'Regioekspres" z miasta Rzeszów do stacji Lubaczów. Polączenie pomijałoby mniejsze przystanki by zaoferować konkurencyjny czas przejazdu. Osiągniętoby czas przejazdu konkurencyjny z samochodem osobowym na tej trasie. Wybrane kursy mogłyby być przedłużone do Horyńca- Zdroju.
Oto przykładowy rozkład jazdy:
Rzeszów Główny odj. 5:34, 7:43, 9:43, 11:43, 13:43, 15:43, 17:43, 19:43, 21:43
Lubaczów przyjazd 7:09, 9:09, 11:09, 13:09, 15:09, 17:09, 19:09, 21:09, 23:09
Przykładowy rozkład:
21:43 Rzeszów Główny
21:55 Łańcut
22:08 Przeworsk
22:18 Jarosław
22:22 Munina
22:31 Surochów
22:39 Bobrówka
22:43 Korzenica, Zagrody
22:46 Korzenica
22:53 Nowa Grobla
23:02 Oleszyce
23:09 Lubaczów
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 06:52.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0