dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania prasowe do MIB- likwidacja sieci kolejowej w Polsce

Pytania prasowe- jak MIB odnosi się do poniższych wyliczeń? Możemy podać liczne przykłady sytuacji rozbierania linii kolejowych w całym kraju, wg naszych obliczeń sieć kolejowa w tym tempie zwoju zniknie zupełnie do roku 2075. Prędkość likwidacji sieci kolejowej nie uległa znaczącej zmianie. 

Wg naszych obliczeń PKP zlikwidują wszystkie linie kolejowe w Polsce do roku 2075. 
Liczba czynnych linii z ruchem kolejowym w Polsce konsekwetnie spada, a linie są rozbierane przez PKP S.A. 
Czy rząd zamierza coś z tą sprawą zrobić? Prostym rozwiązaniem jest po prostu likwidacja PKP S.A, wówczas nie będzie miał kto likwidować linii kolejowych.

Tabela: Długość linii kolejowych z ruchem pasażerkim i bez
1920 – 13 763 km
1950 – 26 312 km
1975 – 23 773 km
1988 – 24 309 km
2012 - 19 276 km (wg PKP PLK)
2015 - około 13- 14 000 km linii z ruchem pasażerskim, szacunki własne autora
dane do 1988 wg Chris Cook, John Stevenson Leksykon historii Europy XX wieku. 1900-2004, wyd. polskie 2004, s. 287.

Tymczasem w kampanii wyborczej pojawiło się takie stwiedzenie:

Szanowni Państwo,
Zechcę przypomnieć że w czasie kampanii wyborczej obiecywali Państwo rewitalizację, naprawę opuszczonych linii kolejowych. Mija kilkaset dni Państwa rządu i nie padła ani jedna konkretna deklaracja, jakie linie kolejowe zostaną naprawione czy przywrócone do ruchu. Nie są to duże środki- przeznaczenie ok. 200 mln rocznie pozwoli przywracać ruch na 200-300 km sieci kolejowej linii lokalnych rocznie. 
Przypominam- nie pojawiła się ani jedna konkretna deklaracja ze strony Państwa rządu odnośnie realizacji tej konkretnej zapowiedzi wyborczej. Przypomnę fragmenty Państwa kampanii wyborczej:
----
Opuszczone budynki stacyjne straszą. Gminy nie mogą ich przejąć. A przydałyby się choćby na mieszkania socjalne.

Beata Szydło, kandydatka Prawa i Sprawiedliwości na premiera, jedno ze swoich wyborczych wystąpień miała na opuszczonej linii kolejowej ze zrujnowanym budynkiem dworca w tle. Zapowiedziała, że pod jej rządami lokalne połączenia kolejowe zostaną przywrócone. Dobrze by było. Mieszkańcy małych miejscowości odczuwają bowiem dotkliwie to, że nie mogą łatwo i wygodnie przemieszczać się do pobliskich miast, gdzie mogliby uczęszczać do szkół, załatwiać sprawy w urzędach i pracować.

http://www.polskieradio.pl/42/3168/Artykul/1539564,Czy-lokalne-linie-kolejowe-wroca-do-lask

"Polska jest europejskim liderem w demontowaniu infrastruktury kolejowej - od 1990 r. zdemontowała jedną czwartą swojej sieci. To powoduje, że przewoźnik kolejowy ma gorszą pozycję w konkurencji z transportem drogowym, bo nie jest w stanie dotrzeć do wielu miejsc w Polsce. Co więcej, w przypadku jakichkolwiek utrudnień czy prac remontowych trudno jest zorganizować w miarę akceptowalny objazd, bo linia która mogłaby za objazd posłużyć na przykład od piętnastu lat już nie istnieje" - komentarz Karola Trammera, "Z Biegiem Szyn", dla Jedynka - Polskie Radio.


-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
+48604443623
+442035142037
adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 



Wg naszych obliczeń PKP zlikwidują wszystkie linie kolejowe w Polsce do roku 2075.

Wg naszych obliczeń PKP zlikwidują wszystkie linie kolejowe w Polsce do roku 2075. 
Liczba czynnych linii z ruchem kolejowym w Polsce konsekwetnie spada, a linie są rozbierane przez PKP S.A. 
Czy rząd zamierza coś z tą sprawą zrobić? Prostym rozwiązaniem jest po prostu likwidacja PKP S.A, wówczas nie będzie miał kto likwidować linii kolejowych.

Tabela: Długość linii kolejowych z ruchem pasażerkim i bez
1920 – 13 763 km
1950 – 26 312 km
1975 – 23 773 km
1988 – 24 309 km
2012 - 19 276 km (wg PKP PLK)
2015 - około 13- 14 000 km linii z ruchem pasażerskim, szacunki własne autora
dane do 1988 wg Chris Cook, John Stevenson Leksykon historii Europy XX wieku. 1900-2004, wyd. polskie 2004, s. 287.


Panie Redaktorze,

w odpowiedzi na Pana dwa maile, przesłane 14 grudnia 2015 r. informuję, że likwidacji linii kolejowej dokonuje zarządca infrastruktury po spełnieniu warunków określonych w ustawie o transporcie kolejowym. Brak ruchu kolejowego na linii nie przesądza o jej likwidacji, może on być przywrócony nawet po kilkunastu latach. Zarządca może wystąpić z wnioskiem do ministra ds. transportu o wyrażenie zgody na likwidację tylko wtedy, gdy wpływy nie pokrywają kosztów udostępniania infrastruktury oraz po powiadomieniu samorządu i potencjalnie zainteresowanych przewoźników o zamiarze likwidacji. Wszystkie postępowania likwidacyjne są traktowane przez MIB ze szczególną starannością i indywidualnie rozpatrywane. Każdorazowo brana jest pod uwagę możliwość przywrócenia ruchu oraz znaczenie linii dla zrealizowania polityki transportowej.

Z pozdrowieniami,

Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Posted by Adam Phoo on 07:22. Filed under  . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze forWg naszych obliczeń PKP zlikwidują wszystkie linie kolejowe w Polsce do roku 2075.


    --
    Adam Fularz
    Wydawnictwo Merkuriusz Polski
    "Wieczorna.pl" sp. z o.o.
    T +48604443623
    F +442035142037
    E adam.fularz@wieczorna.pl
    Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

    AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

    TEKSTY

    Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

    ZDJĘCIA

    Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

    WIDEO

    Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

    Posted by Telewizja Opera on 13:28. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

    0 komentarze for Pytania prasowe do MIB- likwidacja sieci kolejowej w Polsce

    Prześlij komentarz

    Recent Entries

    Recent Comments

    Photo Gallery