dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Początki kolei elektrycznej na Dolnym Śląsku


Pierwsza lokomotywa elektryczna została zaprezentowana w 1879r. Już jesienią jesienią 1911 roku, zawieszono w rejonie Jakuszyc 1500 metrów sieci trakcyjnej, w celu testów zachowania się trakcji elektrycznej w ekstremalnych, górskich warunkach pogodowych. Pierwszy zelektryfikowany odcinek ze Szczawienka do Mezimesti oddano 1 czerwca 1914r. 20 marca 1924r zakończono budowę trasy łączącej Jaworzynę Śląską z Goerlitz przez Wałbrzych i Jelenią Górę. Ostatecznie magistrala ta została połaczona z Wrocławiem w styczniu 1928 roku. Wikipedia opisuje ją jako jedną z pierwszych zelektryfikowanych kolei długodystansowych w Niemczech i zarazem w Europie. Po zakończeniu wojny, została uruchomiona dosłownie na parę dni, dopóki nie została wycięta i zaanektowana jako łup wojenny przez ZSSR. Pozostałości infrastruktury, która dzielnie dalej pracuje można odnaleźć na trasie kolejowej w rejonie Wałbrzycha, Jaworzyny Śląskiej i w okolicach dworca Wrocław Świebodzki.
z sieci Facebook
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 01:27. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Początki kolei elektrycznej na Dolnym Śląsku

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery