dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

O odbudowę kolei: Apel do Radnych Miasta i Gminy Trzebiatów


Urząd gminy
ul. Rynek 1 72-320


Szanowni Państwo, Chciałbym zaapelować o odbudowę kolei pasażerskiej do Dźwierzyna i Mrzeżyna- wzorem odbudowy turystycznej kolei pasażerskiej pomiędzy Pogorzelicą a Trzęsaczem. Sąsiednia gmina z sukcesem odbudowała lokalną atrakcję turystyczną. Po stronie gminy Rewal kolej działa- por. http://www.kolej.rewal.pl/ 
 
Na odbudowanej kolei pasażerskiej do Mrzeżyna i Dźwirzyna mogłyby kursować składy pasażerskie w relacjach z Dźwirzyna do Mrzeżyna, z Mrzeżyna i Dźwirzyna do Trzęsacza, Rewalu, Trzebiatowa.

Proszę o odpowiedź na ów apel- chcemy ją opublikować. Sąsiednia gmina odbudowała torowisko kolei pasażerskiej, te same składy mogłyby dotrzeć także do Mrzeżyna i Dźwirzyna dzięki odbudowie toru kolejowego i budowie przystanków.

W załączeniu znajdą Państwo schemat propozycji odbudowy torowisk

++++


Mrzeżyno od roku 1912, również posiadało połączenie kolejką wąskotorową z Trzebiatowem,  niestety obecnie jest ono nieczynne. W 1912 roku uruchomiono kolej wąskotorową łączącą Mrzeżyno z Trzebiatowem, Niechorzem i Gryficami. 


Mrzeżyno Gryfickie – zlikwidowana stacja gryfickiej kolei wąskotorowej w Mrzeżynie, w województwie zachodniopomorskim, wPolsce. Przystanek został zlikwidowany po 1961 roku. Stacja była końcową dla rozebranej linii kolejowej wąskotorowej (1000 mm) zTrzebiatowa Mokrego.

Linia kolejowa Trzebiatów Mokre – Mrzeżyno Gryfickie – rozebrana wąskotorowa linia kolejowa łącząca Trzebiatów z Mrzeżynem. Została otwarta 30. czerwca 1912. Na całej swojej długości była jednotorowa, a rozstaw szyn wynosił 1000 mm. W 1961 roku zawieszono ruch pasażerski i towarowy. Po tym samym roku linia została rozebrana.

Linię kolejki wąskotorowej Trzebiatów - Roby - Mrzeżyno otwarto w 1912r.
W związku z zapotrzebowaniem w materiały i środki do prawidłowego funkcjonowania lotniska w latach 30-tych XXw. połączono Kamp z Robami 6 kilometrową nitką torów. 

Ze źródeł można się dowiedzieć ze tory przebiegały nieopodal lotniska trawiastego dalej przy tzw. betonce i kotłowni aż do prochowni.
Rozjazd znajdował się za pomiędzy Robami a Mrzeżynem.

Kolej w Rogowie

Kolejną cikawostką jest kolejka waskotorowa która dojeżdżała do Rogowa. Widocznymi pozostałosciami jej jest miejsce w którym przejezdzała ona w poprzek jezdni betonowej koło byłej izby chorych. Miejsce to wyłożone jest kostką granitową. Kolejka dojeżdżała az do starej kotłowni to ten wysoki budynek z czerwonej cegły z widocznymi jeszcze sładami malowania(kamuflarzu). Kotłownia ta była bardzo nowoczesna jak na owe czasy. Opał był wysypywany z wagoników i taśmociagami transportowany na góre kotłowni do widocznych tam dzisiaj potęznych silosów. Był tam zamontowany mechanizm który otwierał zapadki w silosie i umożliwiał dostarczanie węgla do pieców gdy ogień przygasał

wg http://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=55877


Do dowozu niezbędnych materiałów na budowę lotnisk w 1936 roku przeprowadzono odgałęzienie od linii kolei wąskotorowej Trzebiatów-Mrzeżyno. Nowa linia torów rozpoczynała się 1 kilometr przed dworcem kolejowym w Mrzeżynie. Jej długość wynosiła 5 600 metrów. Linia kolejki biegła południową stroną betonowej drogi z Mrzeżyna do Rogowa. Na terenie jednostki za budynkami koszarowymi przechodziła na północną stronę betonowej drogi i za hangarami lotniczymi dla wodnosamolotów dochodziła do magazynów amunicyjnych, kończąc swój bieg za magazynami.

wg http://www.fort-rogowo24.pl/8.html


 

Linia kolei wąskotorowej łącząca Trzebiatów Mokre z Mrzeżynem, początkowo nie była czynna. Z chwilą jej uruchomienia, kursy odbywały się regularnie (raz na dzień lub dwa). W 1961 r. linia wąskotorowa do Mrzeżyna została zamknięta, a później rozebrana. Pozostałościami po dawnej kolei jest wyremontowany budynek byłej stacji pomiędzy ulicą Torową a Trzebiatowską oraz stary nasyp torowy, po którym obecnie biegnie droga z bloków betonowych do Robów.

Poniemiecki most kolejowy w pobliżu Robów
 
-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:29. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for O odbudowę kolei: Apel do Radnych Miasta i Gminy Trzebiatów

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery