dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja o pociągi pasażerskie z Polski na Ukrainę- do władz woj. podkarpackiego

Temat: Petycja do władz woj. podkarpackiego o przyspieszone pociągi Przemyśl- Medyka- Mościska- Lwów na Ukrainie.

Do władz woj. , podkarpackiego

- prosimy o dostarczenie odpowiedzi na petycje celem jej publikacji- w formie pliku edytowalnego lub w treści listu email

TREŚĆ PETYCJI


Zwracam się z petycją do władz województwa podkaprackiego o uruchomienie połączenia kolejowego przyspieszonego łączącego sieć kolejową woj. podkarpackiego z siecią kolejową Ukrainy.  Fakty pokazują iż władze woj, podkarpackiego są przeciwne przywróceniu połączeń kolejowych na Ukrainę- mimo istniejącej linii szerokotorowej z Przemyśla do Lwowa, takie połączenia nie kursują. Władze samorządowe mogłyby zamówić i zakupić szynobus spalinowy w wersji szerokotorowej do obsługi tego połączenia, albo wynając do tego celu przewoźnika ukraińskiego UZ. 

Istnieje także nieużywana linia normalnotorowa, podobno jest ona przejezdna, na tyle że juz obecnie składy z Polski- z Przemyśla do Medyki- mogłyby przekroczyć granicę i dotrzeć do pierwszej stacji po stronie ukraińskiej- do Mościsk. 

Przedłużenie tych pociągów z Medyki (połączenia do Medyki startują we wrześniu b.,r.) przez Mościska do Lwowa zależy tylko i wyłącznie od chęci władz woj. podkarpackiego. Obecnie tej woli politycznej brakuje. Władze woj, podkarpackiego przedstawiły tylko serię argumentów przeciw przywróceniu połączeń kolejowych z Ukrainą i utrzymują jakoby oferta jednego pociągu na dobę pomiędzy Polską a Ukrainą była wystarczająca. Świadczy to o poziomie wiedzy i kompetencji władz tego województwa. Fakty dowodzą że władze województwa są przeciwne połączeniu kolejowemu między Ukrainą a Przemyślem. Mimo możliwości technicznych- cała infrastuktura istnieje już obecnie- takich połączeń brak. Może to być efektem świadomego i celowego działania władz województwa, którym nie zależy w ogóle na poprawie komunikacji kolejowej w regionie, a w szczególności z Ukrainą.

Geneza
Obecnie brakuje jakiegokolwiek połączenia obu systemów transportu zbiorowego poza jednym pociągiem w porze nocnej. Brak jest połączeń w porze dziennej.

W odpowiedzi na złożone pytania prasowe władze województwa odpisały:

- obecne właściwą  obsługę ruchu pasażerskiego pomiędzy Polską a Ukrainą gwarantuje kolejowe przejście graniczne Medyka –Mościska, jeżeli będzie zapotrzebowanie to przewoźnik krajowy PKP Intercity ma możliwość zapewnienia  odpowiedniej ilości pociągów,


Władze woj, podkarpackiego mylnie utrzymują iz jeden pociąg na dobę zapewnia "własciwą" (cytat z odpowiedzi) ofertę przewozową na tej trasie. Nie istnieją połączenia transportu zbiorowego pozwalające przekroczyć granicę polsko- ukraińską w porze dziennej, poza jednym pociągiem nocnym na dobę, bardzo niepopularnym i drogim. Powoduje to że jedynym środkiem transportu z woj. podkarpackiego na terytorium Ukrainy pozostaje samochód osobowy.

Propozycja
Połączenie kursowałoby codziennie na przykjład co godzinę lub co dwie godziny, łącząc Przemyśl ze stacją Lwów na terenie Ukrainy. Pociągi osobowe byłyby na całej trasie pociągami osobowymi przyspieszonymi, celem skrócenia czasu podróży. Pomijałyby mniejsze stacje i przystanki osobowe na trasie. 

Proponowane stacje i postoje pośrednie:
Przemyśl
Medyka
Mościska (Mostiska)
Lwów (Lviv)

Pytania:
Czy władze województwa podkarpackiego są zainteresowane uruchomieniem połączeń trangranicznych jedyną linią szerokotorową łączącą woj. podkarpackie z Ukrainą? Czy mogłyby zostać wprowadzone bezpośrednie pociągi pasażerskie Przemyśl- Lwów?

