Co z Elektryczną Koleją Wahadłową w Stalowej Woli?
- czy planowana jest modernizacja linii Nisko-Stalowa Wola- Rozwadów- Tarnobrzeg/ Sandomierz? Przed laty na tej trasie planowano Elektryczną Kolej Wahadłową. Proponujemy powrót do tej koncepcji.
ODPOWIEDŹ:
Planowane inwestycje w latach 2014 – 2023 na liniach kolejowe nr 68 i 565 na odcinku Lublin - Stalowa Wola Rozwadów, nr 25, 74 i 78 na odcinku Stalowa Wola - Tarnobrzeg/Sandomierz - Ocice/Padew oraz nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk, zostały ujęte w KPK na listach projektów kolejowych o znaczeniu makroregionalnym. Ponadto, odcinek Lublin - Stalowa Wola Rozwadów ma zostać zelektryfikowany. Pieniądze na realizację inwestycji w ww. lokalizacjach są zagwarantowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020 oraz RPO Województwa Podkarpackiego .
Łukasz Kwasiborski
Wydział prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
wg stalowka.net
Odnosząc się do przekazanego w dniu 15.04.2015 r. materiału "Metro naziemne Stalowa Wola" informuję.
1. Niezrozumiały jest zarzut zniszczenia przez władze Stalowej Woli dawnego kolejowego systemu transportowego. Wskazane elementy infrastruktury, które zostały zdemontowane położone były poza granicami Miasta Stalowa Wola.
2. Przytoczone pomiary natężenia ruchu między Niskiem i Stalową Wolą nie uwzględniają najnowszych opracowań w tym zakresie wykonanych w związku opracowywaną przez GDDKiA Koncepcją programową budowy obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Przeprowadzony w roku 2010 Generalny Pomiar Ruchu na drodze krajowej nr 77 w punkcie pomiarowym Stalowa Wola wyniósł 10991 pjazdów/dobę, natomiast w punkcie pomiarowym Nisko 15042 poj/dobę. Sporządzona przez biuro projektów Trakt, realizujące Koncepcją programową budowy obwodnicy Stalowej Woli i Niska prognoza ruchu wykazała, że po wybudowaniu obwodnicy natężenie na niej ruchu przy najbardziej niekorzystnym wariancie ruchowym kształtować się będzie w 2039 r. na poziomie 10 tys. pojazdów na dobę, co uzasadnia budowę obwodnicy jako drogi jednojezdniowej. W ocenie Biura i GDDKiA ruch dla którego uzasadniony jest przekrój dwujezdniowy o dwóch pasach ruchu winien być na poziomie powyżej 18,5 tys. pojazdów/dobę. Na podstawie opracowanych prognoz ruchu wynika, iż ruch na terenie Stalowej Woli w śladzie istniejacej DK 77 po wybudowaniu obwodnicy, wynosić będzie w roku 2039 ( w roku prognozy ) - ok. 3,5 tys. pojazdów /dobę.
3. Porównywanie systemów transportowych i problemów przewozów pasażerskich Stalowej Woli do dużych aglomeracji miejskich w Niemczech jest zupełnie nietrafne.
4. Nawet gdyby rozważać Waszą propozycję, to miasta takiego jak Stalowa Wola nie stać na realizację takiego projektu, nie mówiąc o jego późniejszym utrzymaniu. Nie dość, że utrzymanie istniejącej miejskiej komunikacji autobusowej stanowi duże obciążenie dla budżetu Miasta to sąsiednie gminy, które ona obsługuje nie są zainteresowane w partycypowaniu w kosztach jej eksploatacji.
5. Możliwa byłaby częściowa realizacja Państwa projektu w przypadku podjęcia przez PLK modernizacji linii kolejowej Stalowa Wola ( Rozwadów ) - Przeworsk. Projekt jej modernizacji jest na liście rezerwowej w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. PLK Lublin rozpoczął opracowywanie koncepcji programowej modernizacji linii Stalowa Wola (Rozwadów) -Lublin przy której zasięgana jest opinia Miasta Stalowa Wola. Jeżeli taki projekt będzie dotyczył także linii do Przeworska przekażemy Państwa propozycje do PLK.
