UMWL odpowiada na pytanie o loty do Warszawy
Redakcja otrzymała-
Od: Michał Iwanowski <m.iwanowski na serw. lubuskie.pl>
Data: wtorek, 11 grudnia 2018
Temat: pytanie o loty do Warszawy
Do: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
DW: p.sieniawska@lubuskie.pl
Witam Panie Adamie, poniżej odpowiedzi na Pana pytania, odpowiedzi udziela:
Piotr Tykwiński, Zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Odpowiadając na pytania pana Adama Fularza w sprawie unieważnionego przetargu pn. „Promocja Województwa Lubuskiego w tym Miasta Zielona Góra poprzez przewoźnika lotniczego operującego na międzynarodowych połączeniach lotniczych z i do lotniska Zielona Góra/Babimost.", uprzejmie podaję, co następuje.
1. Przeprowadzenie ww. przetargu nieograniczonego nie jest obecnie planowane.
2. W ww. postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, dlatego przetarg musiał być unieważniony. Nie wpłynęły również żadne zapytania, informacje, czy uwagi ze strony przewoźników lotniczych, w związku z tym nie są znane przyczyny braku zainteresowania ww. zamówieniem publicznym.
Pozdrawiam,
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego
m.iwanowski@lubuskie.pl
(..)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, (...)
________________________________
Od: "Adam Fularz" <adam.fularz@wieczorna.pl>
Do: "Iwanowski Michał" <m.iwanowski@lubuskie.pl>
Wysłane: poniedziałek, 10 grudnia, 2018 17:02:25
Temat: pytanie o loty do Warszawy
Czy Umwl rezygnuje z lotów do Warszawy? Nie ogłoszono przetargu. Poprzednio przetarg został ogłaszony 24.11.2016 i dotyczył Promocji WL poprzez przewoźników lotniczych operujących z lotniska Zielona Góra/Babimost do Warszawa i z Warszawy do lotniska Zielona Góra/Babimost. Promocja ta obejmowała lata 2017 - 2018. Za 20 dni jest koniec tego okresu.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.