dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Patryk Wild: Zamiast Krajowego Programu Kolejowego mogłoby powstać 2200 kilometrów nowych linii kolejowych

Gdyby rząd inaczej zainwestował środki przeznaczone na kolej, w całym kraju mogłoby powstać 2200 km nowych linii kolejowych dostosowanych do prędkości 250 km/h. 

Byłaby to z pewnością znacznie bardziej przyszłościowa inwestycja niż - często bezsensowne i pozbawione przyszłości modernizowanie starych szlaków kolejowych o krętym przebiegu, niedostosowanych do współczesnych realiów rynkowych. 

Polska kolej być może rozwinęła się znacznei szybciej, gdyby zamiast programu rewitalizacji dawnych linii kolejowych, owe 67 miliardów PLN wydano na budowę od podstaw sieci 2200 km torowisk dostosowanych do prędkości 250 km/h.

Fragment komentarza Patryka Wilda:

"Co można zrobić za 67 miliardów?

Według opracowanego na zlecenie samorządu Wrocławia studium połączenia kolejowego Wrocław Warszawa przez Łódź (Autorzy: dr inż. Andrzej Waltz i mgr inż. Piotr Kiełbowicz) koszt budowy nowego odcinka linii kolejowej Sieradz – Wieruszów oszacowany został (dla standardu 250 km/h) na 1 670 mln zł co (wraz z wykupami, budowlami inżynieryjnymi etc.) daje około 30 mln zł za jeden kilometr linii kolejowej (w terenie o standardowej trudności ). Taki koszt sytuuje inwestycję budowy nowej linii magistralnej mniej więcej pomiędzy kosztem budowy drogi ekspresowej a autostrady. 

Za 67 miliardów zł można by więc wybudować 2200 km nowych torów (na 250 km/h). Ale nie potrzebujemy nawet jednej czwartej dwutorowych magistralnych linii o takim standardzie. W Polsce brakuje 2-3 kluczowych i paru uzupełniających łączników sieci oraz centralnego węzła przesiadkowego kraju zintegrowanego z Centralnym Lotniskiem pomiędzy Łodzią a Warszawą. Oczywiście nowe odcinki magistralnych linii kolejowych należ budować już w standardzie na 250 km/h, ale absolutnie nie chodzi tu o zupełnie nowe trasy o długościach rzędu kilkuset kilometrów (jak słynny i moim zdaniem absurdalny Ygrek). Podkreślę jeszcze raz tezę podstawową – aby zbudować wzorcowy system komunikacji kolejowej w skali kraju niezbędne jest kilka łączników sieci nie zawsze o dwutorowym charakterze i modernizacja istniejących (często nawet nieużytkowanych) torów."

wg Patryk Wild, w portalu "Rynek Infrastruktury"
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 12:06. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Patryk Wild: Zamiast Krajowego Programu Kolejowego mogłoby powstać 2200 kilometrów nowych linii kolejowych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery