dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z portem lotniczych w Sochaczewie?

Co z planami na pasażerski port lotniczy w Sochaczewie? W weekend przyleciałem i odleciałem z portu lotniczego Orio al Serio koło Bergamo w Mediolanie, który jest trzecim portem lotniczym dla aglomeracji Mediolanu. Dlaczego aglomeracja Warszawy nie miałaby mieć 3 portów lotniczych? Jakie są powody dla których zrezygnowano z budowy portu pasażerskiego w Sochaczewie?

Odpowiedź:
 

Zgodnie z „Programem rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych" rozwijając infrastrukturę lotniskową w Polsce należy przede wszystkim wykorzystać istniejące jej zasoby, m.in. poprzez modernizację i rozbudowę istniejących lotnisk cywilnych. Ponadto wielkość infrastruktury lotniskowej powinna być dostosowana do potencjału ruchu lotniczego, który powinna obsługiwać. Jednocześnie infrastruktura ta powinna być dostosowana do realnych potrzeb użytkowników portów lotniczych (w szczególności pasażerów oraz przewoźników lotniczych) oraz uwzględniać ekonomiczną wykonalność i samodzielność finansową projektu w długim terminie, opartą na rzetelnym biznesplanie.

Ze względu na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa, które realizowane są przez Siły Zbrojne RP, dokonana została dyslokacja niektórych jednostek wojskowych, m.in. do Sochaczewa. Charakter wykorzystywanego sprzętu wojskowego i uzbrojenia, którym dysponują dyslokowane w Sochaczewie jednostki wojskowe, a także konieczność efektywnego szkolenia oraz zachowania warunków bezpieczeństwa uniemożliwiają obecnie budowę i funkcjonowanie lotniska cywilnego w tym miejscu.

 

 

Elżbieta Kisil

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Tel. 22 630 11 22

Posted by Telewizja Opera on 04:16. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z portem lotniczych w Sochaczewie?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery