dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Planowane likwidacje i odtworzenia linii kolejowych w Polsce

- władze woj, dolnośląskiego zaproponowały odbudowę linii kolejowej do Lądka Zdroju. Czy inne samorządy na terenie Polski były zainteresowane odbudową linii kolejowych? Czy składano takie pytania do PLK? Jeśli tak, to jakich linii one dotyczyły?

Odpowiedzi:

 

Zarządca infrastruktury na bieżąco współpracuje z samorządami, w zakresie optymalnego wykorzystania linii i postępowania z tymi, na których pociągi nie jeżdżą od wielu lat. Wszystkie podmioty, które mogą być zainteresowane utrzymaniem linii, w tym przewoźnicy i jednostki samorządu terytorialnego, mogą zaproponować rozwiązania mające na celu przejęcie linii. 

 

1.    Woj. lubuskie – do PLK miejscowy samorząd skierował wniosek dotyczący nieodpłatnego przejęcia linii nr 371 – Żagań – Nowa Sól z przeznaczeniem na ścieżkę rowerową;

2.    Woj. wielkopolskie – 28 stycznia 2016 r. odbyło się spotkanie przedstawiciela PLK z władzami samorządowymi i Urzędu Marszałkowskiego w sprawie modernizacji i przywrócenia ruchu pasażerskiego linii kolejowej nr 236 Czarnków – Rogoźno. Nie podjęto konkretnych ustaleń.

Linia nr 362 odcinek Kobylin – Rawicz – Gminy Jutrosin, Miejska Górka i Rawicz zainteresowane są przejęciem w celu utrzymania ruchu kolejowego. Obecnie regulowany jest stan prawny gruntów. PKP S.A. przygotowało operat szacunkowy do aktu notarialnego. Planowany termin przekazania terenu wyznaczony jest na trzeci kwartał br. Linia z przeznaczeniem pod ruch towarowy.

Linia nr 369 odcinek Mieszków – Śrem – zainteresowanie przejęciem wyraziła Gmina Jarocin. Prowadzone są rozmowy z pozostałymi gminami: Śrem, Dolsk, Książ Wielkopolski, Nowe Miasto n/Wartą oraz Jaraczewo. Linia byłaby przeznaczona pod ruch turystyczny szynowy

Linia nr 366 Kurza Góra – Kościan – podpisane zostało trójstronne porozumienie PLK S.A., PKP S.A. i powiat kościański dot. przejęcia linii przez samorząd. Obecnie trwa proces regulacji linii;

3.    Woj. zachodniopomorskie – linia nr 406 Szczecin Główny – Trzebież Szczeciński, odcinek Szczecin Główny Police – linia z zawieszonym ruchem. Stowarzyszenie Szczecińska Kolej Metropolitarna którego członkami są UM Szczecin, UM Police, Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski i Gmina Kołbaskowo przygotowuje projekt: „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351." Właścicielem tej linii jest PKP S.A.    

4.    Na Śląsku PLK planuje odbudowę częściowo nieczynnej linii nr 182 Zawiercie – Tarnowskie Góry  na odcinku Siewierz – Tarnowskie Góry z dojazdem do Portu Lotniczego w Pyrzowicach. Obecnie trwa Studium Wykonalności na rewitalizację całej linii Zawiercie – Tarnowskie Góry.

5.    Na północy kraju w ostatnich latach samorządy nie są zainteresowane przejęciem i utrzymywaniem linii kolejowych. Jedynie Starostwo Powiatowe w Braniewie jest zainteresowane nieodpłatnym przejęciem ponad 38 km linii 254 Tropy – Braniewo. (odcinek rozpoczynający się za stacją Elbląg Zdrój, a kończący się przed przystankiem Braniewo Brama). Przejęta linia byłaby przeznaczona na wykonywanie przewozów rekreacyjno- wypoczynkowych i okolicznościowych. Niedawno został opracowany projekt porozumienia pomiędzy jednostkami kolejowymi i Starostwem w sprawie przejęcia tej linii. Projekt ten jest opiniowany, po uzgodnieniu projekt zostanie przekazy do Starostwa w celu akceptacji.

6.    Na ternie woj. dolnośląskiego  planuje się rewitalizację linii nr:

-285 z Wrocławia do Jedliny Zdrój,

-292 Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice;

 

 

 

Łukasz Kwasiborski

Wydział prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrala

ul. Targowa 74

03-734 Warszawa

Posted by Telewizja Opera on 12:08. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Planowane likwidacje i odtworzenia linii kolejowych w Polsce

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery