dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z warszawskim systemem rowerów Veturilo


 

W odpowiedzi na przesłaną wiadomość z dnia 29.07.2016 roku, uprzejmie wyjaśniamy, iż na stan techniczny rowerów miejskiego systemu „Veturilo" wpływa kilka czynników, m.in.:

1)     sprzęt niszczony jest przez użytkowników - większość usterek związana jest z dewastacją lub niewłaściwym użytkowaniem rowerów,

2)     brak zgłoszeń usterek ze strony użytkowników (dziennie Operator otrzymuje średnio 40 zgłoszeń, a pracownicy serwisu dziennie ściągają z miasta i dokonują naprawy średnio 100 rowerów),

3)     sprzęt, który funkcjonuje od 4,5 roku jest już wyeksploatowany - występuje większe prawdopodobieństwo awarii niż w przypadku nowego fabrycznie sprzętu (odnotowano, iż jeden z rowerów w ciągu 27 miesięcy wypożyczany był średnio 5 razy dziennie i w sumie 3900 razy oraz przeszedł w tym czasie 67 różnego rodzaju napraw)

4)     wysoka popularność systemu ponad oczekiwania jakie były w 2012 roku, w którym system był uruchamiany - rowery wypożyczane są statystycznie co 10 sekund i zdarza się, iż w użyciu tj. wypożyczonych na daną chwilę jest aż 40% wszystkich dostępnych pojazdów.

 

Pragniemy dodać, iż Operator zapewnił obecnie 4 formy całodobowego kontaktu ws. zgłaszania usterek w systemie poprzez: infolinię, e-mail, aplikację na telefon, „fanpage" na facebook'u.

 

Wraz ze zbliżającym się końcem ostatniego sezonu systemu „Veturilo" jaki obecnie znamy, informujemy, iż od przyszłego roku zostanie oddany do użytku mieszkańców fabrycznie nowy  system cechujący się nową jakością i funkcjami,  na kolejne 4 lata. Jednocześnie od nowego sezonu nowe stojaki rowerowe będą wyposażone w dodatkowe diody informujące o tym czy dany rower jest sprawny czy też uszkodzony.

 

W kwestii zasad użytkowania rowerów „Veturilo" każdy użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania regulaminu, zgodnie z którym:

1)     jest zobowiązany zgłosić do Operatora systemu każdorazowo powstałą usterkę w użytkowanym przez siebie rowerze,

2)     ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie zasad ustawy Prawo o ruchu drogowym,

3)     jest zobowiązany upewnić się przed jazdą na rowerze, że rower ten jest przydatny do korzystania, w szczególności, że opony są napompowane, a hamulce sprawne.

 

W kwestii zasad poruszania się na rowerze (wyprzedzania rowerem) – zgodnie z zapisami ustawy Prawo o ruchu drogowym w korku wyjątkowo można wyprzedzać samochody z prawej i z lewej strony.

 

Co do kampanii informacyjnych zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji Rowerowej pod adresem:

www.rowery.um.warszawa.pl ,

na której znajdzie Pan wiele ciekawych informacji m.in. na temat przeprowadzonych już kampanii. Ponadto informujemy, iż Zarząd Dróg Miejskich na wiosnę br. rozpoczął kampanię pod nazwą Życzliwość na drodze. Jednym z jej elementów jest broszura dla rowerzystów „Dobre maniery – samochody, piesi, rowery". W broszurze tej są dokładnie opisane sytuacje, w jakich można poruszać się rowerem po chodniku oraz informacja, przypominająca o pierwszeństwie pieszych. Wersja elektroniczna jest na stronie internetowej

http://rowery.um.warszawa.pl/aktualnosci/na-g-wnej/broszura-dla-rowerzyst-w

Wydana broszura na chwilę obecną dostępna jest w Wydziałach Obsługi Mieszkańców we wszystkich Urzędach Dzielnic m.st. Warszawy oraz w siedzibie ZDM.

We współpracy z Centrum Komunikacji Społecznej wykorzystaliśmy platformę crowdsourcingową Otwarta Warszawa, gdzie pytaliśmy mieszkańców co zrobić, aby w przestrzeni miejskiej pojawiło się więcej życzliwości, a mniej konfliktów, jakie miejsca w mieście są najtrudniejsze, aby właśnie tę życzliwość okazywać. Na platformie pojawiło się niemal 300 różnorodnych pomysłów. Efektem kampanii będzie też wydanie Warszawskiego Poradnika Dobrych Manier na drodze (premiera niebawem).

Naszym następnym działaniem będzie wydanie kompendium dla studentów, gdzie opiszemy między innymi przepisy ruchu drogowego dla rowerzystów.

 

 

Artur Tondera

Naczelnik Wydziału Zrównoważonej Mobilności

Zarząd Dróg Miejskich

ul. Chmielna 120, 00-801 Warszawa

www.zdm.waw.pl, www.facebook.pl/zdm.warszawa

 




--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 11:47. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z warszawskim systemem rowerów Veturilo

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery