dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Warianty budowy łącznicy kolejowej Krosno- Rzeszów

Ze względu na podgórskie ukształtowanie terenu i niewielkie pochylenia podłużne akceptowalne przy projektowaniu linii kolejowych (znacznie mniejsze niż w przypadku dróg) wyznaczenie przebiegu linii kolejowej w tym terenie jest trudne. Aktualnie rozpatrywane są 3 warianty przedsięwzięcia. Ich przebieg przedstawia poniższa mapka:

J S warianty

 

 

Podstawowe dane dla poszczególnych wariantów zestawiono w poniższej tabeli:

Tabelka warianty

 

Krótki opis wariantów:

Wariant 1. Wariant został wytyczony przy założeniu zminimalizowania długości nowej linii koniecznej do zbudowania. Trasa wariantu odchodzi od istniejącej linii nr 108 jadąc od Krosna tuż za mostem na rzece Jasiołce - aby uniknąć konieczności budowy nowego mostu w tym miejscu. Jednak most na Jasiołce trzeba by w tym wariacie zbudować w innym miejscu - pomiędzy wsiami Brzezówka i Budzisz - w celu przeprowadzenia linii z powrotem na prawy brzeg rzeki. Trasę linii udało się przeprowadzić pomiędzy większością terenów chronionych obszarem Natura 2000 PLH180052 "Wisłoka z dopływami" i ograniczyć ingerencję w jego obszar tylko do miejsc przecięcia koryta rzeki (istniejący i nowy most). Trasa łącznicy w tym wariancie łączy się z linią nr 106 w rejonie miejsowości Szebnie.

Wariant 2. Założenie dla wariantu 2 było podobne jak dla wariantu 1, tylko postanowiono za cenę niewielkiego wydłużenia odcinka linii koniecznej do wybudowania uniknąć konieczności budowy mostu na Jasiołce. Niestety, ze względu na ukształtowanie terenu okazało się, że powoduje to konieczność budowy tunelu pod wzgórzem, na którym znajduje się m.in. wieś Winnica. Szczęśliwie tunel jednocześnie rozwiązuje problem kolizji z obszarem Natura 2000 PLH180052 "Wisłoka z dopływami", który obejmuje także część tego wzgórza, gdyż pozwala na ominięcie go pod powierzchnią ziemi. Trasa wariantu odchodzi od linii nr 108 w rejonie Męcinki (część miasta Jedlicze) i włącza się do linii nr 106 w rejonie miejscowości Moderówka. Wariant nie koliduje z żadną nieruchomością zabudowaną.

Wariant 3. Założenie dla wariantu 3 było odmienne niż w przypadku wariantów 1 i 2 - chodziło o taki przebieg, który zapewniłby największe skrócenie drogi liniami kolejowymi, a więc także i czasu jazdy pociągów, w relacji z Rzeszowa do Krosna i dalej na południe. Ze względu na podgórskie ukształtowanie terenu jedyną technicznie wykonalną możliwością  było przeprowadzenie trasy doliną Wisłoka - jego lewym brzegiem. Przebieg wariantu odchodzi od linii nr 108 na istniejącym posterunku Krosno-Turaszówka - zakręca łukiem w prawo i kieruje się na północ, do doliny Wisłoka - przecinając drogę z Krosna do miejscowości Potok, z następnie drogę nr 990 Krosno - Frysztak (wiaduktem). Następnie przebiega lewym brzegiem Wisłoka - pomiędzy wspomnianą drogą, a rzeką. Omija zabudowę miejscowości Ustrobna i Wojaszówka od strony rzeki. W rejonie miejscowości Bajdy, gdzie Wisłok bardzo zbliża się do drogi trasa koliduje z 2 lub 3 nieruchomościami zabudowanymi. Trasa przecina jeszcze raz drogę nr 990 wiaduktem tuż przed miejscowością Przybówka, w której włącza się do linii nr 106 w istniejącej stacji. Przebieg wariantu nie przecina żadnego z licznych w jego pobliżu terenów chronionych obszarem Natura 2000 PLH180030 "Wisłok Środkowy z Dopływami". Niestety, ze względu na kilkukrotnie większą długość niż wariantów 1 i 2 wariant 3 jest też od nich znacznie droższy.

Ze względu na trudne ukształtowanie terenu nie udało się wyznaczyć żadnego, racjonalnego ekonomicznie, wariantu w obszarze pomiędzy wariantem 2 i 3. Każdy wariant w tym obszarze wymagałby tunelu znacznie dłuższego niż w przypadku wariantu 2 lub powodowałby znaczące kolizje z istniejącą zabudową.


wg CZT

--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 01:26. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Warianty budowy łącznicy kolejowej Krosno- Rzeszów

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery