dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Nowości z Portu Lotniczego Radom

Sesja Rady Miejskiej, dotycząca spraw PL Radom, źródło-radom24.pl

11:57 Czas na informację o sytuacji bieżącej w spółce Port Lotniczy Radom S.A.
12:03 Radosław Witkowski: Prawdą jest, że od wielu miesięcy spotykamy się z różnymi podmiotami, które są zainteresowane inwestycjami na Sadkowie, czy ogólnie w spółce Port Lotniczy Radom. Prawdą jest również to, że rozmawialiśmy z izraelską spółką iHLS. Wybraliśmy również kancelarię, która w przyszłości może obsługiwać sprawę dotyczącą zakupu akcji portu. W tym tygodniu jesteśmy umówieni na forum we Lwowie na spotkanie z firmą SprinAir. Będziemy rozmawiać o dalszej współpracy. Chciałbym, abyśmy wszyscy mieli na temat naszego lotniska taką samą wiedzę i nie słuchali medialnych rewelacji.
12:07 Marek Szary: Ostatnio poseł Sasin bardzo ciepło wypowiadał się o radomskim lotnisku. Chciałbym zapytać więc, czy doszło już do jakiegoś spotkania? My więcej o tej sprawie pisaliśmy tutaj.
12:12 Ryszard Fałek: Bardzo cieszy, że z władz rządowych pada taka opinia. Mam tu na myśli słowa posła Sasina. Jednak nie zmienia to faktu, że miasto wydaje na radomskie lotnisko olbrzymie pieniądze. Zamiast tych funduszy, które idą na port, mielibyśmy darmowe przedszkola oraz darmowe obiady dla uczniów radomskich szkół. I wtedy mielibyśmy czym się chwalić.
12:16 Dawid Ruszczyk: Ja mam pytanie, dotyczące przejścia granicznego. Miały na to wpłynąć pieniądze od wojewody. Jak to więc obecnie wygląda?
12:20 - Uczestniczyliśmy ostatnio w wielu spotkaniach, dotyczących Portu Lotniczego Radom, m.in. z przewodniczącym Wędzonką udałam się na spotkanie do Sejmu, w których uczestniczyło kilka osób, jednak ciągle nie otrzymaliśmy odpowiedzi na zadane tam przez nas pytania. Jeśli chodzi o iHLS, to spotkaliśmy się z tą firmą, ale żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte. Ponadto prezydent Witkowski poprosił o spotkanie z premier Szydło, ale ciągle nie uzyskaliśmy odpowiedzi - powiedziała Dorota Sidorko, prezes Portu Lotniczego Radom.
12:27 Dorota Sidorko: Nasze lotnisko jest jedynym lotniskiem w Polsce, które nie ma wsparcia zewnętrznych władz. Jedynym udziałowcem Portu Lotniczego Radom jest Gmina Miasta Radomia. Myślę, że w tym tygodniu podpiszemy umowę na budowę drogi startowej, światła oraz budowę ALS. Jeśli natomiast chodzi o przejście graniczne, ciągle dążymy do tego, aby było to stałe przejście graniczne, bo ciągle jest to tymczasowe. Ale utworzyliśmy je, a mimo to wojewoda nie zwrócił nam za nie pieniądze. A to m.in. dlatego, że sprzęt nasz ma już dwa lata...
12:29 Wiesław Wędzonka: Spotykamy się z różnymi podmiotami, bo chcemy jak najlepiej dla naszego lotniska. My chcemy tylko tego, aby nasze lotnisko było tak samo traktowane jak chociażby lotnisko w Szymanach.
12:37 Andrzej Sobieraj: Dziwię się takiej dyskusji, czy lotnisko jest potrzebne, czy nie. Czas najwyższy przestać mówić o tym, kto był za, a kto był przeciw temu lotnisku. Lotnisko jest bowiem oknem na świat, dlatego dopóki trzeba, powinniśmy mu pomagać. Myślę, że damy radę, trzeba jednak odpowiedniej gospodarki zasobami, które mamy i walczyć o nowych inwestorów.

Posted by Telewizja Opera on 23:26. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0