6. Nie wiemy dlaczego przedstawiona koncepcja nie uwzględnia przystanku Stalowa Wola Główna, który przez wiele lat był największym przystankiem w mieście i położony jest najbliżej miasteczka akademickiego oraz terenów przemysłowych po byłej HSW.
Z poważaniem:
Sylwester Piechota
Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej
Urząd Miasta Stalowa Wola
--
Odnosząc się do przekazanego w dniu 15.04.2015 r. materiału "Metro naziemne Stalowa Wola" informuję.
1. Niezrozumiały jest zarzut zniszczenia przez władze Stalowej Woli dawnego kolejowego systemu transportowego. Wskazane elementy infrastruktury, które zostały zdemontowane położone były poza granicami Miasta Stalowa Wola.
2. Przytoczone pomiary natężenia ruchu między Niskiem i Stalową Wolą nie uwzględniają najnowszych opracowań w tym zakresie wykonanych w związku opracowywaną przez GDDKiA Koncepcją programową budowy obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Przeprowadzony w roku 2010 Generalny Pomiar Ruchu na drodze krajowej nr 77 w punkcie pomiarowym Stalowa Wola wyniósł 10991 pjazdów/dobę, natomiast w punkcie pomiarowym Nisko 15042 poj/dobę. Sporządzona przez biuro projektów Trakt, realizujące Koncepcją programową budowy obwodnicy Stalowej Woli i Niska prognoza ruchu wykazała, że po wybudowaniu obwodnicy natężenie na niej ruchu przy najbardziej niekorzystnym wariancie ruchowym kształtować się będzie w 2039 r. na poziomie 10 tys. pojazdów na dobę, co uzasadnia budowę obwodnicy jako drogi jednojezdniowej. W ocenie Biura i GDDKiA ruch dla którego uzasadniony jest przekrój dwujezdniowy o dwóch pasach ruchu winien być na poziomie powyżej 18,5 tys. pojazdów/dobę. Na podstawie opracowanych prognoz ruchu wynika, iż ruch na terenie Stalowej Woli w śladzie istniejacej DK 77 po wybudowaniu obwodnicy, wynosić będzie w roku 2039 ( w roku prognozy ) - ok. 3,5 tys. pojazdów /dobę.
3. Porównywanie systemów transportowych i problemów przewozów pasażerskich Stalowej Woli do dużych aglomeracji miejskich w Niemczech jest zupełnie nietrafne.
4. Nawet gdyby rozważać Waszą propozycję, to miasta takiego jak Stalowa Wola nie stać na realizację takiego projektu, nie mówiąc o jego późniejszym utrzymaniu. Nie dość, że utrzymanie istniejącej miejskiej komunikacji autobusowej stanowi duże obciążenie dla budżetu Miasta to sąsiednie gminy, które ona obsługuje nie są zainteresowane w partycypowaniu w kosztach jej eksploatacji.
5. Możliwa byłaby częściowa realizacja Państwa projektu w przypadku podjęcia przez PLK modernizacji linii kolejowej Stalowa Wola ( Rozwadów ) - Przeworsk. Projekt jej modernizacji jest na liście rezerwowej w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. PLK Lublin rozpoczął opracowywanie koncepcji programowej modernizacji linii Stalowa Wola (Rozwadów) -Lublin przy której zasięgana jest opinia Miasta Stalowa Wola. Jeżeli taki projekt będzie dotyczył także linii do Przeworska przekażemy Państwa propozycje do PLK.
6. Nie wiemy dlaczego przedstawiona koncepcja nie uwzględnia przystanku Stalowa Wola Główna, który przez wiele lat był największym przystankiem w mieście i położony jest najbliżej miasteczka akademickiego oraz terenów przemysłowych po byłej HSW.
Z poważaniem:
Sylwester Piechota
Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej
Urząd Miasta Stalowa Wola
--
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 08:43.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0