Pytania prasowe do MIB- likwidacja sieci kolejowej w Polsce
Pytania prasowe- jak MIB odnosi się do poniższych wyliczeń? Możemy podać liczne przykłady sytuacji rozbierania linii kolejowych w całym kraju, wg naszych obliczeń sieć kolejowa w tym tempie zwoju zniknie zupełnie do roku 2075. Prędkość likwidacji sieci kolejowej nie uległa znaczącej zmianie.
Wg naszych obliczeń PKP zlikwidują wszystkie linie kolejowe w Polsce do roku 2075.
Liczba czynnych linii z ruchem kolejowym w Polsce konsekwetnie spada, a linie są rozbierane przez PKP S.A. Czy rząd zamierza coś z tą sprawą zrobić? Prostym rozwiązaniem jest po prostu likwidacja PKP S.A, wówczas nie będzie miał kto likwidować linii kolejowych.
Tabela: Długość linii kolejowych z ruchem pasażerkim i bez
1920 – 13 763 km
1950 – 26 312 km
1975 – 23 773 km
1988 – 24 309 km
2012 - 19 276 km (wg PKP PLK)
2015 - około 13- 14 000 km linii z ruchem pasażerskim, szacunki własne autoradane do 1988 wg Chris Cook, John Stevenson Leksykon historii Europy XX wieku. 1900-2004, wyd. polskie 2004, s. 287.
Tabela: Długość linii kolejowych z ruchem pasażerkim i bez
1920 – 13 763 km
1950 – 26 312 km
1975 – 23 773 km
1988 – 24 309 km
2012 - 19 276 km (wg PKP PLK)
2015 - około 13- 14 000 km linii z ruchem pasażerskim, szacunki własne autora
1920 – 13 763 km
1950 – 26 312 km
1975 – 23 773 km
1988 – 24 309 km
2012 - 19 276 km (wg PKP PLK)
2015 - około 13- 14 000 km linii z ruchem pasażerskim, szacunki własne autora
dane do 1988 wg Chris Cook, John Stevenson Leksykon historii Europy XX wieku. 1900-2004, wyd. polskie 2004, s. 287.
Tymczasem w kampanii wyborczej pojawiło się takie stwiedzenie:
Szanowni Państwo,Zechcę przypomnieć że w czasie kampanii wyborczej obiecywali Państwo rewitalizację, naprawę opuszczonych linii kolejowych. Mija kilkaset dni Państwa rządu i nie padła ani jedna konkretna deklaracja, jakie linie kolejowe zostaną naprawione czy przywrócone do ruchu. Nie są to duże środki- przeznaczenie ok. 200 mln rocznie pozwoli przywracać ruch na 200-300 km sieci kolejowej linii lokalnych rocznie. Przypominam- nie pojawiła się ani jedna konkretna deklaracja ze strony Państwa rządu odnośnie realizacji tej konkretnej zapowiedzi wyborczej. Przypomnę fragmenty Państwa kampanii wyborczej:----Opuszczone budynki stacyjne straszą. Gminy nie mogą ich przejąć. A przydałyby się choćby na mieszkania socjalne.Beata Szydło, kandydatka Prawa i Sprawiedliwości na premiera, jedno ze swoich wyborczych wystąpień miała na opuszczonej linii kolejowej ze zrujnowanym budynkiem dworca w tle. Zapowiedziała, że pod jej rządami lokalne połączenia kolejowe zostaną przywrócone. Dobrze by było. Mieszkańcy małych miejscowości odczuwają bowiem dotkliwie to, że nie mogą łatwo i wygodnie przemieszczać się do pobliskich miast, gdzie mogliby uczęszczać do szkół, załatwiać sprawy w urzędach i pracować.
