Co z linią kolejową do portu lotniczego Babimost?
Prowadziliśmy akcję promocyjną wśród lubusklich polityków w sprawie połączenia do portu lotn. Jeden z nich odpisał: "Jest bocznica. Brakuje 2 km. Tej linii nie ma w żadnych planach."
Zechcę przypomnieć że w Olsztynie większość pasażerów korzysta nie z autobusu, ale linii kolejowej aby dotrzeć do lotniska. Z Zielonej Góry autobus na lotnisko te 33 km pokonuje we ponad godzinę. Kolej byłaby 2 razy szybsza. Linia zwróciłaby się z kilka miesięcy z oszczędności w dotacji do linii Sprintair- obecnie jest to 10 mln PLN rocznie.
w nawiązaniu do Pana wiadomości dot. bocznicy kolejowej w Babimoście, przesłanych pocztą elektroniczną do pani Iwony Kusiak i pana Macieja Króla, spieszę poinformować, że samorząd woj. lubuskiego nie jest i nigdy nie był właścicielem wspomnianej bocznicy. Jej właścicielem była firma IG Polska, a z naszych informacji wynika, że obecnie teren bocznicy jest w dyspozycji komornika sądowego. Przede wszystkim jednak decyzję o możliwości reaktywacji bocznicy musiałyby podjąć PKP Polskie Linie Kolejowe. Z powyższych względów nie mamy możliwości ani kompetencji, by ustosunkować się do przesłanych przez Pana pomysłów i wypowiedzi.
Szanowny Panie,
(....) Województwo Lubuskie jako organizator publicznego transportu zbiorowego realizuje swoje zadania w tym zakresie na podstawie Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich przyjętego przez Sejmik Województwa. W dokumencie tym nie ma zapisów dotyczących planów uruchomienia połączeń kolejowych do lotniska Zielona Góra - Babimost.
Należy zauważyć, że koszty takiego przedsięwzięcia, związane z przygotowaniem odpowiedniej infrastruktury oraz z uruchomieniem przewozów, wydają się niewspółmierne do otrzymanych korzyści. W przypadku wykorzystania istniejącej bocznicy kolejowej wychodzącej ze stacji Babimost niezbędne stają się następujące działania: zakup bocznicy (ok. 2,2 km), która w chwili obecnej jest własnością firmy IG Polska Sp. z o.o. oraz jej modernizacja, budowa nowego odcinka linii do terminala pasażerskiego o długości około 2,1 km a także wykonanie peronu.
By kolej na lotnisko spełniła swoje zadanie niezbędna jest większa liczba lotów oraz gęsta siatka połączeń kolejowych tak, by czas oczekiwania podróżnego po wyjściu z terminala nie przekraczał kilkunastu minut.
(...)
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.