Uzasadnienie:

Taka linia kolejowa istnieje. Możliwe jest jej wykorzystanie Dzięki temu woj. podparpackie zyskałoby bezpośrednie połączenie kolejowe z sąsiednim krajem. Pasażerowie przechodziliby kontrolę graniczną i paszportową na dworcu kolejowym w Przemyślu lub w Medyce, albo we Lwowie lub w Mościskach po stronie ukraińskiej. Dzięki temu nie demolowanoby składów pokonujących odcinek graniczny. Przemytnicy nie mieliby potrzeby ukrywac w pociągu przemycanych towarów- odprawy podróżnych dokonywanoby poza pociągami. Składy byłyby konwojowane do granicy przez straż graniczną.

Opis linii

Linia kolejowa nr 92 – łącząca stację Przemyśl Główny ze stacją Medyka.
Wykaz maksymalnych prędkości[1]
(km/h)
Tor 1
odcinek liniipociągi
pasażerskie
szynobusypociągi
towarowe
km pocz.km końcowy
-0,2835,30040
5,30012,8706050
12,87014,04670

--

Linia kolejowa nr 92
Przemyśl – Medyka
Dane podstawowe
Numer linii92
Tabela SRJP122
Długość14,046 km
Rozstaw szyn1520 mm
Sieć trakcyjna3000 V DC
Prędkość maksymalna70[1] km/h
Portal Portal Transport szynowy


Informacje PKP PLK:
Odprawy podróżnych po stronie polskiej,  dokonuje się w terminalu usytuowanym w stacji Przemyśl Główny.  Po odprawie pociągu, który jest konwojowany przez straż graniczną, na odcinku Przemyśl – Medyka, nie możliwości wejścia lub opuszczenia składu pociągu.

Perony pasażerskie na linii szerokotorowej Przemyśl- Lwów

Po stronie polskiej przy linii kolejowej  nr 92 ( odcinek - Przemyśl - Medyka ), znajduje się  peron przy torze nr 107 w stacji Medyka. Linia ta może być wykorzystana do komunikacji kolejowej z Ukrainą.


W stacji Przemyśl Główny jest terminal kolejowy do odprawy granicznej podróżnych. W skład takiego obiektu wchodzi również peron. W przypadku stacji Przemyśl Główny po torze szerokim do obsługi podróżnych jest przystosowane w obrębie terminalu 3 tory szerokie na dwóch peronach.

Linia normalnotorowa do Lwowa
Istnieje możliwość przedłużenia kursujących składów normalnotorowych do Medyki (start pociągów regionalnych do Medyki od września b.r) do Mościsk po stronie ukraińskiej za pomocą nieużywanej, porzuconej i zaniedbanej linii normalnotorowej, jako uzupełnienie powyższej oferty. 

". - Od granicy z Polską w kierunku Lwowa biegnie 40 km zwykłego toru, zbudowanego jeszcze przed II wojną światową - mówi informator "PB".

Pierwotnie zakładano, że wystarczy wymienić tory wraz z podsypką i podkładami. Teraz wiadomo, że trzeba rozebrać cały nasyp, po którym biegną. To tylko część pracy. Pomysł jest taki, żeby linię pociągnąć w kierunku Lwowa, gdzie na potrzeby połączenia z Polską zostałby zbudowany drugi, nowy dworzec kolejowy - napisał "PB".

WG PULS BIZNESU. ON-LINE:

Odpowiedzi władz województwa:

Jeżeli linia kolejowa leży poza granicami naszego państwa to decyzja o jej przeznaczeniu, dalszym użytkowaniu, dalszej modernizacji itp. leży  w kompetencji zarządcy infrastruktury państwa na terenie którego leży.

Województwo nie jest uprawnione do wypowiadania się  na temat zamierzeń prywatnych inwestorów bądź  lokalnych władz z terenu Ukrainy, co do przyszłości danej linii . Ponadto sprawy transportu transgranicznego leżą w kompetencji ministra właściwego ds. transportu.

 

 

Monika Konopka

Biuro Prasowe

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego


W imieniu zastępcy dyr. Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego, Zbigniewa Kozaka informuję, że linia kolejowa nr 92 jest linią szerokotorową. Województwo Podkarpackie nie posiada taboru o takich parametrach.  Linia może być wykorzystywana przez krajowego przewoźnika tj. PKP Intercity . O uwarunkowania tej linii w tym lokalizacja i warunki techniczne stacji czy przystanków należy zwrócić się do Zarządcy infrastruktury tj., PKP PLK S.A.

 

Pozdrawiam

 

Monika Konopka

Biuro Prasowe

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego


Przygotowanie:
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 12:32. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja o pociągi pasażerskie z Polski na Ukrainę- do władz woj. podkarpackiego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery