dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Żegluga śródlądowa po rzece Nysa

Czy możliwy jest powrót statków wycieczkowych na rzekę Nysa? W okresie przedwojennym statki wycieczkowe docierały do Gubina. Dziś- z powodu stanu Nysy Łuzyckiej, nie jest to możliwe. Władze miasta Gubin mogłyby podjąć starania w odpowiednich urzędach, aby przeznaczono środki finansowe na pogłębienie rzeki Nysa do głębokości 1,2 metra. 

 

Czy można pogłębić rzekę Nysa na odcinku od ujścia do Odry do miasta Gubin, celem przywrócenia kursowania statków wycieczkowych do miasta Gubin?

 

W Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 maja 2002 r. w sprawie klasyfikacji śródlądowych dróg wodnych rzeka Nysa Łużycka od miejscowości Gubin do ujścia do rzeki Odry została sklasyfikowana jako droga wodna klasy Ia. Zgodnie z parametrami eksploatacyjnymi minimalna głębokość tranzytowa szlaku żeglownego na tym odcinku powinna wynosić 1,2 m.

Należy podkreślić, że organem odpowiedzialnym za utrzymanie dróg wodnych w Polsce jest Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej, w związku z czym to w jego kompetencji jest podjęcie działań umożliwiających osiągnięcie odpowiednich parametrów eksploatacyjnych na wskazanym odcinku rzeki Nysy Łużyckiej.

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zdaje sobie sprawę z konieczności zasadniczej zmiany dotychczasowej polityki, prowadzonej przez Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej. Wieloletnie zaniedbania inwestycyjne na śródlądowych drogach wodnych w Polsce nie gwarantowały właściwego ich utrzymania oraz tym bardziej rozwoju, przez co nastąpiła ich degradacja, dotycząca przede wszystkim infrastruktury szlaków żeglugowych.

Jednocześnie należy zaznaczyć, że w dniu 14 czerwca br. Rząd przyjął przygotowane w Ministerstwie Założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030. Dokument ten wyznacza najważniejsze kierunki krajowej polityki śródlądowej, a jego głównym celem jest budowa i rozbudowa dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym, wśród których nie znajduje się Nysa Łużycka.

Z uwagi na powyższe z przedmiotowym pytaniem należy zwrócić się do właściwego ministerstwa.

 

 

Alicja Sagan

 

Biuro Prasowe

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

Ul. Nowy Świat 6/12, Warszawa


 

 




--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 00:47. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Żegluga śródlądowa po rzece Nysa

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery