Petycja o pociągi pasażerskie z Polski na Ukrainę- do władz woj. podkarpackiego
- prosimy o dostarczenie odpowiedzi na petycje celem jej publikacji- w formie pliku edytowalnego lub w treści listu email
- obecne właściwą obsługę ruchu pasażerskiego pomiędzy Polską a Ukrainą gwarantuje kolejowe przejście graniczne Medyka –Mościska, jeżeli będzie zapotrzebowanie to przewoźnik krajowy PKP Intercity ma możliwość zapewnienia odpowiedniej ilości pociągów,
Tor 1 | ||||
---|---|---|---|---|
odcinek linii | pociągi pasażerskie | szynobusy | pociągi towarowe | |
km pocz. | km końcowy | |||
-0,283 | 5,300 | 40 | ||
5,300 | 12,870 | 60 | 50 | |
12,870 | 14,046 | 70 |
Linia kolejowa nr 92 | |
Przemyśl – Medyka | |
Dane podstawowe | |
Numer linii | 92 |
Tabela SRJP | 122 |
Długość | 14,046 km |
Rozstaw szyn | 1520 mm |
Sieć trakcyjna | 3000 V DC |
Prędkość maksymalna | 70[1] km/h |
Portal Transport szynowy |
Odprawy podróżnych po stronie polskiej, dokonuje się w terminalu usytuowanym w stacji Przemyśl Główny. Po odprawie pociągu, który jest konwojowany przez straż graniczną, na odcinku Przemyśl – Medyka, nie możliwości wejścia lub opuszczenia składu pociągu.
Perony pasażerskie na linii szerokotorowej Przemyśl- Lwów
Po stronie polskiej przy linii kolejowej nr 92 ( odcinek - Przemyśl - Medyka ), znajduje się peron przy torze nr 107 w stacji Medyka. Linia ta może być wykorzystana do komunikacji kolejowej z Ukrainą.
W stacji Przemyśl Główny jest terminal kolejowy do odprawy granicznej podróżnych. W skład takiego obiektu wchodzi również peron. W przypadku stacji Przemyśl Główny po torze szerokim do obsługi podróżnych jest przystosowane w obrębie terminalu 3 tory szerokie na dwóch peronach.
Pierwotnie zakładano, że wystarczy wymienić tory wraz z podsypką i podkładami. Teraz wiadomo, że trzeba rozebrać cały nasyp, po którym biegną. To tylko część pracy. Pomysł jest taki, żeby linię pociągnąć w kierunku Lwowa, gdzie na potrzeby połączenia z Polską zostałby zbudowany drugi, nowy dworzec kolejowy - napisał "PB".
Jeżeli linia kolejowa leży poza granicami naszego państwa to decyzja o jej przeznaczeniu, dalszym użytkowaniu, dalszej modernizacji itp. leży w kompetencji zarządcy infrastruktury państwa na terenie którego leży.
Województwo nie jest uprawnione do wypowiadania się na temat zamierzeń prywatnych inwestorów bądź lokalnych władz z terenu Ukrainy, co do przyszłości danej linii . Ponadto sprawy transportu transgranicznego leżą w kompetencji ministra właściwego ds. transportu.
Monika Konopka
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
W imieniu zastępcy dyr. Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego, Zbigniewa Kozaka informuję, że linia kolejowa nr 92 jest linią szerokotorową. Województwo Podkarpackie nie posiada taboru o takich parametrach. Linia może być wykorzystywana przez krajowego przewoźnika tj. PKP Intercity . O uwarunkowania tej linii w tym lokalizacja i warunki techniczne stacji czy przystanków należy zwrócić się do Zarządcy infrastruktury tj., PKP PLK S.A.
Pozdrawiam
Monika Konopka
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.