dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Koleje w dobie kryzysu

----
Ekonomiści w czasach kryzysu dość ewoluowali. Na autorytety wyrośli ci którzy dużo wcześniej nadawali prognozy, które okazały się nader trafne. Nouriel Roubini, posiadacz rozchłestanej koszuli i egzotycznego, zabawnego akcentu był ongiś przezywany Dr. Doomem. Znany z hulaszczego trybu życia cieszył się marną reputacją w amerykańskiej telewizji, aż do czasu. "Czy jest światełko w tunelu? Tak, jest. To światła pędzącego pociągu"- skalę jego gospodarczego czarnowidztwa przytacza tygodnik Polityka.

Max Otte, kolejny z renomowanych czarnowidzów, którego publikacjami się zaczytuję, uczy jak rządy i firmy manipulują danymi finansowymi, księgowymi, statystycznymi. Ktoś pamięta casus Enronu? Pozostały po nim opisy metod pompowania bilansów, nadmuchiwania rachunków zysków i strat. Ale- w RFN na przykład obok dawnych standardów rzetelnej księgowości dopuszczono także standardy anglosaskie, co otworzyło drogę dla kreatywnej księgowości także i w tej części Europy, i "zaskakująco różnych wyników", jeśli porównywać rezultaty. O "pompowaniu" statystyk rządowych ci autorzy piszą grube rozdziały, procederu dowiedziono nie tylko w Grecji, ale na różną skalę w RFN, Wlk. Brytanii, USA etc.

Warto zapytać dyrektorów ze spółek grupy PKP o dane jakie produkują. Gdzież się podziewa deprecjacja aktywów infrastruktury kolejowej, te dziesiątki czy setki miliardów strat? Jakimi metodami ustalono wartość bilansową infrastruktury kolejowej, skoro sama wartość głównej sieci drogowej w RFN wg instytutu DIW wynosi ok. 213 miliardów Euro? Jak wygląda deprecjacja tej wartości w ciągu ostatnich 20 lat? Czy dane te, nader negatywnie obciążające PKB Polski, w ogóle w tym zestawieniu ujęto? Ot, kilka pytań jakie ciśnie się na usta po lekturze prac współczesnych mi kolegów po fachu.

--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 00:33. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Koleje w dobie kryzysu

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery