dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Polak pokonał pieszy dystans z sasiednich transgranicznych miast partnerskich by zaprotestować

Maciej Stadniczuk, Polak i zielonogórzanin, przemaszerował pieszo 100 km dystansu pomiędzy Zieloną Górą a Cottbus- Chociebużem w landzie Brandenburgii, aby zaprotestować przeciwko braku połączenia kolejowego między tymi dwoma miastami. 

Połączenie kolejowe wstrzymano już wiele lat temu. Ostatni pociąg rozkładowy pokonał trasę Cottbus- Zielona Góra 

Cottbus i Zielona Góra od aż 41 lat są miastami partnerskimi. Między obydwoma miastami nie kursuje nawet żaden autobus, Aby się przedostać, piesi muszą pieszo przekroczyć granicę w Gubinie/ Guben i pieszo przechodzić dystans z dworca autobusowego w Gubinie do dworca kolejowego w Guben. Nie kursuje tędy żaden autobus miejski, choć taki mógłby z pewnością zastąpić kursujący przez tak wiele lat tramwaj elektryczny na tej trasie. Z tramwaju pozostał jedynie zabytkowy fragment torów. Nigdy nie wspominano nawet o konieczności odbudowy tramwaju miejskiegow Gubin- Gubinie. Taka odbudowa jest ekonomicznie możliwa. 

Władze miasta Gubina pytaliśmy:
- jaki jest stan starań UM Gubin i pana burmistra Bartczaka o przywrócenie kursowania pociągów pasażerskich na trasie Zielona Góra- Gubin- Cottbus?

Wcześniej przekazaliśmy władzom Gubina wezwanie do ocalenia i naprawy istniejącej linii kolejowej Gubin Miasto- Guben (Zielona Góra) na odcinku miasta Gubina. 


Szanowni Państwo,
wydawnictwo, chcąc ocalić istniejącą i niszczejącą infrastrukturę, chciałoby zaproponować Państwu udział w akcji na rzecz uruchomienia połączeń pasażerskich w relacji 
Gubin Śródmieście (nowy przystanek na odbudowanej bocznicy)- zmiana kierunku jazdy szynobusu- Guben- Gubin PKP- Wałowice- Krosno Odrzańskie- Czerwieńsk- Zielona Góra.
.
Kursowałyby tutaj szynobusy, co najmniej jedna para połączeń dziennie. Na odcinku Gubin Śródmieście - Guben możnaby uruchomić specjalny rodzaj miejskiej kolei transgranicznej. Być może torowisko mogłoby stanowić rodzaj namiastki rozebranego ongiś tramwaju łączącego obie części miasta.

 Chcielibyśmy w szczególności doprowadzić do odbudowy połączenia kolejowego do śródmieścia miasta z wykorzystaniem starego przebiegu torowisk przez bocznice kolejowe i zachowanych odcinków toru. , co pozwoli utrzymać te usługi kolei podmiejskiej na trasie Gubin Śródmieście- Guben- Gubin Dw. PKP- Zielona Góra, a nie jak dotychczas- wznawiać je coraz rzadziej i jedynie chwilowo.

Zmiana kierunku jazdy nastąpi z uwagi na wykorzystanie dawnej bocznicy na terenie Gubina celem dotarcia do śródmieścia miasta. Zdemontowane tory bocznicy kolejowej do śródmieścia musiałyby być w dłuższej perspektywie - odbudowane. Być może możnaby było wykonać nowy łącznik eliminujący konieczność zmiany kierunku jazdy po wyjeździe z bocznej linii do śródmieścia Gubina.

Te tory do śródmieścia Gubina zaznaczano jeszcze na tych mapach.

-- 
Zadaliśmy pytanie:
Co generalnie sądzi UM Zielona Góra o pomyśle przedłużenia linii pasażerskiej kolei dalekobieżnej z Zielonej Góry do Guben lub Cottbus i uczynienia tam punktu przesiadkowego z systemu niemieckiej kolei dalekobieżnej i regionalnej na polską kolej dalekobieżną?

Co UM Zielona Góra myśli o pomysle przywrócenia takich połączeń jak Poznań- Lipsk lub Gdańsk- Poznań- Frankfurt nad Menem przedłużając linię kolei dalekobieżnej z Zielonej Góry do granicy niemieckiej? Torowisko na tym odcinku nadal istnieje, ale chyba jest zaniedbane. Wykorzystanoby linię Czerwieńsk- Gubin- Guben. Pociągi dalekobieżne kursowałyby ze zmiana lokomotywy z elektrycznej na spalinową na stacji w Zielonej Górze. Wg PKP PLK takie manewry na tej stacji są możliwe.

Sam pomysł jest bardzo dobry. Nie wiem jakie jest zainteresowanie Lubuszan i Wielkopolan takimi podróżami ?
Ewentualna realizacja pomysłu leży po stronie Marszałaka Województwa i PKP.
odpowiedziała Maria Pięta z UMZG

PKP Intercity odpowiedziało:

Obecnie nie planujemy uruchomienia połączeń przez Gubin/Guben.

 

Pozdrawiamy

Biuro prasowe PKP Intercity



Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 13:08. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Polak pokonał pieszy dystans z sasiednich transgranicznych miast partnerskich by zaprotestować

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery