dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Odpowiedzi na pytania w sprawie polityki woj. podkarpackiego w dziedzinie linii kolejowych

 

Informacja ws. linii na Ukrainę jest dla Pana przygotowywana.

 

Jednocześnie w nawiązaniu do rozmowy telefonicznej dotyczącej polityki transportowej województwa a w szczególności transportu kolejowego i lotniczego przesyłam Panu rozszerzone i usystematyzowane informacje, które leżą w pana kręgu zainteresowań. Bardzo proszę o potwierdzenie otrzymania korespondencji.

 

- Jednym z największych projektów będzie Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Jego całkowita szacunkowa wartość 350 mln zł  - realizacja w latach 2018-2020. W ramach tego projektu budowana będzie linia do lotniska. Realizacja projektu uzależniona będzie od wyniku postępowania konkursowego. Obecnie Województwo Podkarpackie realizuje studium wykonalności, które określi zakres i parametry dla powyższej linii kolejowej. Koncepcja Budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej nie przewiduje prowadzenia ruchu na prywatnej bocznicy kolejowej dawnego „WSK Rzeszów". Natomiast na wysokości Politechniki Rzeszowskiej przewidywana jest budowa przystanku osobowego na linii 106.

 

- Efekty reaktywowanego połączenia Rzeszów – Gorlice – Rzeszów należy oceniać na odcinku Jasło-Gorlice –Jasło. O taki odcinek zostały wydłużone relację pociągów  Rzeszów -Jasło, natomiast z Gorlic do Rzeszowa połączenie jest skomunikowane w Jaśle z pociągiem  Komańczy. Stąd też badana frekwencja dotyczy przede wszystkim, jak wspomniano wyżej, odcinka Jasło –Gorlice –Jasło i wynosi średnio do Gorlic 44 osoby z Gorlic 31 osób na statystyczny pociąg.  Frekwencja pasażerów w pociągu do Gorlic stale rośnie. Ilość pasażerów korzystających z tego połączenia jest, przy wspomnianym progresie, zadowalająca zarówno dla Organizatora, jak i Operatora.

 

- Województwo Podkarpackie w chwili obecnej nie rozważa wydłużenia relacji pociągów uruchamianych na linii 101 do stacji w Hrebennem z uwagi na brak zapotrzebowania. W kwestii zmiany kategorii pociągów na przyspieszone w relacji Rzeszów - Horyniec Zdrój, informuję, że pociągi kursujące służą również pasażerom, którzy korzystają z ich oferty na odcinku Rzeszów- Jarosław.

 

- Uruchomienie połączenia kolejowego pomiędzy Kielcami, a Przemyślem przebiegającego przez obszar dwóch województw wymaga zawarcia porozumienia pomiędzy Organizatorami, w tym przypadku Województwem Świętokrzyskim oraz Woj. Podkarpackim. Do chwili obecnej Województwo Świętokrzyskie nie zwróciło się z propozycją uruchomienia takich relacji. Jeśli taki wniosek wpłynie zostanie poddany wnikliwej analizie.

 

- Inwestycja pt. metro naziemne po torach kolejowych w Stalowej Woli wymaga analiz opłacalności. Podstawą do wdrożenia tego typu inwestycji jest przyjęty plan transportowy. Województwo Podkarpackie wspiera lokalne inicjatywy zmierzające do poprawy funkcjonowania transportu publicznego, jednak na obecną chwilę nie przewiduje budowy linii metra w obszarze miasta Stalowa Wola. Zapewnienie lokalnego transportu leży w gestii samorządów gminnych, jako związki gmin, bądź powiatów – w zależności od zakresu terytorialnego. Wobec powyższego finansowania tych zadań należy do lokalnych JST zamierzających prowadzić takie inwestycje.

- Województwo Podkarpackie dąży do uruchomienia regularnego połączenia kolejowego w relacji do Medzilaborec (Słowacja), jednak obecnie uruchomienie regularnego połączenia wiąże się z koniecznością spełnienia wielu uwarunkowań niezależnych od Województwa Podkarpackiego. m.in.  zarówno w kwestii zawarcia umów na poziomie resortu  transportu (strona rządowa), jak i uzyskania od strony słowackiej (instytucja zarządzająca bezpieczeństwem na kolei) dopuszczenia posiadanego przez UMWP bądź Operatora taboru.  Kolejnym warunkiem jest poczynienie wzajemnych uzgodnień pomiędzy Przewoźnikiem Polskim i Słowackim w zakresie ustalenia rozkładu jazdy ,  taryf oraz sposobu rozliczeń. Zakres oferty czyli w jakiej relacji, w jakim okresie, jak często będzie kursował pociąg jest przedmiotem ustaleń  mając na uwadze możliwości pozyskania źródeł finansowania.

 

 Subject: Pytanie prasowe

 

- co władze woj. podkarpackiego myślą o odbudowie zlikwidowanej linii kolejowej z Nowej Grobli na Ukrainę?

 

Opis linii:

Nowa Grobla - Дубинки (1800-01-01)

Element planowanej w okresie II wojny światowej sieci kolejowej o znaczeniu strategicznym na terenach pierwotnie zajętych przez Armię Czerwoną, a następnie kontynuowany przez władze niemieckie. Odcinek Nowa Grobla - Mościska omijać miał zajmowany od 1939 roku przez Niemców węzeł kolejowy w Muninie. Trasa posiadała szereg planowanych odgałęzień, a na terenie Chałupek Chotynieckich krzyżowała się z podobną linią do planowanego węzła kolejowego w Wietlinie. Trasa przebiegu jest łatwa do odtworzenia w oparciu o aktualne mapy. Po okresie budowy i częściowego funkcjonowania pozostał szereg budowli inżynieryjnych: nasypów, wykopów, wiaduktów, mostów. (info: Waldemar Heise, 23-05-2011)

 

--

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.


Posted by Telewizja Opera on 09:40. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Odpowiedzi na pytania w sprawie polityki woj. podkarpackiego w dziedzinie linii kolejowych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery