Co z elektryfikacją kolei na szczecińskie lotnisko? Elektryfikacji odcinka nie będzie.
Na zdjęciu EN57-2026 jako Regio 88870/1 Szczecin Główny-Goleniów zbliża się do semaforów wjazdowych w Goleniowie.
Bez elektryfikacji odcinka Goleniów-Port Lotniczy Szczecin Goleniów kolej metropolitalna i sensowne skomunikowanie lotniska ze stolicą regionu nadal będzie fikcją.
Sz. Pan
Adam Fularz
Wieczorna.pl
Uprzejmie informuję, że budowa łącznicy do Portu Lotniczego Szczecin Goleniów była realizowana z Regionalnego Programu Operacyjnego woj. zachodniopomorskiego, w ramach zadania inwestycyjnego modernizacja linii kolejowej nr 402 Koszalin – Goleniów z budową łącznicy do Portu Lotniczego. Projekt ten nie zakładał w przewidzianych kosztach elektryfikacji, ani linii Goleniów – Kołobrzeg, ani łącznicy Goleniów – Port Lotniczy, która jest również obsługiwana pociągami jadącymi z Kołobrzegu. Od samego początku projekt ten zakładał obsługę łącznicy przez przewoźników spalinowymi pojazdami trakcyjnymi.
W najbliższym czasie nie planujemy elektryfikacji linii nr 402 oraz łącznicy. Szacowanie kosztów potencjalnej elektryfikacji i jej opłacalności nie jest możliwe bez rozeznania możliwości zasilania kolejowej sieci trakcyjnej z sieci zewnętrznych. Na te i inne pytania może odpowiedzieć tylko opracowanie studium wykonalności projektu.
Obecne kłopoty przewoźnika z taborem są prawdopodobnie przejściowe i mogą dotyczyć także taboru elektrycznego.
Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach
Biuro Komunikacji i Promocji
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa