Petycja do UMWŚ o połączenie kolejowe regionalne z centrum Koniecpola do Katowic i miast GOP
Do UMWŚ
Drodzy Państwo,
Podróżowałem wielokrotnie pociągami regio na trasie Koniecpol- Częstochowa. Proponuję dokonanie testowego wprowadzenia nowego połączenia lub innej relacji Koniecpol Centrum- Katowice- na tej trasie.
Oglądając mapy potoków pasażerskich zauważyłem że północnowschodnia część województwa w ogóle nie ma nawet skrawka oferty kolei regionalnej w kierunku GOP i Katowic, są tylko polączenia z Czestochowy do Kielc. Niestety, w tym regionie transport autobusowy zamarł, zanikł.
Myślę że powinna istnieć jakaś możl. techniczna organizacji połączeń regio z centrum Koniecpola do Katowic. Czy UMWS razem z PLK zbuduje platformy peronowe w centrum miasta Koniecpol? Obecnie jedyny dworzec kolejowy jest bardzo daleko od centrum miasta.
Proponuję wprowadzenie linii kolei regionalnej - w formie połączenia typu "Sprinter" lub 'Regioekspres" z Koniecpola lub Kielc do Katowic- ze zmianą kierunku. Polączenie pomijałoby mniejsze przystanki by zaoferować konkurencyjny czas przejazdu. Oto przykładowy rozkład jazdy:
Koniecpol Centrum- odjazdy 5:50, 7:50, 9:50, 11:50, 13:50, 15:50, 17:50, 19:50
Katowice - przyjazd 7:51, 9:51, 11:51, 13:51, 15:51, 17:51, 19:51, 21:51
Przykładowy rozkład:
Koniecpol Centrum 9:50
Koniecpol Magdasz 09:52
Podlesie 09:55
Staropole Częstochowskie 09:59
Julianka 10:03
Turów 10:15
Kusięta Nowe 10:20
Częstochowa 10:28 (zmiana kierunku) odj.10:34
Częstochowa Raków 10:36
Myszków 10:59
Zawiercie 11:13
Dąbrowa Górnicza 11:30
Będzin Miasto 11:36
Sosnowiec Główny 11:41
Katowice 11:51
Istnieje wszak sieć kolei. Technicznie można wykonywać połączenia z Katowic w kierunku Kielc przez Koniecpol. Czy jest możliwe uzgodnienie połączenia Kielce- Koniecpol- Katowice z władzami woj. świętokrzyskiego?
Pozdrawiam
-- __________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 03:26.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0