dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czy połączenia kolejowe na Ukraine kiedyś jeszcze ruszą?

Województwo podkarpackie jest wszelkimi sposobami odcięte od sieci kolejowej sąsiednich krajów. Brakuje zwłaszcza połączeń kolejowych z Ukrainą. Istnieje obecnie tylko jedno takie połączenie dziennie, w dodatku bardzo drogie.

Czy możliwe jest wznowienie połączeń kolejowych z Przemyśla do Lwowa przez Medykę? Kolej nie przewozi większych potoków pasażerskich z Polski na Ukrainę, jej udział w ruchu granicznym jest bliski zera. Obecnie na odcinku granicznym kursuje tylko jeden pociąg pasażerski dziennie.

Przewozy Regionalne zamierzają wznowić połączenia kolejowe Przemyśla z Medyką. Już we wrześniu na trasę do Medyki mają wrócić pociągi pasażerskie, po kilkunastu latach przerwy.
Niestety, Medyka to niewielka miejscowość, a bliskość granicy nie wygeneruje takich potoków pasażerskich by możliwe było rentowne obsługiwanie takich połączeń.

Szansą na większy ruch graniczny jest wznowienie połączeń transgranicznych z przesiadką. Obecnie kursuje już jedna para połączeń wykorzystujących system SUW do zmiany szerokości kół. Niestety, połączenie jest bardzo drogie i kursuje tak rzadko, i o tak niedogodnej porze, że korzysta z niego bardzo niewielka ilość pasażerów.

Istnieją trzy szanse na wznowienie połączeń pasażerskich z Ukrainą:

- bezpośrednie pociągi regionalne Lwów- Medyka- Przemyśl po torze szerokim 1520 mm. Na odcinku Przemyśl Gł.- Medyka - granica państwa istnieje tor szeroki. Możliwe jest jego wykorzystanie dla obsługi połączeń regionalnych do Polski.

- przedłużenie istniejącego połączenia normalnotorowego. Wg licznych relacji, istnieje linia normalnotorowa przekraczająca granicę Polski w Medyce, ale jest ona zniszczona i nie dociera do Lwowa. Niemniej, pociąg normalnotorowy mógłby przekraczać granicę Polski, a nie tylko kończyć w nadgranicznej miejscowości. Musianoby zapewne wykorzystać tabor normalnotorowy spalinowy, a więc spalinowy autobus szynowy- szynobus. Kończyłby on kurs na przykład na stacji Mościska już za wschodnią granicą RP- gdzie następowałaby przesiadka na pociąg osobowy do Lwowa. W ten sposób zapełnionoby lukę w ofercie przewozowej na odcinku Medyka- Mościska.

- kończenie biegu przez pociągu szerokotorowe na stacji Medyka i przesiadka wraz z kontrolą graniczną na pociąg osobowy Przewozów Regionalnych do Lwowa.

Od jakiegoś czasu zbierałem informacje na temat istniejącej infrastruktury kolejowej szerokotorowej na odcinku Przemyśl- Medyka- granica państwa. Istnieje szerokotorowa linia kolejowa łącząca Przemyśl ze Lwowem przez Medykę. Niestety, nie jest ona wykorzystana.



--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 03:26. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czy połączenia kolejowe na Ukraine kiedyś jeszcze ruszą?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery