dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania o politykę lotniskową władz miasta Toruń


Z jakich powodów władze miasta porzuciły koncepcję rozwoju własnego portu lotniczego i postawiły na dotowanie portu lotniczego w sąsiednim mieście Bydgoszcz?

 

- czy możliwe jest przeznaczenie tych środków na port lotniczy w Toruniu? Środki w kwocie 5 mln PLN umożliwiłyby uruchomienie połączeń przez linie Sprintair- zamontowanoby na przykład radiolatarnię NDB i zbudowanoby malutki terminal pasażerski do odprawy jednorazowo do 33 pasażerów.

 

- dlaczego włądze miasta prowadzą politykę wspierania przedsięwzięć gospodarczych aż w Bydgoszczy? Dlaczego nie rozwijają własnego, toruńskiego portu lotniczego? Ma on obecnie braki w wyposażeniu uniemożliwiające obsługę lotów linii Sprintair. Port w Toruniu jeśliby działał, obsługiwałby około 1 tys. pasażerów miesięcznie, obsługiwanoby loty do Berlina, Pragi, Lwowa, Krakowa etc. Długośc pasa jest wystarczająca dla samolotów tych linii.

 

- czy władze miasta są zainteresowane spotkaniem z przedstawicielem linii Sprintair? Możemy takie spotkanie pomóc zorganizować., Władze miasta sprawdziłyby jakie wymogi powinno spełniac miejskie lotnisko. Przypomnę że w Białymstoku lotnisko jest własnością aeroklubu co nie przeszkadza władzom miasta finansować jego rozbudowy.

 

Odpowiadając na Pana pytania:

 

W Toruniu znajduje się lotnisko cywilno-sportowe o powierzchni 297 ha. Grunty, na których jest położone należą do gminy i Skarbu Państwa i są w użytkowaniu wieczystym Aeroklubu Pomorskiego. Z tego powodu gmina nie ma możliwości prowadzenia inwestycji na tym terenie.

 

Warto przypomnieć, że w odległości 50 i 170 km od Torunia znajdują się dwa międzynarodowe lotniska: w Bydgoszczy i Gdańsku. Port w Bydgoszczy, do którego dojazd z centrum Torunia zajmuje ok. 40 minut, oferuje rejsowe, a także czarterowe połączenia. Gmina Miasta Toruń jest współwłaścicielem tego lotniska - posiada 0,05% udziału i uruchomiła specjalne połączenie autobusowe z Torunia na lotnisko w Bydgoszczy. Przejazd autobusem dla posiadaczy ważnych na dzień przejazdu biletów lotniczych jest bezpłatny.

 

Natomiast port w Gdańsku, do którego można komfortowo i szybko - w ok. 90 minut - dotrzeć autostradą A1, oferuje połączenia z lotniskami m.in. we Frankfurcie, Monachium, Berlinie, Brukseli, Mediolanie, Londynie, Sztokholmie, Oslo, Kopenhadze, Warszawie i Krakowie.

 

Z uwagi na bliskość i wielkość tych lotnisk nie ma ekonomicznego uzasadnienia dla budowy bądź przywrócenia do ruchu w Toruniu portu o podobnym charakterze. Dlatego też, nie rozpatrujemy finansowania linii lotniczych Sprintair.

 

Jeśli natomiast chodzi o wsparcie finansowe dla portu lotniczego w Bydgoszczy odpowiadam:

 

Nasza propozycja wsparcia dla lotniska w Bydgoszczy wynika z dostrzeżenia faktu, że port, będąc niewątpliwym infrastrukturalnym atutem regionu, wymaga finansowego wsparcia. Dokapitalizowanie to konieczność i my tę konieczność zauważyliśmy. Komisja Europejska zgadza się na pomoc publiczną dla małych lotnisk, które – z uwagi na skalę działalności – mają problem z uzyskaniem rentowności. By port w Bydgoszczy był bezpieczniejszy i przyjazny pasażerom, wymaga inwestycji. Odpowiedzieliśmy pozytywnie na wniosek jego zarządu i zaproponowaliśmy wsparcie go kwotą 5 mln zł.

 

---

Anna Kulbicka-Tondel

Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Torunia

 

Posted by Telewizja Opera on 12:32. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania o politykę lotniskową władz miasta Toruń

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery