Sprawa przystanku kolejowego Hrebenne Przejście Graniczne
Województwo Podkarpackie w chwili obecnej nie rozważa wydłużenia relacji pociągów uruchamianych na linii 101 do stacji w Hrebennem z uwagi na brak zapotrzebowania społecznego.
W kwestii zmiany kategorii pociągów na przyspieszone w relacji Rzeszów - Horyniec Zdrój, informuję, że pociągi kursujące służą również pasażerom, którzy korzystają z ich oferty na odcinku Rzeszów- Jarosław. Ponadto odnosząc się do kwestii uruchomienia pociągów bezpośrednich relacji Jasło- Hrebenne informuję, że Województwo nie rozważa uruchomienia takiego połączenia z uwagi na odmienną charakterystykę taboru wykorzystywanego do obsługi linii kolejowych 101, 106, a 91, a dodatkowo tak długa relacja utrudni stworzenie atrakcyjnego rozkładu jazdy.
Odnosząc się do pytania dot. budowy przystanku kolejowego Hrebenne Przejście Graniczne informuję, ze właściwym podmiotem jest PKP PLK S.A.
T. Leyko, rzecznik pras. UMWP
Panie Redaktorze
Rozważanie rozwoju komunikacji szynobusowej na każdym terenie jest przez Polskie Linie Kolejowe odbierane bardzo pozytywnie, ale wszelkie kroki z tym związane powinny, a wręcz muszą być uzgodnione z Urzędem Marszałkowskim, który musi wyrazić zgodę na dodatkowe przewozy. Podejście UM do przedłużenia komunikacji w rejonie Zamościa (skrócenie kursów do stacji Jarosławiec i odstąpienie od budowy nowego przystanku w tym rejonie) zmusza nas do takiego stanowiska w tej kwestii.
Proponowana lokalizacja jest na szlaku Werchrata - Hrebenne, poza granicami stacji i urządzenie postoju w tym miejscu wymaga sporych nakładów finansowych (sytuacja porównywalna do budowy stacji Zamość Szopinek, gdyż nie można było kończyć biegu pociągów na p.o. Zamość Wschód), a więc propozycja z tego powodu może być problematyczna
Powstanie przystanku Hrebenne Centrum byłoby z pewnością wydarzeniem pozytywnym, niemniej żeby to uczynić, chęć współpracy musiałby wyrazić UM i władze miasta.
Pozdrawiam
Łukasz Kwasiborski
Wydział prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
Szanowni Państwo,
W związku z budową nowych przystanków kolejowych w śródmieściu Zamościa (Zamość Peowiaków) wydawnictwo rozważa rozwój połączeń podmiejskich wokół Zamościa.
Interesuje nas, jakie jest stanowisko miejscowego samorządu w sprawie takiej lokalizacji przystanku Hrebenne Centrum? Zachodziłaby konieczność przebudowy torów. Czy istnieje możliwość uzyskania prawa do gruntów w tym pasie? Czy samorząd popiera pomysł odbudowy kolei jako szynobusowego połączenia do śródmieścia Zamościa?
Kurowałby - w przypadku realizacji inwestycji - szynowe autobusy podmiejskie w relacji Hrebenne Centrum- Zamość- Zamość Peowiaków- Hrubieszów Miasto.
Hrebenne nie wymaga wielkich modernizacji czy inwestycji, w zamian za to mieszkańcy otrzymali by nowy przystanek Hrebenne Miasto przy dawnym posterunku osłaniającym przejazd drogowy w drodze krajowej nr 17. Przewidziałbym tu budowę peronu o jednej krawędzi, chodników i przejścia dla pieszych w obrębie przystanku. Przystanek ten byłby oddalony niecały kilometr od przejścia granicznego w Hrebenne. Jej lokalizacja znacznie przybliżałby kolej pasażerską okolicznym mieszkańcom, także tym osób korzystającym z przejścia granicznego w Hrebennem.
Adam
--
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.