http://www.polskieradio.pl/42/3168/Artykul/1539564,Czy-lokalne-linie-kolejowe-wroca-do-lask
"Polska jest europejskim liderem w demontowaniu infrastruktury kolejowej - od 1990 r. zdemontowała jedną czwartą swojej sieci. To powoduje, że przewoźnik kolejowy ma gorszą pozycję w konkurencji z transportem drogowym, bo nie jest w stanie dotrzeć do wielu miejsc w Polsce. Co więcej, w przypadku jakichkolwiek utrudnień czy prac remontowych trudno jest zorganizować w miarę akceptowalny objazd, bo linia która mogłaby za objazd posłużyć na przykład od piętnastu lat już nie istnieje" - komentarz Karola Trammera, "Z Biegiem Szyn", dla Jedynka - Polskie Radio.
--
Adam FularzWydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Beata Szydło, kandydatka Prawa i Sprawiedliwości na premiera, jedno ze swoich wyborczych wystąpień miała na opuszczonej linii kolejowej ze zrujnowanym budynkiem dworca w tle. Zapowiedziała, że pod jej rządami lokalne połączenia kolejowe zostaną przywrócone. Dobrze by było. Mieszkańcy małych miejscowości odczuwają bowiem dotkliwie to, że nie mogą łatwo i wygodnie przemieszczać się do pobliskich miast, gdzie mogliby uczęszczać do szkół, załatwiać sprawy w urzędach i pracować.
http://www.polskieradio.pl/42/
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Wg naszych obliczeń PKP zlikwidują wszystkie linie kolejowe w Polsce do roku 2075.
Wg naszych obliczeń PKP zlikwidują wszystkie linie kolejowe w Polsce do roku 2075.
Liczba czynnych linii z ruchem kolejowym w Polsce konsekwetnie spada, a linie są rozbierane przez PKP S.A.
Czy rząd zamierza coś z tą sprawą zrobić? Prostym rozwiązaniem jest po prostu likwidacja PKP S.A, wówczas nie będzie miał kto likwidować linii kolejowych.
Tabela: Długość linii kolejowych z ruchem pasażerkim i bez
1920 – 13 763 km
1950 – 26 312 km
1975 – 23 773 km
1988 – 24 309 km
2012 - 19 276 km (wg PKP PLK)
2015 - około 13- 14 000 km linii z ruchem pasażerskim, szacunki własne autora
1920 – 13 763 km
1950 – 26 312 km
1975 – 23 773 km
1988 – 24 309 km
2012 - 19 276 km (wg PKP PLK)
2015 - około 13- 14 000 km linii z ruchem pasażerskim, szacunki własne autora
dane do 1988 wg Chris Cook, John Stevenson Leksykon historii Europy XX wieku. 1900-2004, wyd. polskie 2004, s. 287.
Panie Redaktorze,
w odpowiedzi na Pana dwa maile, przesłane 14 grudnia 2015 r. informuję, że likwidacji linii kolejowej dokonuje zarządca infrastruktury po spełnieniu warunków określonych w ustawie o transporcie kolejowym. Brak ruchu kolejowego na linii nie przesądza o jej likwidacji, może on być przywrócony nawet po kilkunastu latach. Zarządca może wystąpić z wnioskiem do ministra ds. transportu o wyrażenie zgody na likwidację tylko wtedy, gdy wpływy nie pokrywają kosztów udostępniania infrastruktury oraz po powiadomieniu samorządu i potencjalnie zainteresowanych przewoźników o zamiarze likwidacji. Wszystkie postępowania likwidacyjne są traktowane przez MIB ze szczególną starannością i indywidualnie rozpatrywane. Każdorazowo brana jest pod uwagę możliwość przywrócenia ruchu oraz znaczenie linii dla zrealizowania polityki transportowej.
Z pozdrowieniami,
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Posted by Adam Phoo on 07:22. Filed under szybka kolej regionalna, tanie linie kolejowe, transport policy, transport publiczny . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0
0 komentarze forWg naszych obliczeń PKP zlikwidują wszystkie linie kolejowe w Polsce do roku 2075.
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 13:28.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0