dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Sprawa przystanku kolejowego Hrebenne Przejście Graniczne

Na terenie woj. podkarpackiego istnieje linia kolejowa Rzeszów- Hrebenne. Jest ona rzadko używana.
pytania- czy istnieje możliwośc wprowadzenia bezpośrednich kursów Jasło- Rzeszów- Jarosław- Hrebenne pomijających mniejsze stacje i przystanki na odcinku doHrebennego? Pociągi mogłyby pomijać wszystkie mniejsze stacje na odcinku Rzeszów- Jarosław i byłyby poc. przyspieszonymi.
- czy istnieje możliwość budowy przystanku kolejowego Hrebenne Przejście Graniczne w pobliżu przejścia drogowego?

Odpowiedzi:

Województwo Podkarpackie w chwili obecnej nie rozważa wydłużenia relacji pociągów uruchamianych na linii 101 do stacji w Hrebennem z uwagi na brak zapotrzebowania społecznego.

W kwestii zmiany kategorii pociągów na przyspieszone w relacji Rzeszów - Horyniec Zdrój, informuję, że pociągi kursujące służą również pasażerom, którzy korzystają z ich oferty na odcinku Rzeszów- Jarosław. Ponadto odnosząc się do kwestii uruchomienia pociągów bezpośrednich relacji Jasło- Hrebenne informuję, że Województwo nie rozważa uruchomienia takiego połączenia z uwagi na odmienną charakterystykę taboru wykorzystywanego do obsługi linii kolejowych 101, 106, a 91, a dodatkowo tak długa relacja utrudni stworzenie atrakcyjnego rozkładu jazdy.

Odnosząc się do pytania dot. budowy przystanku kolejowego Hrebenne Przejście Graniczne informuję, ze właściwym podmiotem jest PKP PLK S.A.  

 

T. Leyko, rzecznik pras. UMWP

Panie Redaktorze

 

Rozważanie rozwoju komunikacji szynobusowej na każdym terenie jest przez Polskie Linie Kolejowe odbierane bardzo pozytywnie, ale wszelkie kroki z tym związane powinny, a wręcz muszą być uzgodnione z Urzędem Marszałkowskim, który musi wyrazić zgodę na dodatkowe przewozy. Podejście UM do przedłużenia komunikacji w rejonie Zamościa (skrócenie kursów do stacji Jarosławiec i odstąpienie od budowy nowego przystanku w tym rejonie) zmusza nas do takiego stanowiska w tej kwestii.

 

Proponowana lokalizacja jest na szlaku Werchrata - Hrebenne, poza granicami stacji i urządzenie postoju w tym miejscu wymaga sporych nakładów finansowych (sytuacja porównywalna do budowy stacji Zamość Szopinek, gdyż nie można było kończyć biegu pociągów na p.o. Zamość Wschód), a więc propozycja z tego powodu może być problematyczna

 

Powstanie przystanku Hrebenne Centrum byłoby z pewnością wydarzeniem pozytywnym, niemniej żeby to uczynić, chęć współpracy musiałby wyrazić UM i władze miasta.  

 

Pozdrawiam

 

Łukasz Kwasiborski

Wydział prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrala

ul. Targowa 74

03-734 Warszawa



Szanowni Państwo,

W związku z budową nowych przystanków kolejowych w śródmieściu Zamościa (Zamość Peowiaków) wydawnictwo rozważa rozwój połączeń podmiejskich wokół Zamościa.

Interesuje nas, jakie jest stanowisko miejscowego samorządu w sprawie takiej lokalizacji przystanku Hrebenne Centrum? Zachodziłaby konieczność przebudowy torów. Czy istnieje możliwość uzyskania prawa do gruntów w tym pasie? Czy samorząd popiera pomysł odbudowy kolei jako szynobusowego połączenia do śródmieścia Zamościa?

Kurowałby - w przypadku realizacji inwestycji - szynowe autobusy podmiejskie w relacji Hrebenne Centrum- Zamość- Zamość Peowiaków- Hrubieszów Miasto.

Poniżej są przedstawione  propozycje umiejscowienia przystanku. Jaka jest Państwa opinia?

Hrebenne nie wymaga wielkich modernizacji czy inwestycji, w zamian za to mieszkańcy otrzymali by nowy przystanek Hrebenne Miasto przy dawnym posterunku osłaniającym przejazd drogowy w drodze krajowej nr 17. Przewidziałbym tu budowę peronu o jednej krawędzi, chodników i przejścia dla pieszych w obrębie przystanku. Przystanek ten byłby oddalony niecały kilometr od przejścia granicznego w Hrebenne. Jej lokalizacja znacznie przybliżałby kolej pasażerską okolicznym mieszkańcom, także tym osób korzystającym z przejścia granicznego w Hrebennem.




Pozdrawiam,
Adam
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 10:49. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Sprawa przystanku kolejowego Hrebenne Przejście Graniczne

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery