dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

PKP prawie nie łagodzi zakrętów na liniach kolejowych podczas ich rzekomej "modernizacji"

- czy PKP PLK ma jakieś plany zmiany profili łuków- łagodzenia zakrętów- na zarządzanej przez siebie sieci kolejowej? Mieszkałem kilka lat we Frankfurcie nad Odrą. Około 2-3 lat temu zniwelowano wielką górę na trasie kolejowej Berlin- Frankfurt (Oder) by zwiększyć profil łuku i zwiększyć prędkośc pociągów.
Czy PKP PLK na jakichś trasach kolejowych w Polsce prowadziło podobne przebudowy? W wielu krajach umożliwiło to podwyższenie prędkości do 160 lub 200 km/h

ODPOWIEDŹ PKP PLK

Prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. działania inwestycyjne na liniach kolejowych poprzedzone są szczegółowymi analizami w ramach studiów wykonalności. Rozważane są wówczas różne warianty inwestycyjne, w tym także warianty polegające na zmianie promieni łuków. Działania takie są podejmowane w przypadku linii, na których w ramach prac inwestycyjnych planuje się podwyższenie prędkości, lecz w istniejącym przebiegu linii jest to niemożliwe. Oprócz skrócenia czasu przejazdu, zmiana promieni łuków wpływa na podwyższenie komfortu i płynności jazdy pociągów. Dotychczas praktykę tę zastosowano m.in. na linii kolejowej E65, na odcinku Warszawa – Gdynia. Nieznaczne zmiany przebiegu linii na wybranych odcinkach umożliwiły podniesienie prędkości do 160 km/h na dłuższych odcinkach. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują w przyszłości stosowanie podobnych rozwiązań na liniach kolejowych o trudnej geometrii, planowanych do modernizacji. Realizacje w tym zakresie są uzależnione od szczegółowych analiz, uwarunkowań lokalnych i możliwości finansowych.

 

  

Zespół prasowy PLK

 

 


Posted by Telewizja Opera on 11:23. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for PKP prawie nie łagodzi zakrętów na liniach kolejowych podczas ich rzekomej "modernizacji"

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery